Skocz do zawartości

CBR F4 - problem z temperaturą, elektryką


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Może info się przyda, więc zacznę od początku: pewnego dnia, przy predkosci około 20km/h przy omijaniu psa, który wybiegł na ulicę zaliczyłem wywrotkę. Postawiłem moto (popękane plastiki, obszorowane lusterko itp), dotoczyłem na parking (wywrotka niedaleko domu). Po około 2h odpaliłem moto w celu dalszej jazdy i ku mojemu zdziwieniu, cbrka się zagotowała, temp. na czerwone pole, płyn ze zbiorniczka uciekł.

 

Sprawdziłem co jest nie tak, okazało sie, że pourywały się kable od wentylatora chłodnicy. Kable naprawiłem, wszystko wróciło do normy "na krótkich odcinkach" - przy dłuższej jeździe, tj. około 30min po mieście, temperatura przekraczała połowę, czasami dochodziło pod czerwone pole. Okazało się, że mam zatarty silnik w wiatraku - wymieniłem wentylator na nowy i niby było lepiej.

Parę dni temu, zaobserwowałem dziwną rzecz: normalnie silnik grzeje się do połowy, powiedzmy w 5 minut, następnie przez następne 5 minut utrzymuje tę temperaturę. Następnie temperatura wzrasta, włącza się wentylator i lekką ją zbija. I teraz najdziwniejsza rzecz: gdy włączę światła, kierunkowskaz, światła drogowe, nacisnę hamulec, wskazówka temperatury wędruję na czerwone pole (jak dorzucę do tego podgrzewanie manetek oraz klakson to leci za czerwone). Jak wyłączę wszystko, co może pobierać prąd, to wskazówka wraca lekko za połowę. Co śmieszniejsze, jak włącze sam kierunkowskaz, to wskazówka "skacze" w rytm mrygającego kierunkowskazu.

 

Przetarłem papierem ściernym masę wentylatora, minusową klemę w aku, wtyk czujnika temperatury, gniazdo przewodu od czujnika, dziś chcę dobrać się do masy, która doczepiona jest prawdopodobnie do ramy (choć tego jeszcze nie wiem, bo rama jest chyba aluminiowa, gdzieś pod zbiornikiem). Fakt, chłodnicę mam w nagannym stanie, ale raczej nie jest ona przyczyną.

 

Pytanie jest takie, czy cbr mi się grzeje, czy jest to tylko problem ze wskazaniem zegarów? Czy wentylator powinien załączać się dokładnie w połowie, czy lekko ponad? Z tego co wiem, to czujnik mam 85stopni, a połowa to 90, więc teoretycznie powinien się włączyć lekko poniżej połowy tak?

 

Układ chłodzenia odpowietrzony (w tym wymieniony płyn chłodniczy, chłodnica przeczyszczona w profesjonalnym warsztacie).

 

Filmiki z problemem:

 

(jak linki do YT są niedozwolone, to proszę o usunięcie, podeślę na prv)

 

Proszę o porady.

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.2v całkowicie zgaszony

12.9v na zapłonie

12.1v na zapłonie ze światłami mijania

14.3-14.6 odpalony bez świateł, temperatura w połowiu

13.7-14.2v odpalony ze światłami mijania, temp w połowiu

 

Podczas kiedy temperatura wariowala, jak była na czerwonym polu temp ładowania była taka jak i w popowie - wskazanie zegarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie ładowania sprawdzaj przy ok 5.5 tys obrotów. Uwierz mi - tylko na podwyższonych obrotach wykryjesz usterkę regulatora. Napięcie też nigdy nie powinno przekraczać 15.5V, nawet przy 10k obrotów.

A co do problemu to na moje masz problem z masą tego czujnika przy termostacie. Sprawdź jego wtyczki i połączenia, aż po same zegary. Coś przy glebie się przetarło pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie ładowania sprawdzaj przy ok 5.5 tys obrotów. Uwierz mi - tylko na podwyższonych obrotach wykryjesz usterkę regulatora. Napięcie też nigdy nie powinno przekraczać 15.5V, nawet przy 10k obrotów.

A co do problemu to na moje masz problem z masą tego czujnika przy termostacie. Sprawdź jego wtyczki i połączenia, aż po same zegary. Coś przy glebie się przetarło pewnie.

1: jest możliwość jakkolwiek wykrecic go bez zdejmowania gaźnika?

 

2: czyli wygląda na to, że silnik się nie grzeje, tylko jest błędne wskazanie?

Edytowane przez ukcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, widzę że jest to napisane, dlatego zapytalem czy się jakoś da :)

tak samo przy wymianie napinacza łańcuszka jest napisane, żeby zdjąć gaźnik, a wymieniłem go bez zdejmowania, stąd moje pytanie (do osób które może przypadkiem już to robiły :) )

 

ok, no to następny krok to przegląd tego czujnika

 

chyba ostatnie pytanie: czy ten 'czujnik' wkręcony w chłodnicę, to czujnik temperatury, czy po prostu termiczny włącznik wentylatora? bo pod hasłem czujnik temperatury, częściej znajduje mi właśnie ten' włącznik' wkręcany w chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że coś by się stało z czujnikiem przy ślizgu uważam mimo wszystko za mało prawdopodobne. Zrzuć owiewki i przeleć dokładnie wiązkę od czujnika po zegary w poszukiwaniu przetarć i uszkodzonych wtyczek czy konektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...