Skocz do zawartości

jawa 350 TS, jak ustawić zapłon?


Gość enil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Njpierw sprawdzasz stan styków przerywacza (czy nie sa wypalone i czy przylegają do siebie idealnie). Jeśli nie, korygujesz za pomocą pilniczka.

 

Następnie ustawiasz wartośc przerwy na obu przerywaczach. Obracasz wałem tak, żeby na jednym z przerywaczy uzyskać maksymalne rozwarcie styków, i po odkręceniu śruby mocującej kowadełko przerywacza ustawiasz wartośc przerwy )(poruszając kowadełkiem) na 0,3 -0,4 mm. Czynnośc powtarzasz na drugim przerywaczu. Ważne żeby przerwa była w miare identyczna.

 

Następnie wykręcasz świece z obu cylindrów i do prawego wkładasz czujnik (może być sumiarka, ale wtedy trzeba zdjąc bak - ja używam czujnika opartego o śrubę mikrometryczną). Odnajdujesz GMP (najwyższe położenie) prawego tłoka, następnie cofasz go (kręcąc wałem w lewo) o 2,7 - 3,2 mm. Luzujesz górną płytkę zapłonową (tą okrągłą, do której przymocowany jest górny przerywacz) i tak ją obracasz, aby ztyki zaczęły się rozwierac (w praktyce: przyśpieszanie zapłonu - kręcimy płytką w lewo, opóźniamy obracając w prawo). Soprawdzenia momentu rozwarcia styków można dokonac za pomocą żarówki, lub paska bibułki od szluga (mniej dokładna metoda) wsuniętego między styki.

 

Gdy ustawisz płytkę prawego cylindra, postępujesz analogicznie z lewym, z tym, ze tym razem obracasz tą małą (dolną) płytką, a właściwie połpłytka. Czyli: czujnik laduj w lewym cylindrze, odnajdujemy GMP, cofamy tłok o wartość IDENTYCZNA jak dla prawego cylindra. Obracamy płytke i już.

 

Ważne, aby na obu cylindrach było IDENTYCZNE wyprzedzenie (fabryka dopuszcza 0,05 mm rozbiezności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na MZ 250 i nie miałem z nią problemów. W dwusuwie jest troszke inaczej.POMOCY!!!

No takze nad tym mysle ;)

a tak wogole to ustawiajac zaplon a dokladnie dokrecajac srobki nie przesadzaj z sila ja juz gwint zerwalem kilka razy ;) z stykami takze obchodz sie delikatnie, najlepiej to zalozyc zaplon elektroniczny jesli masz zamiar dlugo eksploatowac ten motocykl zero obslugi i problemow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak wogole to ustawiajac zaplon a dokladnie dokrecajac srobki nie przesadzaj z sila ja juz gwint zerwalem kilka razy

 

No tu Ci przyznam racje. Drugie płytki są drogie a z nakrętkami nie ma jak podejść. Jedyna metoda naprawy to przegwintowanie na M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...