kuluem123 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 (edytowane) Witam. Niestety padło na mnie. Podczas jazdy autostrada motocykl zaczal dziwnie chodzić, zjechalem na bok, zauważylem, że wydech pracował nierówno, nie mruczał tylko pluł powietrzem z przerwami jak diesel, i do 3-5 tys obrotow pracował nierówno i mial spore drgania. Oddałem do mechanika który stwierdził.... padnięta bateria i słabe ładowanie...Odebrałem,oczywiscie bez zmian, zrobiłem ok 100 km , i podczas jazdy coś strzeliło, motocykl nie reagował na gaz ale trzymał obroty. Lekki wyciek oleju spod uszczelki, potem już nie odpalał, ale po wyczyszczeniu wtrysków z oleju bo było tego tam sporo, motocykl odpala ale chodzi na 3 gary a z 4 wybija olej. Stawiam na zawór ale sie nie znam nie chce grzebać.Czy naprawa jest w ogóle opłacalna, jakie moga byc tego koszta i czy w ogóle serwisy zajmują sie poszukiwaniem i montazem silnikow uzywanych?Pozdrawiam Edytowane 28 Stycznia 2018 przez kuluem123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Oddałem do mechanika który stwierdził.... padnięta bateria i słabe ładowanie... I dałeś za to pieniądze? :blink: :blink: :blink: Zanim zaczniesz szukać drugiego pieca (co nie jest łatwe) to trzeba zdjąć czapkę i postawić dokładną diagnozę a nie wróżyć z koloru oleju.Moze wystarczy druga czapka a moze tylko uszczelka pod głowicą i będzie silnik chodził jak trzeba i co będzie bardziej pewne jak piec z niewiadomo skąd.Tylko zmień tego konowała na mechanika z krwi i kości. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuluem123 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Zapomniałem dodać, ze mieszkam w De takze wiecie jacy sa tutaj mechanicy ^_^. Planuje go do PL przewiezc ale z ciekawosci chcialem sie dowiedziec jaki jedt to koszt jesli to faktycznie zawor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Gdzie w tym DE mieszkasz?W niemcowie tez są dobrzy mechanicy co nie zdzierają fortuny ale trzeba kogoś znać kto buja się motórami, jakiegoś lokalesa. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Ktory rocznik tej 1000RR? Znajomy ma pewny piec ze swojej sztuki z niedużym nalotem, moto po dzwonie i idzie na części. (model 06-07 ale ten silnik pasuje też do 04-05) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Przebicie na uzwojeniach altka co spowodowało iskrzenie i zapalenie mgły olejowej - altek do przewijki...takie przypadki były opisane na fireblade.pl. Wybija uszczelkę i wywala olej...słabe ładowanie lub brak...silnik sprawny... Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Zawór raczej się nie urwał bo by wpadł do cylindra i zrobił taką sieczkę że już byś nie odpalił. Prędzej korba wyszłaby bokiem. Targaj to do PL albo niech Ci Monter ogarnie mechanika na miejscu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi919 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Dokładnie jak wyżej, najpierw zająć się alternatorem. Sprawdź bo raczej będzie miał przebicie na uzwojeniu, a wtedy przewinięcie albo wymiana Wysłane z mojego Cat'a S60 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Przebicie na uzwojeniach altka co spowodowało iskrzenie i zapalenie mgły olejowej - altek do przewijki...takie przypadki były opisane na fireblade.pl. Wybija uszczelkę i wywala olej...słabe ładowanie lub brak...silnik sprawny...A to ciekawe. Ma sens po tym co diagnozował mechanik. Znalazł skutek a nie przyczynę. Nie spotkałem się z taką usterką i jest to niezmiernie ciekawe. Kuluem123, dawaj go do mnie to zrobimy 49439 Steinfeld. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Przyczyn może być kilka: -padnięty aku przez wysuszenie - w obecnych agm elektrolitu/zestaw jest na tylko na czas gwarancji a wody ubywa podczas jego pracy, -styki na torze ładowania - żadne wsuwki tylko luty, nawet na wejściu do regla, -za cienkie kable - było pisane/ładowanie/altek/regler, -dodatkowe obciążenie altka przez inne odbiorniki lub przez to co powyżej, -słabe lub zupełny brak chłodzenia regla. Jak pamiętam/zasłyszane to też jedną z przyczyn, tak podawano, było zastosowanie za dużo magnesów w tych modelach. Wniosek - pilnować aku i styków oraz poprawić kable/grubość, a jeżeli ktoś nie lubi lutowania - styków w kostkach. i nie przeginać z dodatkowymi odbiornikami prądu. Jako ciekawostka - aku w tych modelach ma około 6,5Ah a taki sam mam w jawie ts którą odpalam ,,z buta,, a tu trzeba zakręcić litrem. Aku w tym systemie ładowania powinien być ,,buforem,, jeśli chodzi prąd, są chwile gdzie potrzeba go więcej lub mniej a mała pojemność Ah bardzo zawęża jego rolę jako magazyn elektronów... Więc jest po prostu za mały/Ah... PS...za dużo magnesów... http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?f=24&t=14523&view=unread#unread Edytowane 31 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Serio tylko 6.5Ah według serwisówki? To jakiś żart. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) sc 59 - przeczytaj wątek... http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?f=26&t=15871&view=unread#unread sc57 Re: Nietypowy problem z ładowaniem » 15 września 2017, 08:34sc57 mialy fabrycznie jakis problem z alternatorami i potrafily sie palić od jazdy na zbyt niskich obrotach z tego co pamietam z jakiejś akcji serwisowej hondy, ładowanie masz fakt niskie ale jest chyba tak? bo napisales 13 i spada i teraz pytanie czy spada do tych 13 i stoi czy spada do napięcia akumulatora? sprawdz to dokładnie, weź naładuj akumulator i zmierz do jakich minimalnie spada napiecie ładowania na wolnych obrotach, sprawa wygląda w ten sposób ze w sc57 honda nie podaje sztywnych wartości ładowania tak jak to ma miejsce w innych modelach czy u innych producentów np 14-15V. honda podaje coś takiego napięcie akumulatora<napięcie ładowania<15.5V przy 5 tys obr, więc wnioskując każde ładowanie powyżej napięcia akumulatora jest dobrym napięciem ładowania. Dodatkowo oczysc wszystkie styki od aku też jakieś przewody masowe itp, i po prostu pojeździj zobacz co się bedzie dizało chyba ze jak mowie napięcie spada do napięcia akumulatora wtedy ewidentnie nie ma ładowania na wolnych obrotach i wtedy podejrzewałbym uszkodzony regulator.zobacz na screen z serwisowki. ...tu całość... http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?f=24&t=16714&view=unread#unread Edytowane 31 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.