Skocz do zawartości

Piaggio Medley 125 na wtrysku - wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie.

 

Mam problem z moim Piaggio Medley 125 na wtrysku z przebiegiem 1500 tys km a mianowicie:

- od jakiegoś czasu wyczuwam za wysokie obroty na postaju

- nie kiedy po odpaleniu falują obroty (ale to bardzo rzadko)

- po odpaleniu po pewnym czasie silnik sam wchodzi na wysokie obroty.

Od kąd to się zaczeło przestał działać system Start/Stop pewnie przez to że obroty są za wysokie na postoju to noe wyłancza silnika.

 

Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez waldemar piaggio medley 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem jedną rzecz, że jak falują obroty to jak wypnę wtyczkę od czujnika temperatury to obroty nie falują .....

 

może coś z czujnikiem i dlatego nie działa system Start/Stop bo do jego funkcjonowania silnik nie może być zimny a może on źle odczytuje temperaturę .... ??

 

Ponad to jak wypnę wtyczkę to jak ustawiam aktywny przełącznik Start/Stop to nawet nie wchodzi motor w ten tryb tzn. nie zaświeca się kontrolka informująca o załączonym trybie Start/Stop

Edytowane przez waldemar piaggio medley 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nierówną pracą na biegu jałowym może odpowiadać czujnik temperatury płynu chłodzącego(coolant temperature sensor) oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza (intake air temperature sensor). W sprawnych czujnikach rezystancja pomiędzy odpowiednimi pinami podanych czujników (w określonej temperaturze) musi zawierać się w ściśle określonym przedziale – termistory TNC.

 

Prawidłowa rezystancja na pinach czujnika zasysanego powietrza może być następująca:

3,81 +-200 K(oma) – w temperaturze 10°C,

2,5 +-200 K(oma) – w temperaturze 20°C,

1,68 +-200 K(oma) – w temperaturze 30°C.

 

Jeżeli rezystancja na pinach jest prawidłowa to należy również sprawdzić rezystancje na odpowiednich pinach ECU.

 



Obrazowo na schemacie wygląda to tak:

https://imgur.com/a/nDC7Nwd

 

1 - ecu,

2 - czujnik położenia przepustnicy,

3 - czujnik temperatury powietrza,

4 - czujnik temperatury płynu chłodzącego.

 

Należy sprawdzić napięcie zasilania na wtyczce czujnika(5V - przy włączonym zapłonie) oraz rezystancje na pinach czujnika.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...