Skocz do zawartości

ZRX1100 Nie odpala z rozrusznika


yunac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem motocykla z rozrusznika na ciepłym silniku.

Zimny odpala od pierwszego strzała, na rozgrzanym kręci i nic. 1 raz na 10 zdarzy się że zapali, natomiast na pych pali bez problemu za każdym razem.

Akumulator jest ok, kręci szybko i nie słabnie.

Może ktoś podpowie gdzie najpewniej szukać przyczyny.

Możliwe że rozrusznik robi jakieś zwarcie i zabiera prąd na iskrę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, natomiast mozliwe ze aku jest slabe z powodu wieku / zuzycia lub niedoladowania i dlatego nie ma sily krecic na cieplym silniku.

Druga mozliwa przyczyna to za male luzy zaworow, radze sprawdzic.

Aku trzeba sprawdzic jakie ma napiecie pod obciazeniem, np z zapalonymi swiatlami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator raczej wykluczałem gdyż tak jak pisałem, kręci rozrusznikiem jak nowy. Prądu mu naprawdę nie brakuje.

Zresztą podłączałem też drugi akumulator i jest to samo . Co do zaworów to były regulowane jakieś 2,5 tys km temu. tylko jeśli będą podparte to czy na pych też nie powinno być tak samo?

Z popychu sam go odpalam bez problemu, naprawdę wystarczy mu tylko pół obrotu koła i odpala za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze Adam, moto bedzie kreciło ale minimalnie brakuje prądu do obsługi zapłonu, najczęściej winny jest układ ładowania, jesli na zimnym pali a na ciepłym nie, w czasie jazdy pobór brądu przez odbiorniki jest minimalnie wiekszy niż ładowanie, ja to nazywam zachwianiem potencjałów, i mimo że siła na rozruszniku niby jest ale na elektronice brak,trzeba sprawdzic czy nie ma zwarcia na regulatorze, a najproście podłącz kable z innego aku i jesli wtedy odpali to masz odpowiedż na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzic czy nie ma zwarcia na regulatorze, a najproście podłącz kable z innego aku i jesli wtedy odpali to masz odpowiedż na pytanie.

 

Jedno drugiemu przeczy, jeśli jest zwarcie na regulatorze jak to ująłeś to odpalanie z kabli nic nie zmieni.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no , nie przeczy tylko nie ma nic wspólnego,jesli jest zwarcie na regulatorze to nie bedzie ładowania lub bedzie małe jesli będzie czesciowo uszkodzony (tak tez bywa), odpalenie z kabli da Ci informacje że masz niedoładowany akumulator, oczywiście sprawdzenie regulatora i alternatora bez podłaczenia do niego regulatora i z podłaczeniem to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...