Gość enil Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Kupiłem Jawę 350TS i muszę ustawić zapłon ale nie mam pojęcia jak.Jeździłem na MZ 250 i nie miałem z nią problemów. W dwusuwie jest troszke inaczej.POMOCY!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Njpierw sprawdzasz stan styków przerywacza (czy nie sa wypalone i czy przylegają do siebie idealnie). Jeśli nie, korygujesz za pomocą pilniczka. Następnie ustawiasz wartośc przerwy na obu przerywaczach. Obracasz wałem tak, żeby na jednym z przerywaczy uzyskać maksymalne rozwarcie styków, i po odkręceniu śruby mocującej kowadełko przerywacza ustawiasz wartośc przerwy )(poruszając kowadełkiem) na 0,3 -0,4 mm. Czynnośc powtarzasz na drugim przerywaczu. Ważne żeby przerwa była w miare identyczna. Następnie wykręcasz świece z obu cylindrów i do prawego wkładasz czujnik (może być sumiarka, ale wtedy trzeba zdjąc bak - ja używam czujnika opartego o śrubę mikrometryczną). Odnajdujesz GMP (najwyższe położenie) prawego tłoka, następnie cofasz go (kręcąc wałem w lewo) o 2,7 - 3,2 mm. Luzujesz górną płytkę zapłonową (tą okrągłą, do której przymocowany jest górny przerywacz) i tak ją obracasz, aby ztyki zaczęły się rozwierac (w praktyce: przyśpieszanie zapłonu - kręcimy płytką w lewo, opóźniamy obracając w prawo). Soprawdzenia momentu rozwarcia styków można dokonac za pomocą żarówki, lub paska bibułki od szluga (mniej dokładna metoda) wsuniętego między styki. Gdy ustawisz płytkę prawego cylindra, postępujesz analogicznie z lewym, z tym, ze tym razem obracasz tą małą (dolną) płytką, a właściwie połpłytka. Czyli: czujnik laduj w lewym cylindrze, odnajdujemy GMP, cofamy tłok o wartość IDENTYCZNA jak dla prawego cylindra. Obracamy płytke i już. Ważne, aby na obu cylindrach było IDENTYCZNE wyprzedzenie (fabryka dopuszcza 0,05 mm rozbiezności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Jeździłem na MZ 250 i nie miałem z nią problemów. W dwusuwie jest troszke inaczej.POMOCY!!!A czy jawa albo mz to 4t ? 8O PS: Sorka, ze sie czepiam ale zaciekawilo mnie to zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hausi Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Jeździłem na MZ 250 i nie miałem z nią problemów. W dwusuwie jest troszke inaczej.POMOCY!!!No takze nad tym mysle ;) a tak wogole to ustawiajac zaplon a dokladnie dokrecajac srobki nie przesadzaj z sila ja juz gwint zerwalem kilka razy ;) z stykami takze obchodz sie delikatnie, najlepiej to zalozyc zaplon elektroniczny jesli masz zamiar dlugo eksploatowac ten motocykl zero obslugi i problemow ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 a tak wogole to ustawiajac zaplon a dokladnie dokrecajac srobki nie przesadzaj z sila ja juz gwint zerwalem kilka razy No tu Ci przyznam racje. Drugie płytki są drogie a z nakrętkami nie ma jak podejść. Jedyna metoda naprawy to przegwintowanie na M5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 A juz sie przestraszyłem że były mz czterosuwowe i nic o tym nie wiem!! :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Jeździłem na MZ 250 i nie miałem z nią problemów. W dwusuwie jest troszke inaczejŁo Jezu Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 A juz sie przestraszyłem że były mz czterosuwowe i nic o tym nie wiem!! :| A bo były. 500 z silnikiem rotaxa na ten przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 No to mnie masz! Ale 250 chyba nie było? Wiesz gdzie mozna sobie wiecej o tej mz czterosuwie poczytac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.