pol Opublikowano 13 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 Hello Czeka mnie wymiana uszkodzonego modulu zaplonowego w DT125E i nowy kosztuje ok 1000zl. Slyszalem ze modul mozna dorobic u pewnego goscia do ktorego jutro bede dzwonil w tej sprawie. Co Wy o tym myslicie? Czy mial ktos z Was z takim czyms stycznosc? pozdrPawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 13 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 Hmmm raczej bym próbował coś dopasować(średnie szanse powodzenia), naprawić(nic do stracenia, widziałem kiedyś w jakimś ŚM artykuł o takim naprawiaczu, nawet skutecznym), znaleźć używany( trzeba uważać na naciągaczy)/// chłopie za 1000zł to możesz dostać nieraz cały motorek, a na zagranicznych stronach widziałem kompletne Motoplaty taniej. Dorobić można, ale : moduł dorobiony nie bedzie miał(o ile w ogóle będzie miał) dynamicznego wyprzedzenia zapłonu takiego jak oryginał, z własnego doświadczenia (samochodowego) wiem, że dorobiony"uniwersalny moduł nie wytrzyma za długo", a na dopasowanym z czegoś innego auto może sobie jeszcze polatać. Jesteś pewien, że to moduł, sprawdzałeś cewkę impulsatora? ewentualnie możesz wstawić zapłon z przerywaczem od starszych DTtek nie jestem pewien tylko, czy takie były w 125, bo w 80 to na pewno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 mozna dorobic wszystko mozanawet zrobic moduł ktory bedzie sie wzorował 3D mapą zapłonu jesli ktos bedzie wiedzał o co chodzi to mozna nawet podniesc takim zapłonem moc a widzałem juz takie konstrukcje gdzie goscie mieli 4 mapy zmieniane przełocznikiem koło kierownicy, są rowniez i takie ktore moza programowac samemu za pomoca komputera i programu MATlab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Można tylko za ile, ja mam jeszcze jedną radę na ebay'u są moduły i to nawet odblokowane, za nie tak duże pieniądze, a co dotego dorabiania to raczej wątpię, żeby koleś dawał moduły z mapami, programowalne, podejrzewam raczej dobrego elektronika, który metodą prób, błędów i własnego doświadczenia dobierze taki tranzystor jaki jest potrzebny, aby moto paliło i jeździło, ale nic poza tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 czlowieku epoka kamienia łupanego mamy juz za soba te moduły są na mikroprocesorach zrobienie modułu z 4 mapami zapłonu kosztuje od 400 do 700zł (najtrudnieszy jest program) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Na ebay za mniej niż 50 euro ma odblokowany modół tylko koszty przesyłki koło 70- 80 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Ej, a czy w tej dt jest czujnik otwarcia przepustnicy, bo jak nie to nie wiem, czy byłby sens dawania aż 4 map zapłonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 14 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 ja mam bardzo zadka DT, to jest 89 rocznik ale wersja ta nowsza, numer silnika u mnie to 3MB00 i nigdzie takiego nie spotkalem- nie ma do niego zamiennikow, nawet w katalogach o nim nic nie spotkalem, w necie tez nic, na www.dt125.de tez nic ogolnie pusto. Ona byla podobno robiona na ?Szwajcarie?. Ma lektryczny rozrusznik. W jaki sposob mial bym do niej dopasowac modul zaplonowy? Mam ksiazke serwisowa ale nie mam do mojej schematu, nawet modele o innych nr silnika maja nieco zmienione schematy (u mnie z modulu wychodzi 9 kabli a na tamtych schematach od 6 do 13 ale na zadnym nie ma 9) i czy moge wziac modul z innego egzemplarza i czesc kabli np nie podlaczac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 Dokładnie to nie wiem, ale na przykład w moim moto na szwajcarię z modułu jest dodatkowe wyjście, ale jest nie podłączone, bo to wersja niemiecka więc może i u Ciebie tak jest, zależy do czego ten moduł był podłączony przejrzyj dokładnie te schematy, może są rzeczy bez których można się obejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 czujnik twarcia przepustnicy swoją drogą a mapy zapłonu swoją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 no wiadomo, ale jak są cztery, to jednym z czynników różnicujących je między sobą musi być raczej ilość dostarczanego paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.