crook Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Witam. Mam pytanie do Was odnośnie przebiegu kolejności zapłonu w silniku Suzuki Marauder VZ800 K4 2004r.Z czystej ciekawości interesuje mnie w jakiej kolejności odpalają poszczególne cylindry.W serwisówce znalazłem rysunek wału, wyglądak jak by tłoki osiągały GMP w tym samym momencie. 1. Czy iskra pojawia się w obu cylindrach jednocześnie? 2. Czy faza pracy występuje w obu garach też w tym samym momencie? 3. Czy może suw pracy występuje naprzemiennie? Spytacie, a poco mi to wiedzieć jeśli silnik gada dobrze to lać wache i jeździć. A no po to, zastanawiam się skąd bierze się ta charakterystyczna praca na wolnych obrotach. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 [/yoytube] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crook Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Ooo to nie jest ta sama konstrukcja, na pierwszy rzut oka widać inną budowę wału co zasadniczo odróżnia w/w silnik od silnika vz800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
batko lenin Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Oj ale mi klina zabiłeś ;) Cztery lata ujeżdżam Marudę, a takich rzeczy nie wiem :blush: Ale nie sądzę, żeby oba tłoki chodziły razem góra- dół...Telepałoby jak w maluchu ;) BTW filmik od kolegi nazirro to tylko poglądówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Żeby Vka równo miała zapłony, czopy wału muszą być przesunięte względem siebie o kąt równy kątowi rozchylenia cylindrów. http://www.ebay.com/itm/97-04-SUZUKI-VZ800-VZ-800-MARAUDER-CRANKSHAFT-CRANK-SHAFT-ENGINE-MOTOR-NICE-USED-/121948585101?hash=item1c64b3bc8d:g:ZVIAAOSw8RJXBqOI&vxp=mtr Widać że czopy są przestawione ale o niewielki kąt, więc mało prawdopodobne, że mają wspólne zapłony. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) ;) BTW filmik od kolegi nazirro to tylko poglądówka.Zgadza się. Silnik VZ 800 ma cylindry rozchylone pod kątem 45 stopni, a czopy korbowodowe przestawione również o 45 stopni. Zapłon jednak występuje naprzemiennie. Edytowane 14 Marca 2017 przez nazirro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crook Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 No super, już więcej potwierdzonych informacji.Więc teraz wiem że słusznie zakładałem osiąganie przez tłoki GMP w tym samym czasie. Teraz jest jeszcze kwestia fazy pracy w obu cylindrach.Czy występuje naprzemiennie czy w tym samym czasie. No i jeśli fazy pracy są naprzemienne to jak jest realizowany zapłon.Bo czujnik na wale jest jeden i to on steruje zapłonem więc jeśli iskra jest tylko tam gdzie ma być praca to chyba muszą być jeszcze czujniki na wałkach rozrządu aby układ zapłonowy odpalił właściwy cylinder. A w serwisówce nie mogę znaleźć czujników połorzenia wałka rozrządu, może słabo szukam.Więc wychodzi na to że iskra jest na obu cylindrach jednocześnie co 360 stopni obrotu wału korbowego. Dobrze kombinuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Iskra może być na obu cylindrach jednocześnie i na jednym cylindrze jest tracona. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Dokładnie. Tak samo jak w poczciwym "maluchu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crook Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Dziękuję Panowie za potwierdzenie moich domysłów teraz już wszystko jasne. Choć dalej ciekawi mnie jak się uzyskuje ten specyficzny "gang" pracy silnika na wolnych obrotach. Z tego co zaobserwowałem na filmach YT i z powyższego moge się domyślać że duży wpływ na ten "przerywany gulgot" mają tłumiki, a w zasadzie ich brak. U mnie po zakupie były tłumiki przelotowe które w środku miały tylko strumienice.Przerobiłem je wkładając do środka zamiast strumienic silencery z allegro owinięte wełną stalową i to wszystko zaspawałem z rurę o większej średnicy.Udało się zmniejszyć poziom hałasu na tyle że po lekkim dodaniu gazu już nie zabija dźwiękiem i po godzinnej jeździe nie ma efektu dzwonienia w uszach, ludzie też już nerwowo nie rozglądają się w promieniu dwustu metrów w koło mnie.Choć na przeglądzie pewnie i tak przekroczy normę, ale to już inna bajka. Ehhh rozpisuje się. Reasumując chodzi oto że po wyciszeniu wydechów zmieniła się praca na wolnych obrotach, teraz jest taka "równa". Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Kolektor nierównoległościowy może powodować, że słyszymy taki fajny nieregularny dżwięk. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 (edytowane) Witam. Mam pytanie do Was odnośnie przebiegu kolejności zapłonu w silniku Suzuki Marauder VZ800 K4 2004r.Z czystej ciekawości interesuje mnie w jakiej kolejności odpalają poszczególne cylindry.W serwisówce znalazłem rysunek wału, wyglądak jak by tłoki osiągały GMP w tym samym momencie. 1. Czy iskra pojawia się w obu cylindrach jednocześnie? 2. Czy faza pracy występuje w obu garach też w tym samym momencie? 3. Czy może suw pracy występuje naprzemiennie? Spytacie, a poco mi to wiedzieć jeśli silnik gada dobrze to lać wache i jeździć. A no po to, zastanawiam się skąd bierze się ta charakterystyczna praca na wolnych obrotach. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Ciekawostką w silnikach V2 jest to,że możemy tak zsynchronizować rozrząd,aby suwy pracy były w odstępach kąta rozwarcia .Fabrycznie zapłony masz tak :łup,obrót,łup,obrót a można ustawić je na łup,łup obrót,łup,łup,obrót-to tak łopatologicznie :biggrin:Gdzieś na YT jest film jak gość Transalpa tak ustawił -dźwięk z kominów robił wrażenie Edytowane 19 Marca 2017 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.