Rysiuu Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 PROSZĘ O POMOCWitam jestem posiadaczem od wczoraj hondy crf 450 chciał bym się więcej o niej dowiedzieć co ile wymienia się olej silnik/skrzynia biegów ?jakie oleje najlepiej lać?po czym stwierdzić że maszyna wymaga remontu ?co ile robi się remont.co ile mth? nie jeżdżę zawodowo ani za bardzo agresywnie co ile czyścić filtr powietrza ?i czym go na sączyć jak sprawdzić stan oleju na rozgrzanym silniku czy też nie ? Jestem ciemny w te tematy zawsze brałem motor od wujka on wszystko przy nim robił suzuki rmz 450 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed76 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 olej wymiana co 15 moto godzin. Ja od nowosci lałem Advance Ultra pelen syntetyk (to samo kumpel tez do CRF) i nigdy nie bylo problemu najmniejszegoremont silnika (pewnie masz na mysli tłok) generalnie serwisowka mowi juz po 15mh ale praktyka jest taka ze kolo 100h powinienes sprawdzic stan tłoka i cylindra i najlepiej tłok wymienic zeby nie wpakowac sie w wieksze koszty. Wszystko zalezy od stanu i sposobu eksploatacji motocykla. Filtr powietrza co 2gi trening sprawdz, to tez zalezy od tego w jakim srodowisku jezdzisz jak sie nie kurzy to co 4ty trening sprawdzaj. Nasaczanie najlepiej jakims praparatem twin air, to sa eksperci cos sobie tu wybierzesz: http://www.sklep.motox.com.pl/oleje-i-smary/preparaty-do-filtrow-powietrza.html tu masz namiar na serwisówke ze wszystkimi szczegółami o kotre pytasz: http://www.honda-montesa.es/manuales/Off-Road/crf450x-06.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiuu Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Dzięki za wszystko bardzo mi pomogłeś Mam jeszcze pytanie jak lać olek do skrzyni biegów są jakieś specjalne wymogi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Taki sam jak do silnika, wszystko jest w serwisówce, trzeba tylko tam zajrzeć! Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiuu Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Okej motul 6100 10w 40 będzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed76 Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) Kolego nawet nie chce sie zajrzec do serwisowki. na str 46 w seriwsowce, jak wół, napisał producent, że zaleca SAE 10W30. Oczywiscie producent dopusza uzywanie innego oleju ale wyjsciowy jest ten co napisałem.Do tego chcesz używać polsyntetyk, który z definicji do sportowego silnika bedzie słabszy.na dodatek chcesz używać olej samochodowy który nawet nie ma podanej specyfikacji JASO. Ty musisz miec specyfikacje MA bo inaczej mozesz (nie musisz) miec probelmy ze sprzęgłem (olej ma inne dodatki, które maja wplyw na prace sprzęgła).Nie módl sie do Motula bo cudownych właściwości nie ma i nie kazdy Motul to olej motocyklowy, a już na pewno nie każdy do twojego motocykla sie nadaje. o tłokach msz artykuł tu: http://motox.com.pl/tloki-motocyklowe-porady-serwis/oczywiscie to wg serwisowki znowu bo mało kto wymienia tłok co 15mth ;-) pozdrawiam i polecam trzymać się dobrych rad, czytać, myśleć i trzymać serwisówki. ... ;-) Edytowane 14 Października 2017 przez Zed76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 (edytowane) akurat do w crf mozna ze spokojem lać samochodowy bo stronie alternatora nie ma sprzęgła:) a po drugiej jest inny obieg. Lepiej jest lać taki sam do skrzyni jak i silnika aby się za którymś razem nie pomylić. Ja leję valvoline 10w50. Już sporo godzin na nim przelatane i to nie pyrkaniem, żadnych problemów nie zauważyłem a jest mega tani. Zmieniam tłok co 40h , korba co 100h ale eksploatacja raczej ostra. Zawory musisz sprawdzać max co 20h. Olej zmieniam co 8h. (ludzie różnie o robią zazwyczaj od 3 do 15 godzin) Edytowane 15 Października 2017 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.