ukcio Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Witam, Może info się przyda, więc zacznę od początku: pewnego dnia, przy predkosci około 20km/h przy omijaniu psa, który wybiegł na ulicę zaliczyłem wywrotkę. Postawiłem moto (popękane plastiki, obszorowane lusterko itp), dotoczyłem na parking (wywrotka niedaleko domu). Po około 2h odpaliłem moto w celu dalszej jazdy i ku mojemu zdziwieniu, cbrka się zagotowała, temp. na czerwone pole, płyn ze zbiorniczka uciekł. Sprawdziłem co jest nie tak, okazało sie, że pourywały się kable od wentylatora chłodnicy. Kable naprawiłem, wszystko wróciło do normy "na krótkich odcinkach" - przy dłuższej jeździe, tj. około 30min po mieście, temperatura przekraczała połowę, czasami dochodziło pod czerwone pole. Okazało się, że mam zatarty silnik w wiatraku - wymieniłem wentylator na nowy i niby było lepiej.Parę dni temu, zaobserwowałem dziwną rzecz: normalnie silnik grzeje się do połowy, powiedzmy w 5 minut, następnie przez następne 5 minut utrzymuje tę temperaturę. Następnie temperatura wzrasta, włącza się wentylator i lekką ją zbija. I teraz najdziwniejsza rzecz: gdy włączę światła, kierunkowskaz, światła drogowe, nacisnę hamulec, wskazówka temperatury wędruję na czerwone pole (jak dorzucę do tego podgrzewanie manetek oraz klakson to leci za czerwone). Jak wyłączę wszystko, co może pobierać prąd, to wskazówka wraca lekko za połowę. Co śmieszniejsze, jak włącze sam kierunkowskaz, to wskazówka "skacze" w rytm mrygającego kierunkowskazu. Przetarłem papierem ściernym masę wentylatora, minusową klemę w aku, wtyk czujnika temperatury, gniazdo przewodu od czujnika, dziś chcę dobrać się do masy, która doczepiona jest prawdopodobnie do ramy (choć tego jeszcze nie wiem, bo rama jest chyba aluminiowa, gdzieś pod zbiornikiem). Fakt, chłodnicę mam w nagannym stanie, ale raczej nie jest ona przyczyną. Pytanie jest takie, czy cbr mi się grzeje, czy jest to tylko problem ze wskazaniem zegarów? Czy wentylator powinien załączać się dokładnie w połowie, czy lekko ponad? Z tego co wiem, to czujnik mam 85stopni, a połowa to 90, więc teoretycznie powinien się włączyć lekko poniżej połowy tak? Układ chłodzenia odpowietrzony (w tym wymieniony płyn chłodniczy, chłodnica przeczyszczona w profesjonalnym warsztacie). Filmiki z problemem: (jak linki do YT są niedozwolone, to proszę o usunięcie, podeślę na prv) Proszę o porady.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Zmierz napięcie ładowania. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 13.2v całkowicie zgaszony12.9v na zapłonie12.1v na zapłonie ze światłami mijania14.3-14.6 odpalony bez świateł, temperatura w połowiu13.7-14.2v odpalony ze światłami mijania, temp w połowiu Podczas kiedy temperatura wariowala, jak była na czerwonym polu temp ładowania była taka jak i w popowie - wskazanie zegarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Oprzyj się na serwisówce i pomiarze rezystancji czujnika steującego zegarem teraz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Czujnik sterujacy zegarem, czyli czujnik temperatury który wkreconyn jest w chłodnice, czy coś w zegarach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Nie ten w chłodnicy, gdzieś w okolicach termostatu , o ten chodzi. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 To: czy to: Te drugie to jest wkręcone w chłodnicę, podłącza się do wentylatora chłodnicy, ten pierwszy jest przy termostacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Ten przy termostacie, możesz go wykręcić, oczyścić gwint i wkręcić. czasami pomaga. Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Napiecie ładowania sprawdzaj przy ok 5.5 tys obrotów. Uwierz mi - tylko na podwyższonych obrotach wykryjesz usterkę regulatora. Napięcie też nigdy nie powinno przekraczać 15.5V, nawet przy 10k obrotów.A co do problemu to na moje masz problem z masą tego czujnika przy termostacie. Sprawdź jego wtyczki i połączenia, aż po same zegary. Coś przy glebie się przetarło pewnie. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Napiecie ładowania sprawdzaj przy ok 5.5 tys obrotów. Uwierz mi - tylko na podwyższonych obrotach wykryjesz usterkę regulatora. Napięcie też nigdy nie powinno przekraczać 15.5V, nawet przy 10k obrotów.A co do problemu to na moje masz problem z masą tego czujnika przy termostacie. Sprawdź jego wtyczki i połączenia, aż po same zegary. Coś przy glebie się przetarło pewnie.1: jest możliwość jakkolwiek wykrecic go bez zdejmowania gaźnika? 2: czyli wygląda na to, że silnik się nie grzeje, tylko jest błędne wskazanie? Edytowane 9 Maja 2017 przez ukcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 1. na screenie którzy wrzuciłeś jest napisane żeby zrzucić gaźniki 2. no nie ma opcji żeby płyn sie na sekundę gotował a potem wracał do normalnej temperatury :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 tak, widzę że jest to napisane, dlatego zapytalem czy się jakoś da :)tak samo przy wymianie napinacza łańcuszka jest napisane, żeby zdjąć gaźnik, a wymieniłem go bez zdejmowania, stąd moje pytanie (do osób które może przypadkiem już to robiły :) ) ok, no to następny krok to przegląd tego czujnika chyba ostatnie pytanie: czy ten 'czujnik' wkręcony w chłodnicę, to czujnik temperatury, czy po prostu termiczny włącznik wentylatora? bo pod hasłem czujnik temperatury, częściej znajduje mi właśnie ten' włącznik' wkręcany w chłodnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Tak, przy chłodnicy jest włącznik. Natomiast czujnik przy termostacie wymieniałem ale w F3 i bez ściągania gaźników nie było dojścia. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukcio Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Ok, dzięki ;) snieg pada to pada, ale zrobić trzebaw wolnej chwili zabieram się do roboty, dziękitemat w sumie jeszcze nie zamknięty, jak zrobię to dam znaćdzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 To że coś by się stało z czujnikiem przy ślizgu uważam mimo wszystko za mało prawdopodobne. Zrzuć owiewki i przeleć dokładnie wiązkę od czujnika po zegary w poszukiwaniu przetarć i uszkodzonych wtyczek czy konektorów. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.