Skocz do zawartości

Honda NSR 125 - problem (filmik yt)


ZiomuS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie (nie wiem czy tak ma byc czy nie bo nigdy nie bylem w posiadaniu takiego motocykla) mianowicie tak, odpalam honde, rozgrzeje ją, no i chodzi sobie na obrotach 1,5 tys i jak dam mu duzo gazu nagle (widoczne na filmiku pod koniec) to muli ją i gasnie, to samo jak jade na biegu (1) (3 tys obrotow) i dam mu duzo gazu nagle(widoczne na filmiku pod koniec) to ją muli i gasnie, co to może byc? Tak ma byc czy cos do naprawy? Prosze o pomoc. Filmik YT:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza czysty? I bez przeróbek? Połączenie puszki filtra z gaźnikiem szczelne? To samo dotyczy szczelności gaźnika z cylindrem. Jeśli tak to trzeba sprawdzić kolor świecy i zajrzeć do gaźnika. Jeśli jest tam zawór membranowy to sprawdź czy płytki nie mają prześwitów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że coś nie w porządku- zacznij od sprawdzenia ustawienia zapłonu, potem reguluj gaźnik. Zobacz jak wygląda świeca i napisz. Czy tak było wcześniej, czy nagle od czegoś się zrobiło? Podczas pracy silnika włącz ssanie i daj gazu, napisz jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak wczesniej bylo, filtr był z gąbki od materaca wiec zamowilem normalny filtr ok 2 tyg temu i zalozylem, wlasnie dosc czesto puszka odpinała się od gaznika, nie wiem czy ma byc to sklejone? Jak wchodzi ten wąż do puszki to on się z tej puszki wysuwa dosc czesto, ma być on sklejony na stale z puszką? (Chodzi o wąż) swiece dzisiaj sprawdze i dam znac (nie wiem czy jest sens sprawdzania jak ona byla wymieniana u poprzedniego wlasciciela dosc nie dawno?)

 

 

Filmik:

(na ssaniu i nie) na ssaniu chodzi dosc dobrze (zresztą widac na filmiku) jak mu się da gazu, jak wylacze ssanie to przez ok 5 min tez chodzi dosc dobrze jak sie mu da gazu ale pozniej znow to samo, czy może mi ktos powiedziec co mam sprawdzic, naprawic lub cos? Bo juz naprawde sam nie wiem :( Prosze o pomoc.

Edytowane przez ZiomuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma za mało paliwa, po pierwsze - zrób porządek z tym filtrem powietrza- z tego co piszesz to nie jest on dość pewnie połączony z gaźnikiem- to może powodować problem. Potem zobacz jak pracuje silnik, wykręć świece, zobacz jak wygląda, w razie potrzeby wyreguluj gaźnik. Dobrze że kupiłeś oryginalny filtr, sprawdź w innych motocyklach tego typu lub w książce serwisowej jak ma być zamocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma za mało paliwa, po pierwsze - zrób porządek z tym filtrem powietrza- z tego co piszesz to nie jest on dość pewnie połączony z gaźnikiem- to może powodować problem. Potem zobacz jak pracuje silnik, wykręć świece, zobacz jak wygląda, w razie potrzeby wyreguluj gaźnik. Dobrze że kupiłeś oryginalny filtr, sprawdź w innych motocyklach tego typu lub w książce serwisowej jak ma być zamocowany.

 

Dokladnie to nie wiem czy on jest oryginalny, zamawialem u goscia, podawalem model motora itp.. Wiec pewnie jest taki jaki ma byc, silnik ma za malo paliwa, wiec co mam zrobic? ;/ Dzieki za odp

 

Czy to może być spowodowane poprzez ten filtr paliwa? https://zapodaj.net/c26157abc581b.jpg.html

 

 

Proszę o wypowiedź innych

Edytowane przez ZiomuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra paliwa- zdejmij wężyk paliwa z gaźnika i odkręć kurek- jak paliwo leci strumieniem to filtr jest ok.

Powinieneś właściwie zamocować filtr powietrza do gaźnika- musi być to szczelne połączenie. Zobacz czy będzie poprawa. W międzyczasie sprawdź czy masz właściwy, oryginalny filtr- poszukaj w googlach, masz dość popularny motocykl. Odszukaj także sposób jego mocowania (google, grafika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem nidgdzie w Google znaleźc, i to pomoże? Czy coś jeszcze mam sprawdzić? Bo chce odrazu popatrzeć na wszystko niż rozebrać pół motora później skręcić i znów rozbierać xd czekam na wypowiedź innych, ale dzięki za twoją także.

