Skocz do zawartości

Sprzeglo MZ ETZ 150 - slizga sie


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!!! Przygotowuje sie w tej chwili do rozebrania silnika. Problem moj polegał na tym ze ciagle padało mi sprzęgło tzn. Po ostrej jezdzie zaczęło mi się ślizgac pisałem o tym kilkukrotnie na forum (jak dotąd nie udało mi sie tego problemu rozwiązać). Sam doszedłem do tego ze przyczyną może być to że mam dupiastą podkładkę sprezynowa pod nakrętką którą przykręca sie kosz sprzęgłowy (ta z lewym gwintem) Pytanie: Czy moge mieć racje??? Gdy ostatnio zdejmowałem kosz to ta nakrętka byla luźna (bardzo slabo przykręcona) Co może być jeszcze przyczyną ślizgającego się sprzęgła skoro wszystkie części w sprzęgle są nowiutke (oprócz kosza - samego kosza bo zebatki sa nowe). Czy możliwe jest aby sprzęgło ślizgało sie na wale tzn ze ślizga sie ta mala zębatka - tak twierdzi uparcie mój kolega(jest nowa)???? Rozbierac bede to w sobote PROSZE podajcie kazda sugestie nawet bardzo nieprawdopodobną. Od tego czy naprawie to sprzegło zalezy los mojej etki - proste - jezeli tego nie naprawie to ją sprzedam (tak postanowiłem bo mam juz tego dosyć!!!)

 

 

POMOCY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze masz zle wyregulowane sprzeglo? wykrec minimalnie ta srubke z prawej strony, albo popusc linke przy manetce. Po dlugiej jezdzie, silnik sie nagrzewa, olej rowniez (zmienia swoje wlasciwosci) i przez to sprzeglo moze sie slizgac. Nakretka odkrecila sie bo moze miales dupna podkladke kontrujaca, albo za slabo przykreciles. Nie slyszalem zeby komus sie zebatka na wale slizgala w 150... jak ja zakladales to dokladnie odtlusciles powierzchnie? a moze tarcze sprzeglowe nadaja sie do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem tak ze odkrecila mi sie nakretka wlasnie mocujaca kosz. Zakontruj ja dobrze, masz chyba ta blaszke kontrujaca pod nakretka ktora trzyma kosz na wałku? Moze tez wymienic popychacz, ew ta kulke ktora jest miedzy sruba do regulacji a popychaczem (w deklu od strony zapłonu)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!!! Przygotowuje sie w tej chwili do rozebrania silnika. Problem moj polegał na tym ze ciagle padało mi sprzęgło tzn. Po ostrej jezdzie zaczęło mi się ślizgac pisałem o tym kilkukrotnie na forum (jak dotąd nie udało mi sie tego problemu rozwiązać). Sam doszedłem do tego ze przyczyną może być to że mam dupiastą podkładkę sprezynowa pod nakrętką którą przykręca sie kosz sprzęgłowy (ta z lewym gwintem) Pytanie: Czy moge mieć racje??? Gdy ostatnio zdejmowałem kosz to ta nakrętka byla luźna (bardzo slabo przykręcona) Co może być jeszcze przyczyną ślizgającego się sprzęgła skoro wszystkie części w sprzęgle są nowiutke (oprócz kosza - samego kosza bo zebatki sa nowe). Czy możliwe jest aby sprzęgło ślizgało sie na wale tzn ze ślizga sie ta mala zębatka - tak twierdzi uparcie mój kolega(jest nowa)???? Rozbierac bede to w sobote PROSZE podajcie kazda sugestie nawet bardzo nieprawdopodobną. Od tego czy naprawie to sprzegło zalezy los mojej etki - proste - jezeli tego nie naprawie to ją sprzedam (tak postanowiłem bo mam juz tego dosyć!!!)

 

 

to jest ma bank ten luzny kosz, jak napisałes to ta nakretka była luzna wiec wszystko jasne

 

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zdjalem kape i zlalem olej - jest zielony (ciemno) 8O co to znaczy :?: Oczywiscie prawie wszystko rozlalo sie na podloge (odkrecilem to i podstawilem sloik (bo musialem lekcje robic) no i ;) ;) Jaki najlepiej kupic olej do skrzyni :?:

 

Pozdro ART

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadasz waść jakbyś sięspił!!

 

oleje silnikowe sie nie nadają poniewaz tam nie ma silnika tylko przekładnia korek jest przystosowany do lepkosci oleju przekładniowego kiedy nalejesz oleju silnikowego sprzegło sie spali a skrzynia bedzie zle smarowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak olej juz jest i inne potrzebne części tesh. Ale zauwazylem bardzo niepokojaca rzecz. Wal ma luz!!! ale nie taki luz gora, dol ani taki lewo, prawo tylko przod tyl (rozumiecie? moge go troszke wepchnac i troszke wyciagnąc patrzcie rysunek) tak na oko to sa ze 3-4mm kolega mowi ze absolutnie tak nie moze byc. Ale ja robilem remoncik generalny wymienilem lozyska a skladal mi to mechanik wiec chyba wie co robi no nie ??? Czy ten wal moze miec taki luz????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska:

 

Przekładnia + sprzeglo mokre. Z wlasnego doswiadczenia: 15 tyś po remioncie na takim oleju = praktycznie 0 - owe zuzycie tarcz "korkowych" , nieznane misa takze historie typu slizgajace sie czy tez ciągnące sprzeglo....

 

...interesuje mnie najbardziej ten wątek twej innowacyjnej wypowiedz ;) :

"isprzegło sie spali a skrzynia bedzie zle smarowana " :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...