Skocz do zawartości

Bardzo słaba iskra... Hyosung Gt 250


Danyy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem z Hyosungiem Gt 250 Naked na gaznikach 2004r, na jednej ze swiec mam bardzo słabą iskrę a czasmi jej brak, cewki,przewody wn sprawdzałem i są ok swieczki nowe, styki w kostkach tez przeglądałem, moze to być wina impulsatora lub modulu? Jak to mogę sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "cewki sprawdzałem"? Mierzyłeś napięcie na wyjściu i wyjściu i było takie jak w serwisówce?

Jeżeli było, to masz kable wysokiego napięcia i fajki do zmiany. A jak jest niższe od tego w instrukcji.... to masz odpowiedź :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, nie że chcę być czepialski, ale na oko to chłop w szpitalu umar. Nie ocenisz iskry "po widoku". No nie ma lekko - trzeba znaleźć i mierzyć. Przecież ten Hyosung jest na podzespołach Hondy, pewnie zapłon też jest z niej zdjęty.

Z drugiej strony, jak zamieniałeś cewki i to nie pomogło, to może generalnie masz niskie napięcie zasilania cewek. Tu jest prosto - im bliżej 12v tym lepiej.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko jest w tym trochę racji hehe, a Hyosung jest na podzespołach suzuki nawet ramę ma bliźniaczą z Gs500, to napięcie zasilania cewek generuje moduł? a znowu na moduł idzie impuls z impulsatora wiec może to jego by wina, nic poszukam jeszcze tej serwisów-ki w necie i posprawdzam te napięcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A suzuki? No sorki, coś dzwoniło ale nie ten kościół.

Co do napięcia to cewka to jest po protsu transformator. Dostaje niskie napięcie a na drugiej stronie wychodzi wysokie. Dlatego napięcie zasilania jest takie istotne, bo jak podnosisz z 12v na 4000v (na przykład, strzelam) to każde 0.1v mniej na wejściu to 300v mniej na wyjściu (albo tej okolicy, chodzi o zasadę).

Stąd napięcie zasilania cewki - jeżeli cewka jest sprawna ofkors - to podstawa. W mojej starej hondzie mam puszczone zasilanie cewek bezpośrednio z akumulatora.

I owszem, impuls idzie z impulsatora, ale to napięcie na wejściu cewki określa napięcie na wyjściu. Bierz miernik i mierz :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jest puszczone przez przekaźnik i podłączone przez stacyjkę. Albo inaczej - stare zasilanie cewki zasila przekaźnik. Więc wszystko jest z zewnątrz "jak wcześniej" tylko że po włączeniu zapłonu zasilanie cewki idzie osobnym kablem z aku.

O, takie szybkie wyszukanie w necie:

 

http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=62039.0

 

To jest popularna modyfikacja....

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny specjalista sie znalazl. bedzie mierzyl napiecie na cewce zaplonowej. a zapoznales sie kolego Buber ze schematem tego GT 250 ze wypisujesz takie herezje? no to sie mu przygladnij i odpowiedz mi co sie stanie jak podasz na wejscie cewki 12v z akumulatora przez przekaznik czy jak sobie tam wymysliles w tym konkretnym motocyklu.

 

http://www.fotoszok.pl/upload/f64b0c0f.jpg

 

a teraz masz schemat z GS 500 E

 

http://bbburma.net/Scans/Haynes_WiringDiagram_US_90-96.jpg

 

to ja Ci odpowiem co sie stanie: rozpierdoli cewke z wielkim hukiem

 

widzisz roznice w tych schematach?

 

no to jak nie widzisz to dla innych napisze, zeby sobie ludzie dzieki Twoim radom nie psuli motocykli.

 

w GT250 cewka jest na stale polaczona z masa - krotki impuls 12v pochodzi z modulu i jest 'masowany' do ramy

 

w GS500e cewka ma na stale podane 12v na wejscie i mase podaje w odpowiednim momencie modul

 

i to jest ZASADNICZA roznica. lapiesz?

 

autorowi postu moge napisac, ze winny moze byc modul lub cewka impulsatora ze wskazaniem na modul bo cewka impulsatora jest jedna wspolna dla obu cylindrow a to modul przesuwa iskre w fazie. oczywiscie sprawdzic nalezy wszystkie polaczenia i kontakt wyjscia cewek zaplonowych z rama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szynszyll za podpowiedz, ja też stawiałem właśnie na moduł ewentualnie na impulsator, ale racja, jest on jeden wiec raczej odpada, bo wtedy na obydwuch garach nie bylo by iskry.. aa czy moduł można sprawdzić domowym sposobem? Koszt takiego modułu to ok 500zł wiec szkoda było by wywalic kase w błoto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Zakrec do mnie jutro tj czwartek kolo 10-12 rano. Bede na kompie i bede mial przed oczami instrukcje. teraz pisze z telefonu. Cos wymyslimy. 504 903 149.

 

tu lezy instrukcja do gt 125 250

 

http://files.hyosungmotorsusa.com/GT125_250_Service_Manual.pdf

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...