Skocz do zawartości

Wymiana wydechu


Pawel-SV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję wymienić sobie wydech w Suzuki SV 650. Chciałbym żeby był trochę głośniejszy niż seryjnie montowany i żeby brzmiał bardziej basowo. Nie chcę jednak komina od którego będą mi uszy puchnąć. Jakiej firmy wydech wybrać żeby grał pięknie?

 

Pomóżcie, może ma ktoś doświadczenia?

 

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kil-R, dzięki za link, fajna strona.

Przejrzałem prawie wszystkie i zdecydowanie najbardziej odpowiada mi Remus, ewentualnie Arrow. Nie wiem tylko w jakim stopniu te nagrania pokrywają się z rzeczywistością.

Gdzie mogę dostać takiego Remusa lub Arrow'a razem z montażem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mysle, ze powinienes sie skoncentrowac na ofercie poszczegolnych producentow kazda dobra firma np. Akrapović posiada kilka modeli wydechow, rozniacych sie m.in. glosnoscia. Dla Akry to np. najcichsze sa Streetlegal, a najgłośniejsze wyczynowe Evolution. Jesli zalezy Ci tylko na walorach dźwiękowych to zmieniac bedziesz tylko tubę i bedzie to rozwiazanie Bolt-on (wymienia sie sam wydech) lub Slip-on (zmienia sie wydech i rurę doprowadzającą). Kupowanie nowego u dilera jest paranoją, bo za najtanszego Ixila trzeba dać ok. 1000 pln, do 2000 pln u Arrowa czy Akry. Lepiej poszukac jakiejs uzywki, a wtedy trzeba kupic to co sie trafia... Inna i najtansza alternatywa to przerobienie serii - polega na wycięciu jednej (lub wiecej) przegrody. Co do montazu Bolt-on'a/Slip-on'a to za puszkę CocaColi kazdy przedszkolak chetnie to zrobi...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Zależy mi przedewszystkim na zmianie brzmienia, seryjny wydech przy niskich obrotach jest do zaakceptowania, ale przy wyższych (7-10 tys) przypomina piłę spalinową. Ja chcę żeby z mojego wydobywał się "pełny basowy sound" 8) . Kwota 1-2 tys pln za tubę jest do przełknięcia. Mam tylko jedną obawę, że po zamontowaniu okaże się że nie trafiłem. Szkoda że nie można wcześniej wypróbować danego wydechu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Kwota 1-2 tys pln za tubę jest do przełknięcia.  

 

2 tys za tube...?? hmmmmmmmm? Rok temu wpadl mi w rece kompletny tytanowy układ wydechowy Akrapović Evolution (stożkowe kolektory) do mojej ZX7R w idealnym stanie za 1,5 tys pln. Dodam, ze nowy u dilera kosztuje 10426 pln.

 

Przykra informacja jest taka, ze jezeli chcesz bass to niestety kosztem emisji hałasu - nie ma bata - musi byc głosny - na homologacje na wydechu nie licz... Basem, niezle "chodzi" Micron i Ixil (przelot 60mm). Choc V-twina dosc trudno "zbasować"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Choc V-twina dosc trudno "zbasować"

 

Mam V-ke i mam basu aż nadto.

Tłumiki zrobione na podzespołach Termignoni, tzn z oryginalnych został tylko płaszcz - cała reszta robiona od nowa.

Sporo osób słyszało już wydechy w Duce i potwierdzi, że dźwięk to akurat jest zajebisty. Szkoda, że mimo wszystko moc spadła nieco :| Może to kwestia braku dyno-jetów i K&N'a, pewnie tak.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem - niski, a przy tym ciągły ton jest charakterystyczny dla silników czterocylindrowych i to tylko niektórych. V-twin ze względu na swoją budowę (dłuższy skok tłoka i mniejsza prędkość obrotowa) pracuje nisko, acz chrapliwie, gdyż cykle pracy występują rzadziej.

 

Sporo osób słyszało już wydechy w Duce i potwierdzi, że dźwięk to akurat jest zajebisty.

 

Ależ ja też twierdzę, że V-ki mają pikny dźwięk, tyle, że inny od niskich, ciągłych "czwórek".

 

Kolega jak odpalał TLa w podziemnym, osiedlowym garażu to na piątym piętrze garnki w szafkach brzęczały...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam Ixila racing przelot 50 mm.

Nie jest to dokładnie to czego szukałem, ale ogólnie jestem zadowolony. Na niskich obrotach brzmi cudownie, generuje rytmiczne basowe uderzenia, przy wyższych traci trochę swój urok i zaczyna ryczeć. W porównaniu z seryjnym jest o wiele lepiej.

 

Dzięki za wszystkie posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze propozycja alternatywna to znaczy wydech Viper Racing Alu. Mam takowy w swojej SV650S. Wydech jest głośniejszy od oryginału, ale bez przesady. Kosztuje około 100 EUR i można go kupić np na www.ebay.de montaż trwa do 20 minut wliczając cięcie starej rury. z K&N na hamowni silnik miał 73-74 koniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...