Skocz do zawartości

300 KM+


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taaaaaaaaaa,

 

jak czatam te posty, to na Forum same milionery :icon_mrgreen: Kazdy jezdzi conajmniej 6 - cio lub 8 - mio garowa benzyna i kazd yrobi przebiegi wieksze odemnie. :icon_mrgreen:

 

Moze zejdziemy wreszcie na ziemie do realiow ?

 

Prawda jest taka ze w PL jezdza zlomy sprowadzone z calej zachodniej europy, ktorych przebiegi skrecone sa do potrzeb rynku, wiec co Wy tu porownujecie ? Gruszki z pomidorami ?

 

Moze zrobimy ankiete kto wogole kupil nowe Auto lub kto ile nowych ?

 

Dwumasa owszem pada, ale moze ustalimy przy jakich przebiegach a co wazniejsze w jakim trybie uzytkowania ?

 

Z tego co widze po moich furach to owszem pada ale trzeba tez logicznie pomyslec jak sa one uzytkowane.

 

Gdybym jezdzil moimi furami sam, to o dwumase nie musialbym sie wogole martwic, bo padala by minimalnie wczesniej od tradycyjnego sprzegla. Jak sie nie umi uzytkowac sprzegla to pozniej sie nazeka na to ze dwumasa pada.

 

Hameryki tez nikt nie odkryl, ze diesel jest na dluzsze odleglosci niz benzyna.

 

I niech mi prosze nikt nie wmawie bajek o obrotach uzytecznach bo na papierze widac to jasno. Jezeli diesel ciagnie od dolu do powiedzmy 4 000 - 4 500 obrotow to ma zakres uzytecznach obrotow mniej wiecej od 1200 - 1500 rpm co daje mniej wiecej pi razy oko 3000 obrotow. W benzynie jest juz conajmniej 5 000 rpm, wiec w jakim aucie bede wiecej wajchowal biegami ?

 

W diesel'u przy 30 km/h wrzucam trojke i ciagne nia caly czas do mmentu zatrzymania sie, na dwojce tez da rade, tyle, ze bedzie glosniej. Przyspieszenie bedzie o wiele lepsze niz w benzynie tej samej pojemnosci.

 

Problem moze pojawic sie w momencie, gdy wezmiemy pod uwage czy uturbione czy wolnossace.

 

Dla przykladu jechalem dzisiaj Golfem w benzynie 1,6 ( nie wiem ile to ma koni, zreszta niewazne ). Golf nie idzie wogole i aby jezdzic podobnie jak moim dieselem to trzeba dawac w pipe i tyle. Albo wiec cisne na dwojce do wysokich obrotow albo nie cisne predkosc 50 km/h osiagam po 30 sek.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks piszesz strasznie ogólnikowo i zdawkowo. Jeśli rzeczywiście chcesz kogoś przekonać do swoich racji skup się na konkretnych przykładach i faktach bo takie jałowe gadanie, że golf 1.6 nie jedzie w porównaniu z moim dieslem kompletnie nic nie mówi.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez cala dyskusja toczy sie ogolnikowo, bo do mojej Mazdy 3 w 1,6 D wrzucane sa silniko o 6 - ciu czy 8 - miu garach.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 KM wiecej wiec gdyby wyrownac to Twoja benzyna zbierala by baty w kazdym pomierze

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo,

 

literowke zrobilem, tam nie jest 14 a 41 KM wiecej

 

Tak zauwazylem, ze ma ca. 100 ccm wiecej

 

Wrzuc przy 20 km/h w takiej benzynie III - ci bieg i daj gazu :icon_mrgreen:

 

Tak sie zastanawiam, jezeli te silniki benzynowe sa takei fajne, to dlaczego nie stosuje sie ich we wszystkich pojazdach jak Traktor czy ciezarowka ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, to porównanie które dałeś, to jest dobre... jak ścigasz się z pod świateł lub na 1/4mili. W życiu wazne jest czsprzyśpieszenie od 80 do 140- 120- na 5 i 6 biegu. A tam takich danych nie ma.

 

BTW - dziś zobaczyłe, żewzasadzei za180 TPLN można mieć nówkę sztukę MustangaV8 450 KM. Bez żadnego turbo... Przecież to cena A4 TDI...

Edytowane przez maniek_7

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek jest podana elastyczność w przedziale 80-120 km/h wczytaj się uważnie.

Co do Mustanga, to świetna oferta, trzeba tylko zaakceptować kilka poważnych minusów tego samochodu.



ks diesel ma lepszą sprawność cieplną, to fakt. Ale nie jest to jedyny argument jakim należy się sugerować przy określaniu co jest lepsze-gorsze.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek jest podana elastyczność w przedziale 80-120 km/h wczytaj się uważnie.

Co do Mustanga, to świetna oferta, trzeba tylko zaakceptować kilka poważnych minusów tego samochodu.

 

Super oferta ..... tylko jedno ale ....... zawieszenie i trzymanie się drogi gorsze od pustego Żuka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...