Skocz do zawartości

TDR osiąga wysokie obroty , lecz Vmax niski.


cinek100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha TDR niedawno odblokowana [zawór wydechowy, brak blokady na module,usunięty katalizator w dyfuzorze], standardowe zębatki 16/57, koła standardowe: opona przednia 100/90-18 oraz tylna 130/80-17, skrzynia biegów też ma standardowe przełożenia wg książki dołączonej do pojazdu.Motocykl osiąga odpowiednie obroty lecz prędkość maksymalna jest zbyt niska.Mój max. to ok. 110-115 km/h na 6 biegu przy 9500 obr./min.Jak się zdążyłem zorientować to przy tych obrotach prędkość powinna wynosić ok 125-128 km/h czyli seryjny Vmax na oryginalnych zębatkach dla tego motocykla.Skoro motocykl osiąga te obroty na najwyższym biegu to chyba wskazuje na to że silnik też musi być jeszcze zdrowy.Przeszkadza mi to szczególnie z tego powodu ,że żeby jechać te 100-ke w trasie to muszę ją piłować na dużo wyższych obrotach.Zmieniłem nawet przednią zębatkę z 16 na 17, lecz V max pozostała ta sama tylko obroty i przyspieszenie zmalały na każdym biegu.Zastanawia mnie co może być tego przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal jakikolwiek program nawigacyjny lub weź GPS i porównaj prędkość wskazaną przez licznik z faktyczną.

Jak rzeczywiście będzie niższa od deklarowanej dla tego moto, to trzeba się zastanowić nad regulacją, kondycją pieca albo wpływem usuniętego kata na pracę.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal jakikolwiek program nawigacyjny lub weź GPS i porównaj prędkość wskazaną przez licznik z faktyczną.

Jak rzeczywiście będzie niższa od deklarowanej dla tego moto, to trzeba się zastanowić nad regulacją, kondycją pieca albo wpływem usuniętego kata na pracę.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Dzięki, miałeś racje z tym GPS.Mój licznik zaniża o 10 km/h.Piec kompresja 9 atm.Są wersje bez kata i bez niego lepiej idzie:]mam problem ze muli troche na niskich obrotach.Czy za niskie obroty w gaźniku odpowiada tylko śruba paliwo/powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy twojego gaźnika. Są to konstrukcje bardzo proste aż po bardzo skomplikowane. Praca na niskich obrotach to zarówno dobrze ustawiony gaźnik, jak i czysty odpowiedni filtr powietrza i kilka innych rzeczy. Jak u ciebie jest tylko taka regulacja, to tak.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy twojego gaźnika. Są to konstrukcje bardzo proste aż po bardzo skomplikowane. Praca na niskich obrotach to zarówno dobrze ustawiony gaźnik, jak i czysty odpowiedni filtr powietrza i kilka innych rzeczy. Jak u ciebie jest tylko taka regulacja, to tak.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Mój gaźnik to mikuni tm28.Jedak gaźnik jest od yamahay Dt który w zasadzie niczym ważnym się nie rózni poza tym ,że dla niej jest ustawiony na pływaku inny poziom paliwa w komorze pływakowej.Dla mojego motocykla ma być to poziom 1.5 do 2.5 mm poniżej korpusu komory pływakowej ,a w gazniku ktory mam z yamahy DT fabrycznie jest 2.5 do 4,5 mm poniżej.CZyli rozumiem że potrzebuje podnieść trochę poziom paliwa przez wygięcie blaszki w pływaku[gdyż do tego gaznika załozyłem większe dysze jak w seryjnym gazniku] , lecz nie wiem jak zmierzyć poziom gdyż manual jest w języku niemieckim no i nigdy nie mierzyłem tego.

 

13812001979763373836.png

 

zawór wydechowy działa prawidłowo ?

tak prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko pięknie narysowane.

W miejsce 2 podłączasz wężyk, do niego wsadzasz szklaną rurkę 1.

4 to poziom komory pływakowej, która jest miejscem odniesienia do pomiaru.

A to wymiar poziomu paliwa w komorze. La gotowe :)6f8303c4d24860e14eec9481881ff458.jpg

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko pięknie narysowane.

W miejsce 2 podłączasz wężyk, do niego wsadzasz szklaną rurkę 1.

4 to poziom komory pływakowej, która jest miejscem odniesienia do pomiaru.

A to wymiar poziomu paliwa w komorze. La gotowe :)6f8303c4d24860e14eec9481881ff458.jpg

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Ale gaźnik można sprawdzać gdy jest wymontowany i ma być w pionie czy na mktocyklu ?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurka szklana nie musi być , może być przezroczysty wężyk igielitowy tylko prosto go trzymaj :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprzęgło się ślizga ?

Nie, wszystko juz w porządku.Prędkość max 125 km/h.Jest tylko jeszcze jeden problem.Łapie temperature na wskaźniku na ok 3/4 skali lub nawet więcej w upały na skrzyzowaniach.Zauwazyłem ze poziom płynu w zbiorniczku wyrównaczym jest niezmienny .Czy tak powinno byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...