Jackass Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Składam silnik do VT 1100. Mam zagwozdkę z rzeczonymi kasatorami.Tylko dwa z nich po odpowietrzeniu "trzymają", reszta tuż po wyjęciu wydaję się być ok, ale po kilku chwilach dają się wciskać nawet do 1mm. Czy owe kasatory są naprawialne? Czy ktoś się tym zajmuje? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Podkłada się płytki pod kasator-w serwisówce o tym piszą i podane są też limity do jakich kasator jest sprawny. W mojej XLV750R limitem było 0,2 mm. Przerabiałem temat. Nieda sie zregenerować ,tylko wymiana na sprawny/nowy Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Tak, wiem o podkładkach. Czyli cztery sztuki do wymiany. Czy z takimi kasatorami silnik nie powinien klepać?? Muszę zapytać właściciele czy były takie objawy.Pozdro.Pytaie za 100 punktów. Czy pomiarze skoku "assist shaft" kasatory powinny być puste czy napełnione? Edytowane 23 Września 2016 przez Jackass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Napełnione czymś podobnym do nafty ale niepamiętam dokładnie Edytowane 23 Września 2016 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 No właśnie Haynes nie podaje tego jasno, a znowu na pewnym forum znalazłem: Dotyczy 83 VT 750 Hello Riders BEWARE !!I worked with those dreaded tappets from hell ..I went to every honda dealer with my book , askingfor help .. and every indipendant repair shop too !!!none of them could help me ...NONE ..half of them looked scared and said they dont touchthat kind of work ,, the other half said that they dontbother checking tappets , they just toss em in whichever way they wanted to..i was very frustrated , and thought that i would endup with a dead engine , and scrap the bike .My tappet problem is the reason i am a member of thiswonderfull Honda Shadow Web Site ..!!!I wrote my problem in here asking for guildance andseveral of the members here gave me the help i needed to get my tappet shims correctly measuredso i could put it all back together ...I am still gratefull to those guys ' Bullesyet ' and' Oldlugnut ' ... They came through for me BIG TIME ..!!NOW ...the tappets ...>> watch out ,, the clymer book does not say this >>but you MUST bleed the oil OUT OF THE TAPPETS in order to get a correct reading on a dial indicatorresting on top of the assist shafts ...If you dont bleed them empty , the assist shafts arenot gonna move , and you wont be able to figure outhow much shim to install under the tappet ...BE SURE THE TAPPETS ARE EMPTY WHEN YOU AREATTEMPTING TO MEASURE THE MOVEMENT OF THEASSIST SHAFT .... ! ! ! ! !( and no shims installed during the measuring test either !! )If you can find my original posting on this site you can read of my tappet problem and the help and guildance the other members here gave me .....It would be dated back in the winter of 2006 Mętlik w głowie, ale też jestem za napełnionymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 W zasadzie w autach przy demontażu kasatory musisz opróżnić z oleju bo rozwalą szklanki. Nowe popychacze hydrauliczne (bo i ta nazwa funkcjonuje) też wkładasz na sucho a potem po odpaleniu albo stosujesz procedurę napompowania ich olejem albo jeździsz aż ucichną co moze chwilę potrwać.A procedura wygląda tak, że wbijasz silnik na 3-4 tysiące obrotów i trzyma się przez kilka minut i tak az ucichną.Nie sądzę aby to miało się różnić dla motocykli bo zasada ich działania jest taka sama. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Przy pomiarach pompuje się kasatory jakąś dziwną naftą - ( Adam M pewnie zna jej nazwę,bo kiedyś mi podawał) i robimy pomiar luzu/skoku przy pomocy czujnika zegarowego. Przy składaniu silnika opróżnia się je aby same indywidualnie napompowały się olejem Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Update dla potomnych. Sprawność kasatorów testuję się naftą(być może jest jakaś specjalna, ja robiłem zwykłą świetlną), po wcześniejszym opróżnieniu z oleju silnikowego. Maksymalne ugięcie palcem kasatora to 0,2 mm. Test robi się naftą pewnie dla tego, że ma tzw. najmniejszy nos, uwydatni ewentualne nieszczelności. To tylko takie moje domysły. Jeśli nie wiemy na który kasator przypadały jakie i ile płytek to wtedy robimy pomiar skoku "assist shaft"(nie wiem jak to po polsku nazwać)I teraz wbrew temu co mówi serwisówka(haynes w moim przypadku) OPRÓŻNIAMY kasatory i składamy głowicę wstępnie(lekko dociągamy śruby głowicy).Robimy pomiary i dobieramy płytki według serwisówki. Przy ostatecznym montażu kasatory powinny być opróżnione. Edytowane 26 Września 2016 przez Jackass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Daj znać jak silnik pracuje po złożeniu Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) W Zgierzu jest człowiek który te Szedoły ma w paluszku.700,750,800-ki mają identyczne rozwiązania i kasowatory.Jak chcesz mogę podać kontakt do niego telefonicznie .Mój jest w podpisie lub na PW. Edytowane 29 Września 2016 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Poskładany i po jazdach próbnych.Chodzi czysto. Po rozgrzaniu jakieś szmery z góry dochodzą, ale nie ma się co tym przejmować. Trochę km ma nakulane. Edzio, jeśli możesz to podaj na PW kontakt do siebie i do tego gościa. Zawsze można zadzwonić i zasięgnąć języka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.