Skocz do zawartości

guma


darekc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe no właśnie za mało mocy, nie moge polatać na jednym, jedyne moje osiagniecie to przejechanie 2 metrów i dwa razy pion (niechcący mi wyszedł) A tak wogule to dało rady zxr400 pojechać dłużej na gumie? IGŁA no to co proponujesz kupić 600? ;) moze FZR ? bo ta sama cena za 8-9tyś kupie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moj rekord to chyba z 50m na ZXR ale to przez to że mało trenowałem i za bardzo sie bałem.. mysle że jest wykonalna długa guma na 400ccm.... ale zareczam ci ze łatwoej sie uczyć na wiekszym.. przykład to np moja gumka na RR po 3 dniach prawie 3 razy dłuzsza niż na ZXR po 4 miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze jakies wskazówki ?  dla mnie 50m to całe miasto  z 10 m na gumie wystarczyło by jak dla mnie  tylko jak sie tego nauczyć ?

http://www.badboyz.go.pl/ link do strony Spidiego i Puszka. tam jest ciekawie opisane, jak nauczyc sie gumowac ;)

(mam nadzieje, że chłopaki nie obraża sie za rozpowszechnianie linku tej strony "bez pozwolenia ;) )

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh.. mam problem i pytanko chyba tylko do spidiego bo wiecej to chyba nikt sie na tym nie zna.. a wiec tak: naumiałem sie miejwiecej jechac* na gumie.. robie tak z 200m powiedzmy.. ale czesto ma taki pion że mogł bym pociągnać wiecej ale konczy ni sie równowaga na boki.. tzn znosi mine na któryś bok.. co to jest.. (latam* na siedzaco)...

 

dodam jeszce tylko że mam jedno lusterko z prawej strony i nie mam prawego boku

 

*- kalecze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja parę dni temu poczyniłem pierwsze próby gs'em - na siędząco z gazu nie da się go podnieść żadnym sposobem. Po wstaniu szło lepiej, ale też jeszcze nie tak jak powinno. Potem wpadłem na pomysł i stanąłem na podnóżkach pasażera. Tak jest o wiele łatwiej, ale mam problem z dozowaniem gazu. Jak już sukę podniosę to trzeba troche przykręcić manetę żeby na plecy nie polecieć - i tu mam największy problem - moto na gumie strasznie agresywnie reaguje na najmniejsze ruchy manetką i ciężko jest je utrzymać w stałym wychyleniu. Ale i tak idzie mi nieźle, zważywszy na to, że walczyłem z tym może 15 minut w sumie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Igła tak jak puszek pisze to jest wooble, czyli motorek łapie węża.

Powodów moze być cała masa ale z reguły pojawiają się dwa lub 3 te same:

1.brak właściwej kontroli gazu...

cały pic w tym żeby jechać na maxa płynnie, musisz dążyć do tego żeby gaz trzymać możliwie równo i broń boże nim nie szarpać(nie robić ciągłego przymykania i otwierania...nawet lekkiego bo jeśli jesteś w okolicy punktu balansu albo w samym punkcie balansu motocykll jest bardzo podatny na wszelkie inne siły i bardzo łatwo wszystko nim miota...)

Musisz mieć gaz praktycnie stąły a korekty musża być bardzo delikatne i na maxa płynne... wtedy motocykl nie będzie wężykował na gumie.

 

Troche może pomóc upuszcenia powietrza z tylnej opony ale to znowu przeszkadza w normalnej jeździe i jest niebezpieczne dla tylnej felgi przy stopalach. W każdym razie da sie jeździć płynnie bez upuszczania- mi nie raz tez motocykl zaczyna świrowac ale momentalnie zwracam uwage na kontrole gazu i potrafie go uspokić(szczególnie gdy jade na stojąco- wtedy pomagam sobie balansując całym ciałem w uspokojeniu maszynki).

 

2. dziurawa droga- na to już nie ma ratunku... jeśli idziesz w balansie(albo w jego okolicy) i masz nawet bardzo płynną kontrole manetki to mimo wszystko wszelkie nierówności potrafią wyprowadzić moto z równowagi. Są z tego 3 wyjścia- poprostu walka z maszyną... niesteyty wcale nie łatwa, trzymanie przodu na mniejszej wysokości(mniejsza podatność na "wooble") i upuszczenie odrobiny powietrza i dalsza odrobine łatwiejsza walka z maszyną.

Tak było właśnie na pasie w szymanach... pas z płyt betonowych które w miejscu łączeń miały mniejsze lub większe wybrzuzenia i nierówności i bardzo cżesto tam wszystkimi miotoało. Upuszczenie powietrza w moim wypadku dało potworną poprawe ale mimo wszystko pionów takich jak zwykle nie waliłem(szybkich i wysokich) bo poprostu bardzo często wtedy zaczynało sie nieprzyjemnie robić.

 

3. podmuchy wiatru... jeśłi pogoda jest wietrzna, szczególnie z wiatrem zmiennym, porywistym i dość silnym też brdzo często wpływa na miotoanie maszynką po całym pasie i wężykowanie. na to niestety nie ma metody... trzeba walczyć albo odpuścić.

 

A co do skręcania to na siedząco jest troche trudniej ale da sie.

Kwestia tego jak bardzo w tej w sumie niezbyt wygodnej pozycji dasz rade sie ruszyć. Ja zawsze wysówam dośc mocno kolano w tę stronę któą chce jechać(i głowe) i staram ie przenosić ciężar na podnóżek z tej strony w która chce skręcić. Na stojąco jest o wiele łatwiej(nawet wyprzedzanie samochodów czy branie łukków jest do zrobienia i daje kupe frajdy) ale na siedząco można jedynie korygować tor jazdy odrobine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nono.. wszystko ok ale to nie jest wooble.. :D ja po prostu jade na gumie w prawo ;) jak uda mi sie jechac prosto to ciagne już naprawde fajnie i czesto zdaza mi sie nawet nie krecić manetą tylko prawie cały czas tak samo ją trzymac (wiadomo dochodzą do tego korekty ale płynne tzn strarm sie.. jak na tydzien jazdy na RR a drugi dzien gumowania). Moj kumpel mi mowił że jak w R1 miał kawałek lampy i na stelazu jedno lusterko to tez skrecał.. A może to jest ustawienie tylnego koła na napinaczach.. ?? Bo tam jakoś nie tak to jest (jak ustawie na znakach to suwmiarka sie nie zgadza) .. hilfe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...