MrKyrtap Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Cześć, mój fzs 600 gubi prąd, naładowany do pełna akumulator, a po kilkudziesięciu km jest problem z zapaleniem. Ładowanie jakieś niby jest, bez świateł 14.18 V, ze światłami 13.8V przy 3000 obr. Miedzy fazami ok 80V.Dziś rano musiałem jechać na przegląd, odpaliłem na popych i w czasie jazdy gasły mi zegary na kilka sekund, wiec brakowało mu prądu. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że akumulator jest stosunkowo świeży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Regulator chyba leży.Po pierwsze, wykluczyć usterkę aku.Po drugie, sprawdzić, czy alternator nie ma zwarcia na masę na żadnej fazie.Po trzecie, wykluczyć zwarcie w instalacji motocykla.Po czwarte, sprawdzić prawidłowość kontaktu elektrycznego przewodów prądowych i masy, na silniku oraz klem aku.Po piąte, prawidłowość działania stacyjki. Najbardziej prawdopodobny uszkodzony regulator, potem akumulator. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrKyrtap Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 jak bede w domu to porobię pomiary, a jest jakiś sposób aby sprawdzić regulator, bo na wejsciu jest ok i wyjsciu tez bo jak mierzyłem to było ok 14 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 (edytowane) Najlepiej podmienić na pewny.Napięcie to nie wszystko. Alternator produkuje 3 fazowy prąd przemienny, a aku potrzebuje ciągły prąd stały.Jeśli została "przebita" choć jedna dioda w układzie zamieniającym przemienny na stały (układ prostowniczy), to aku nie jest ładowane poprawnie. Z doświadczenia - przeważnie (nie znaczy zawsze) uszkodzenie jest złożone. Przegrzane uzwojenia alternatora przeciążają regulator. Uszkodzenie regulatora przeciąża poszczególne cewki alternatora.Uszkodzenie regulatora niszczy aku, nie ładując lub przeciwnie, przeładowuje (aż do ugotowania - jak kiedyś u mnie).Uszkodzone aku (zwarte) jest powodem uszkodzenia regulatora. Dobrze byłoby, żeby ogarnięty elektryk motocyklowy pomierzył wszystkie puzzle. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Edytowane 11 Maja 2018 przez żużu77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Ja bym zaczal od sprawdzenia akumulatora,Zwarcie wewnetrzne moze "pozrec" kazdy prad dostarczany przez alternator i w koncu popsuc alternator, dlatego dobry ( sprawdzony ) aku to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Ja bym zaczal od sprawdzenia akumulatora,Zwarcie wewnetrzne moze "pozrec" kazdy prad dostarczany przez alternator i w koncu popsuc alternator, dlatego dobry ( sprawdzony ) aku to podstawa.Adam dobrze radzi."Świeże" aku nie równa się "na pewno sprawne". Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Zakładam oberwaną celę w aku. Ostatnio było u mnie Varadero 1000 z podobnym problemem. Aku świeże???Teraz aku ma wytrzymać gwarancje plus 1 miesiąc. Kup do swojego moto coś tej firmy.https://gmoto.pl/jmt-akumulator-zelowy-ytx4l-bs-wpx4l-bs,80267.html Chyba dopiero Huawei wchodzi na rynek bo pilnuje jakości. Mam drugi rok i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.