Skocz do zawartości

Honda crf 450 proszę o pomóc co ile co się robi


Rysiuu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

PROSZĘ O POMOC

Witam jestem posiadaczem od wczoraj hondy crf 450 chciał bym się więcej o niej dowiedzieć

 

 

co ile wymienia się olej silnik/skrzynia biegów ?jakie oleje najlepiej lać?

po czym stwierdzić że maszyna wymaga remontu ?

co ile robi się remont.co ile mth? nie jeżdżę zawodowo ani za bardzo agresywnie

co ile czyścić filtr powietrza ?i czym go na sączyć

jak sprawdzić stan oleju na rozgrzanym silniku czy też nie ?

 

 

 

 

Jestem ciemny w te tematy zawsze brałem motor od wujka on wszystko przy nim robił suzuki rmz 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymiana co 15 moto godzin. Ja od nowosci lałem Advance Ultra pelen syntetyk (to samo kumpel tez do CRF) i nigdy nie bylo problemu najmniejszego

remont silnika (pewnie masz na mysli tłok) generalnie serwisowka mowi juz po 15mh ale praktyka jest taka ze kolo 100h powinienes sprawdzic stan tłoka i cylindra i najlepiej tłok wymienic zeby nie wpakowac sie w wieksze koszty. Wszystko zalezy od stanu i sposobu eksploatacji motocykla.

 

Filtr powietrza co 2gi trening sprawdz, to tez zalezy od tego w jakim srodowisku jezdzisz jak sie nie kurzy to co 4ty trening sprawdzaj. Nasaczanie najlepiej jakims praparatem twin air, to sa eksperci cos sobie tu wybierzesz: http://www.sklep.motox.com.pl/oleje-i-smary/preparaty-do-filtrow-powietrza.html

 

tu masz namiar na serwisówke ze wszystkimi szczegółami o kotre pytasz: http://www.honda-montesa.es/manuales/Off-Road/crf450x-06.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nawet nie chce sie zajrzec do serwisowki. na str 46 w seriwsowce, jak wół, napisał producent, że zaleca SAE 10W30. Oczywiscie producent dopusza uzywanie innego oleju ale wyjsciowy jest ten co napisałem.

Do tego chcesz używać polsyntetyk, który z definicji do sportowego silnika bedzie słabszy.

na dodatek chcesz używać olej samochodowy który nawet nie ma podanej specyfikacji JASO. Ty musisz miec specyfikacje MA bo inaczej mozesz (nie musisz) miec probelmy ze sprzęgłem (olej ma inne dodatki, które maja wplyw na prace sprzęgła).

Nie módl sie do Motula bo cudownych właściwości nie ma i nie kazdy Motul to olej motocyklowy, a już na pewno nie każdy do twojego motocykla sie nadaje.

 

o tłokach msz artykuł tu: http://motox.com.pl/tloki-motocyklowe-porady-serwis/

oczywiscie to wg serwisowki znowu bo mało kto wymienia tłok co 15mth ;-)

 

pozdrawiam i polecam trzymać się dobrych rad, czytać, myśleć i trzymać serwisówki. ... ;-)

Edytowane przez Zed76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat do w crf mozna ze spokojem lać samochodowy bo stronie alternatora nie ma sprzęgła:) a po drugiej jest inny obieg. Lepiej jest lać taki sam do skrzyni jak i silnika aby się za którymś razem nie pomylić. Ja leję valvoline 10w50. Już sporo godzin na nim przelatane i to nie pyrkaniem, żadnych problemów nie zauważyłem a jest mega tani.

 

Zmieniam tłok co 40h , korba co 100h ale eksploatacja raczej ostra. Zawory musisz sprawdzać max co 20h. Olej zmieniam co 8h. (ludzie różnie o robią zazwyczaj od 3 do 15 godzin)

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...