Kawasaki ZXR Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam :) Zimą wymieniłem w kocie płyny, wszystkie filtry i świece na irydowe. Między innymi wkładałem żarówki do podświetlania licznika. Żeby zobaczyć efekt podłączyłem akumulator (nie upadł mi nigdy i stał w ciepłym miejscu całą zime). Po zapaleniu stacyjki zobaczyłem jak obroty podnoszą się do 5 tyś obrotów na ok. 3s i opadają do zera, i tak cyklicznie co jakieś 5s. Dodam że jak podłączyłem akumulator miałem prawdopodobnie ściągnięty bak o ile to ma jakieś znaczenie (dokładnie nie pamiętam). Wyczytałem gdzieś że jeżeli obroty tak wariują to moto daje sygnał że jest jakiś błąd :sad: Kostki pod czaszą wszystkie pospinane, sam odłączałem jedynie od świateł ale sprawdzałem i wszystko ok. Kostka od rezerwy i sam "moduł" (nie znam prawidłowej nazwy) też prawdopodobnie jest sprawny bo ostatnio zaświeciła mi się kontrolka.Najgorsze w tym wszystkim jest to, że dzieje się to podczas jazdy. I z moich obserwacji nasila się. Teraz jest tak, że licznik przez zdecydowanie większą ilość czasu podczas jazdy więcej skacze niż pokazuje rzeczywiste obroty. Pocieszające jest to, że nie wpływa to na żadne gaśnięcie silnika itp. W jeździe jest nieodczuwalne (może delikatne szarpnięcia ale to raczej wina naciągu łańcucha do którego też muszę zobaczyć) :mellow:Dodam jeszcze że w jesieni, czyli przed rozebraniem moto nie było takiego problemu. Problem pojawił się dopiero jak w zimie wsadziłem w rozebrany motor aku.Jeżeli ktoś miał kiedyś podobne problemy byłbym wdzięczny o jakieś porady, co mogę sam zrobić. Nie ukrywam że chciałbym żeby obeszło się z wizytą u mechanika :biggrin: Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Kawasaki ZXR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Ustosunkuj się zanim zamkniemy Ci temat:http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/21059-w-temacie-podaj-problem-rok-produkcji-i-typ-motocykla/ Zacznij od serwisówki i odczytania kodu błedu jaki pokazuje Ci obrotomierz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki ZXR Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 W serwisówce są podane dwa kody: 0-3 i 0-8. Nie ma nic na temat 0-5. Bardzo prosiłbym jeżeli byłby ktoś w stanie pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Wypnij wtyczki, które rozpinałeś i sprawdź, czy nie wypchnąłeś lub nie zgiąłeś pinu któregoś pinu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki ZXR Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Wszystkie wtyczki posprawdzałem i nadal to samo. Obroty jak spadały tak spadają. Myślałem że może coś z alternatorem albo regulatorem napięcia coś nie tak, ale napięcie jest ok. To chyba nie "błąd" tylko jakby coś nie łączyło, ale nie mam pojęcia co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Czujnik TPS tutaj szukaj. http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/116282-thundercat-czujnik-polozenia-przepustnicy-pomocy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Może wywaliło ten błąd jak podłączyłeś aku z rozpiętymi wtyczkami a teraz trzeba go po prostu wykasować. Nie ma w manualu instrukcji jak to zrobić? Pytałeś na forum thundercata? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki ZXR Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) Może wywaliło ten błąd jak podłączyłeś aku z rozpiętymi wtyczkami a teraz trzeba go po prostu wykasować. Nie ma w manualu instrukcji jak to zrobić? Pytałeś na forum thundercata?Właśnie nie pamiętam czy aku podłączyłem z rozpiętymi czy podłączonymi wtyczkami bo to było w grudniu :banghead: A o wykasowaniu błedu (jeżeli to możliwwe) nikt nigdzie nie wspomina :mellow: Co do TPS. Na samym początku tylko wskazówka spadała, ale teraz po zapaleniu szarpie nim jakby był zapowietrzony. Ostatnio jak jechałem szarpało tak tylko po dodaniu gazu ale po jakiś 5km przeszło :blink: Jak odpaliłem dzisiaj zimnego przejechałem z 50m poszarpało ale na "luzie" obroty normalnie wchodzą...Możliwe że TPS sam się mógł przestawić? Bo nic przy nim nie grzebałem, i nawet nie wiem gdzie on jest.PS. to prawda że trzeba ściągać głowicę żeby dostać się do TPS? Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez Kawasaki ZXR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Jak zbiornik był zdjęty to musiały być któreś wtyczki rozpięte. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 "PS. to prawda że trzeba ściągać głowicę żeby dostać się do TPS?Nie nie prawda !TPS (czujnik położenia przepustnicy),Szukaj przy ............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 ...gaźnikach. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki ZXR Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Jak zbiornik był zdjęty to musiały być któreś wtyczki rozpięte.Żeby zdjąć bak wystarczy rozpiąć kostke od czujnika rezerwy (jak rozpiąłem kostke to obrotomierz pokazał błąd 0-8 czyli ta opcja odpada). Jedyne kostki jakie rozpinałem to tylko tą od rezerwy i od czaszy (ze światłami). Żadnych innych kostek nie rozpinałem.Znalazłem już gdzie jest ten czujnik. Jest przy samej ramie, gdzie nie wsadzi żadnego śrubokręta żeby go odkręcić (chyba że końcówki nasadowe).A jeszcze takie pytanie: jakbym sam go wykręcił i zaczął ustawiać to czy nie narobie sobie gorszego problemu z gaźnikami np. gaśnięcie silnika? Bo jestem zupełnie zielony w tych sprawach, co z resztą widać :mellow: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Raczej narobisz. Jak nic nie było ruszane to jak się mogło zepsuć? Na moje to coś poknociłeś przy składaniu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki ZXR Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Wiem że dziwnie to brzmi ale niestety jest tak, jak pisałem. Wymieniłem wszystkie filtry, płyny, nowe kostki, wymieniłem świece na irydowe, żarówkę w czaszy i założyłem kilka (chyba 3) żarówek 5w do podświetlania licznika (ktoś nie kupował nowych tylko wyciągał z podświetlania :banghead: ) W żadnego mechanika się nie bawiłem poza tymi drobnymi wymianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Rozłóż wszystko jeszcze raz. Może coś przeoczyłeś przy składaniu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.