omen282 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Dzień dobry, mam problem z bmw r75/6 - jak w tytule gaśnie lub mocno przygasa przy wciskaniu sprzęgła.Sprzęgło poza tym działa normalnie, nie dochodzą żadne stuki, piski. Czujnik przy klamce wyjmowałem - nic to nie dało. Aktualnie wymontowałem skrzynie biegów tarcza ma około 5,5 mm. Będę wdzięczny za podpowiedzi bo już naprawdę nie wiem gdzie szukać. P.S. Sprzęgło suche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Jezeli elektrycznie jest wszystko dobrze to moze nie rozlacza do konca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omen282 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Jezeli elektrycznie jest wszystko dobrze to moze nie rozlacza do konca ?Przez skrzynie biegów przechodzi taki popychacz ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) chyba muszę się jemu przyjrzeć czy nie wyrobił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 W BMW problem będzie tkwił w mechanice a nie elektryce. Jeśli tak jak piszesz, wciśnięcie klamki powoduje przygasanie silnika, to ewidentnie świadczy to o powstawaniu dodatkowego oporu (dużego), który powoduje obciążenie silnika i jego zatrzymywanie. Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest pręt wyciskowy, przechodzący przez wałek skrzyni biegów. Pręt może pęknąć przez co w momencie wciskania jego części przesuwają się wzajemnie i blokują wałek główny w skrzyni biegów. Po drugie sprawdź łożysko wysprzęglika, może jest zatarte i obraca się w całości a nie tylko jego wewnętrzna bieżnia. Jesli to nie to, to pozostaje niestety dużo poważniejsza psprawa, czyli łożyska ślizgowe wału głównego. Możliwe, że masz za duży luz wzdłużny i w momencie wciskania wycisku sprzęgła, wał korbowy razem z kołem zamachowym przesuwa się do przodu silnika. Wówczas koło zamachowe będzie tarło o korpus lub inne zrobią części związane z wałem korbowym. To czarny scenariusz, ale nie nie możliwy. A i jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia. Zanim rozbierzesz silnik, sprawdź czy na wałku głównym nie ma luzu wzdłużnego - akurat masz zdemontowaną skrzynię, więc łatwo to wykonać. Możliwe, że przesuwający się wałek też powoduje blokowanie silnika. Tak czy inaczej musisz znaleźć przyczynę, bo bez tego nie pojeździsz.Polecam też forum dwuzaworowe.pl poświęcone między innymi takim BMW jak twoja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omen282 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 W BMW problem będzie tkwił w mechanice a nie elektryce. Jeśli tak jak piszesz, wciśnięcie klamki powoduje przygasanie silnika, to ewidentnie świadczy to o powstawaniu dodatkowego oporu (dużego), który powoduje obciążenie silnika i jego zatrzymywanie. Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest pręt wyciskowy, przechodzący przez wałek skrzyni biegów. Pręt może pęknąć przez co w momencie wciskania jego części przesuwają się wzajemnie i blokują wałek główny w skrzyni biegów. Po drugie sprawdź łożysko wysprzęglika, może jest zatarte i obraca się w całości a nie tylko jego wewnętrzna bieżnia. Jesli to nie to, to pozostaje niestety dużo poważniejsza psprawa, czyli łożyska ślizgowe wału głównego. Możliwe, że masz za duży luz wzdłużny i w momencie wciskania wycisku sprzęgła, wał korbowy razem z kołem zamachowym przesuwa się do przodu silnika. Wówczas koło zamachowe będzie tarło o korpus lub inne zrobią części związane z wałem korbowym. To czarny scenariusz, ale nie nie możliwy. A i jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia. Zanim rozbierzesz silnik, sprawdź czy na wałku głównym nie ma luzu wzdłużnego - akurat masz zdemontowaną skrzynię, więc łatwo to wykonać. Możliwe, że przesuwający się wałek też powoduje blokowanie silnika. Tak czy inaczej musisz znaleźć przyczynę, bo bez tego nie pojeździsz.Polecam też forum dwuzaworowe.pl poświęcone między innymi takim BMW jak twoja. Ok, dzięki za odpowiedz akurat dzisiaj poskładałem - uruchomiłem i to samo łożyska na wszystkie były zmieniane panewki też, wałek jest cały.Zaczynam podejrzewać elektrykę bo jak zaczynam wciskać klamkę sprzęgła już po paru milimetrach wciskanie zaczyna się dusić, na mój nos sprzęgło jeszcze nie działa. Z kolei na początku wymontowałem czujnik z klamki i objawy byłe takie same.Zaraz podskoczę do garażu sprawdzę jeszcze raz czujnik i i no właśnie co? Elektryka odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.