Skocz do zawartości

Czy to napewno urwany zawór? CBR 1000rr pare pytań.


kuluem123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety padło na mnie. Podczas jazdy autostrada motocykl zaczal dziwnie chodzić, zjechalem na bok, zauważylem, że wydech pracował nierówno, nie mruczał tylko pluł powietrzem z przerwami jak diesel, i do 3-5 tys obrotow pracował nierówno i mial spore drgania.

 

Oddałem do mechanika który stwierdził.... padnięta bateria i słabe ładowanie...

Odebrałem,oczywiscie bez zmian, zrobiłem ok 100 km , i podczas jazdy coś strzeliło, motocykl nie reagował na gaz ale trzymał obroty. Lekki wyciek oleju spod uszczelki, potem już nie odpalał, ale po wyczyszczeniu wtrysków z oleju bo było tego tam sporo, motocykl odpala ale chodzi na 3 gary a z 4 wybija olej. Stawiam na zawór ale sie nie znam nie chce grzebać.

Czy naprawa jest w ogóle opłacalna, jakie moga byc tego koszta i czy w ogóle serwisy zajmują sie poszukiwaniem i montazem silnikow uzywanych?

Pozdrawiam

Edytowane przez kuluem123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem do mechanika który stwierdził.... padnięta bateria i słabe ładowanie...

 

I dałeś za to pieniądze? :blink: :blink: :blink:

 

Zanim zaczniesz szukać drugiego pieca (co nie jest łatwe) to trzeba zdjąć czapkę i postawić dokładną diagnozę a nie wróżyć z koloru oleju.

Moze wystarczy druga czapka a moze tylko uszczelka pod głowicą i będzie silnik chodził jak trzeba i co będzie bardziej pewne jak piec z niewiadomo skąd.

Tylko zmień tego konowała na mechanika z krwi i kości.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w tym DE mieszkasz?

W niemcowie tez są dobrzy mechanicy co nie zdzierają fortuny ale trzeba kogoś znać kto buja się motórami, jakiegoś lokalesa.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebicie na uzwojeniach altka co spowodowało iskrzenie i zapalenie mgły olejowej - altek do przewijki...takie przypadki były opisane na fireblade.pl.

 

Wybija uszczelkę i wywala olej...słabe ładowanie lub brak...silnik sprawny...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebicie na uzwojeniach altka co spowodowało iskrzenie i zapalenie mgły olejowej - altek do przewijki...takie przypadki były opisane na fireblade.pl.

 

Wybija uszczelkę i wywala olej...słabe ładowanie lub brak...silnik sprawny...

A to ciekawe. Ma sens po tym co diagnozował mechanik. Znalazł skutek a nie przyczynę. Nie spotkałem się z taką usterką i jest to niezmiernie ciekawe.

 

Kuluem123, dawaj go do mnie to zrobimy 49439 Steinfeld.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka:

 

-padnięty aku przez wysuszenie - w obecnych agm elektrolitu/zestaw jest na tylko na czas gwarancji a wody ubywa podczas jego pracy,

 

-styki na torze ładowania - żadne wsuwki tylko luty, nawet na wejściu do regla,

 

-za cienkie kable - było pisane/ładowanie/altek/regler,

 

-dodatkowe obciążenie altka przez inne odbiorniki lub przez to co powyżej,

 

-słabe lub zupełny brak chłodzenia regla.

 

Jak pamiętam/zasłyszane to też jedną z przyczyn, tak podawano, było zastosowanie za dużo magnesów w tych modelach.

 

Wniosek - pilnować aku i styków oraz poprawić kable/grubość, a jeżeli ktoś nie lubi lutowania - styków w kostkach. i nie przeginać z dodatkowymi odbiornikami prądu.

 

Jako ciekawostka - aku w tych modelach ma około 6,5Ah a taki sam mam w jawie ts którą odpalam ,,z buta,, a tu trzeba zakręcić litrem.

 

Aku w tym systemie ładowania powinien być ,,buforem,, jeśli chodzi prąd, są chwile gdzie potrzeba go więcej lub mniej a mała pojemność Ah bardzo zawęża jego rolę jako magazyn elektronów...

 

Więc jest po prostu za mały/Ah...

 

PS...za dużo magnesów...

 

http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?f=24&t=14523&view=unread#unread

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sc 59 - przeczytaj wątek...

 

http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?f=26&t=15871&view=unread#unread

 

sc57

 

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

icon_post_target.gif » 15 września 2017, 08:34

sc57 mialy fabrycznie jakis problem z alternatorami i potrafily sie palić od jazdy na zbyt niskich obrotach z tego co pamietam z jakiejś akcji serwisowej hondy, ładowanie masz fakt niskie ale jest chyba tak? bo napisales 13 i spada i teraz pytanie czy spada do tych 13 i stoi czy spada do napięcia akumulatora? sprawdz to dokładnie, weź naładuj akumulator i zmierz do jakich minimalnie spada napiecie ładowania na wolnych obrotach, sprawa wygląda w ten sposób ze w sc57 honda nie podaje sztywnych wartości ładowania tak jak to ma miejsce w innych modelach czy u innych producentów np 14-15V. honda podaje coś takiego napięcie akumulatora<napięcie ładowania<15.5V przy 5 tys obr, więc wnioskując każde ładowanie powyżej napięcia akumulatora jest dobrym napięciem ładowania. Dodatkowo oczysc wszystkie styki od aku też jakieś przewody masowe itp, i po prostu pojeździj zobacz co się bedzie dizało chyba ze jak mowie napięcie spada do napięcia akumulatora wtedy ewidentnie nie ma ładowania na wolnych obrotach i wtedy podejrzewałbym uszkodzony regulator.
zobacz na screen z serwisowki.
...tu całość...
Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...