Skocz do zawartości

TL 1000s Kontrolka FI świeci - brak błędów, przerywa na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam problem z moim TL 1000s. Świeci mi się na zegarach czerwona kontrolka FI ale w komputerze nie ma żadnych błędów "C00".

Odpala i chodzi normalnie natomiast przerywa i dławi się na obrotach powyżej 5 tys rpm oraz podczas mocnego odkręcenia manetki gazu (słychać tylko "buuuuu", gdy zwolnię manetkę to zaczyna przyspieszać i chodzić normalnie).

 

Zrobiłem "charge mode", wymieniłem regulator bo nie miał ładowania a stary się spalił, sprawdziłem szczelność dolotu, napięcia i rezystancje na sensorach IAP, CMP, TP oraz wymieniłem pompę paliwa bo na powrocie z listwy wtryskowej nie było wcale paliwa, teraz ciśnienie jest ok ale nadal silnik pod obciążeniem nie ma mocy, kicha i przerywa.

 

Dodam, że podczas zwykłej jazdy i postoju na "luzie" wszystko jest ok. Problemy są dopiero gdy chcę trochę go przegonić (prędkość maksymalna to w porywach 170 km/h bo około tej prędkości obroty kręcą się koło 5-6 tys i przerywa)

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić ?

 

Pozdrawiam

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś TLke na serwisie ze świecącą się kontrolką Fi ale nie było błędów. Przyczyna był ECU który uległ uszkodzeniu po awarii regulatora napięcia (oczywiście właściciel nie poinformował o tym wcześniej wiec wszystkie czujniki zostały podmienione i dalej było Fi). Motocykl pracował normalnie ale co jakiś czas albo wypadał zapłon albo sobie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jakiś wypadnięty wąż z airboxa od spodu. Gdy silnik pracuje dmucha przez niego powietrze.

https://images81.fotosik.pl/694/9c7cd77b023f12c8med.png

https://images82.fotosik.pl/695/2ed7903b981eebe6med.jpg

 

Jakie jest jego zadanie ?

 

Wczoraj agresywniej go przegoniłem i przedni cylinder i lewa rura wydechowa była ciepła a tylny cylinder i prawa rura gorąca, gdy jeżdżę "normalnie" obydwa cylindry są jednakowo ciepłe.

 

Faktycznie Asmodan to wygląda jak wypadanie zapłonów, gdy natomiast popuszczę manetkę do niecałej połowy zakresu, przedni cylinder zaczyna załapywać i wyrywa do przodu. Dodam, że jak przetrzymam go w obrotach w których się dławi (powyżej 5tys) to czasem załapie na chwilę cylinder i wyrywa do przodu (wczoraj prawie spadłem z moto bo się nie spodziewałem) :blink: :rolleyes:

Moto kupiłem wcześniej z zatartym silnikiem (panewki)- do pompy oleju wpadł jakich duży odłamek i połamał łopatki... reszty się domyślcie.

Edytowane przez adrian_adziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asmodan, kupiłem używany moduł na podmianę za małe pieniądze i sprawdzę to w tym tygodniu. Na zagranicznych forach sugerują mi, że problem może też leżeć w zegarach, jest to możliwe ???

Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość... po włączeniu zapłonu tylna lampa (nie stop) świeci się cały czas bez względu czy włączę światła przełącznikiem czy też nie. Macie jakie pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jakiś wypadnięty wąż z airboxa od spodu. Gdy silnik pracuje dmucha przez niego powietrze.

https://images81.fotosik.pl/694/9c7cd77b023f12c8med.png

https://images82.fotosik.pl/695/2ed7903b981eebe6med.jpg

 

Jakie jest jego zadanie ?

 

 

Podłączyłeś ten wąż? On może byc od doładowania powiertrznego, co by wyjaśniało przerywanie na wysokich obrotach (brak powietrza).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wąż to podobno służy do odpowietrzenia skrzyni korbowej. Chłopaki z zagranicznych forów obstawiają że wina świecącej kontrolki (bez błędów w komputerze) leży w zegarach albo jakimś zwarciu wewnątrz zegarów, bo po odpięciu ECU i włączeniu zapłonu, kontrolka FI nie powinna się świecić (czy to jest prawda? ). Świeci mi się też tylna lampa gdy włączam zapłon. Czy to może mieć coś wspólnego z przerywaniem silnika na wysokich obrotach ??? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...