Skocz do zawartości

amortyzator skrętu w terenie


Rekomendowane odpowiedzi

hej,

ktos z Was ma i dłuższy czas używa stabilizatora skrętu w terenie? nie mam na myśli torowej rywalizacji tylko leśne knurowanie.

Niebawem zakupie Scotts Steering Stabilizer do WR250R.

 

Mam niemile doświadczenia bez stabilizatora ;) ...no może prawie... bo przynajmniej czuje wcześniej w kościach jak będzie kiepska pogoda hehe.

 

Głównie spodziewam się znacznej poprawy kontroli przy bardzo gwałtownych i nagłych siłach wybicia rytmu kierownicy.

Typu kamienie. Ciekawe jakie macie wrażenia z użytkowania tego typu urządzeń.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież amor skrętu nie chroni przed sytuacją, w którą koło zostanie nagle skręcone, inaczej nie dało by radę skutecznie skręcać... ogólnie Honda jako jedyna montuje amor skrętu seryjnie, bo ze względu na geometrię CRF ma najgorszą stabilność kierunkową podczas jazdy na wprost (za to dobrze skręca, wiadomo). To chyba jedyna crossówka, w której naprawdę namacalnie czuć ryzyko wystąpienia shimmy podczas jazdy, zresztą przez to słabo się na niej hamuje na wyjebanym torze.

Problem w tym, że niestabilność i działanie amora skrętu czuć dopiero podczas jazdy z większą prędkością, zwłaszcza na twardych torach (miałem z tym problemy np. w Strykowie). To jest tak jak w ścigaczach - nie da się sprawdzić działania amora statycznie, kręcąc kierą. Kierownica musi mieć możliwość swobodnej i szybkiej pracy, żeby motocykl dobrze się prowadził. Trzeba się przyzwyczaić do tego, że kierownica "myszkuje" podczas jazdy i dostosować ciało do maszyny, żeby jej nie przeszkadzać. No i najważniejsze: zamiast ograniczać ruchy kierownicy trzeba trzymać gaz, nad czym usilnie ciągle pracuję :)

Ps. jeżeli chodzi o poprawę stabilności, to bardzo dużo zależy od konfiguracji motocykla: wypuszczenie lag, ustawienie SAGów i ustawienie kierownicy. Ogólna zasada: jeżeli motocykl jest niestabilny na prostych, warto położyć kierownicę bardziej na tył, wysunąć lagi i obniżyć tył (standardowa konfiguracja na piach). Natomiast przyczyną wyrywania kierownicy podczas przyspieszania na kantach jest często zbyt twardo zestrojone tylne zawieszenie, które nie wybiera nierówności i powoduje przenoszenie "jebnięć" na całą maszynę.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...