 

Filtr paliwa jest ok, paliwo leci strumykiem skleilem filtr powietrza silikonem i czekam na wyschnięcie

Edytowane przez ZiomuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p5060234nsrairbox_1319138471.jpg

 

Na przyszłość: ta puszka się zwie "airbox" i po wpisaniu w Google grafika "NSR 125 airbox" wyskakują setki zdjęć. Nie wiem co tam kleiłeś na silikon ale tam nic się nie powinno trzymać na kleju.

A jak chcesz sprawdzić czy masz nieszczelność w układzie dolotowym to odpal motocykl, niech chodzi na wolnych obrotach. Weź w rękę puszkę plaku (spray) i psikaj na elementy układu. Jeśli zaobserwujesz, że samoczynnie zwiększyły się obroty to znak, że łapie lewe powietrze i nie ma sensu regulować czegokolwiek przed usunięciem tej nieszczelności. Jak nie masz plaku to nie wiem, jakiś samostart czy coś innego - byle nie preparaty typu WD40 bo one niszczą gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wąż co idzie do gaźnika on mi się ciągle wysuwal z puszki wiec go postanowiłem uszczelnić na silikonie, na elementy układu? Tzn? Sory za te pytania ale nie jestem jakimś "znafcom" xD

 

W które miejsce mam dokładnie psikac? Zapodasz jakieś zdjęcie lub coś? Byłbym wdzięczny

 

Może ktoś się wypowiedzieć jeszcze co to może dokładnie być? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikasz w miejscu połączenie króćca z gaźnikiem oraz gaźnika z airboxem. Guma filtra ci spada zapewne dlatego że jest stara i zesztywniała i nie dolega pewnie do gaźnika lub ktoś dał xłą opaskę np za szeroką i zsuwa się. Jeśli chodzi o problem z gaśnięciem po gwałtownym otworzeniu przepustnicy to kwestia gaźnika tym bardziej że puszka się wypinała to duże prawdopodobieństwo zabrudzenia się tej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikasz w miejscu połączenie króćca z gaźnikiem oraz gaźnika z airboxem. Guma filtra ci spada zapewne dlatego że jest stara i zesztywniała i nie dolega pewnie do gaźnika lub ktoś dał xłą opaskę np za szeroką i zsuwa się. Jeśli chodzi o problem z gaśnięciem po gwałtownym otworzeniu przepustnicy to kwestia gaźnika tym bardziej że puszka się wypinała to duże prawdopodobieństwo zabrudzenia się tej części.

 

 

 

Był już ten problem jak ją kupilem, wiec nie wiem co mam teraz zrobic zeby to naprawic, czyscilem gaznik (ale go nie regulowalem) filtr tez wymienilem.

Teraz filtr jest ladnie zalozony itp., (wszystkie gumy przylegają do siebie tak jak ma byc ale dalej go muli tak jak w temacie napisane)

 

Psikam plakiem tym do czyszczenia tapicerki czy jak?

 

 

To co mam zrobic? Doradzi mi ktos raz a porzadnie? Bo nie chcialbym rozbierac motocykla 10 razy, dziekuje za pomoc ;) Pozdrawiam

 

 

 

I jesli popsikam po tej gumie (z 1 strony czyli guma lączaca z puszką filtra) i z 2 strony (guma laczaca się z gaznikiem) i jesli obroty wzrosną to znaczy ze łapie lewe powietrze? Ale dostane tam do łaczenia gumy z puszką? Bo tam dosc malo miejsca.

Edytowane przez ZiomuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyjąłeś gaźnik mogłeś od razu wyjąc membranę i ją sprawdzić bo jak bd zajechana to będą podobne obawy. Przykręć skład mieszanki naśrubie o 0,5 obrotu i sprawdź reakcje czy jest poprawa czy pogorszenie jeśli nie ma żadnej reakcji to gdzieś dostaje lewe powietrze. Tak zwykły plak do czyszczenia jak obroty zafalują to łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyjąłeś gaźnik mogłeś od razu wyjąc membranę i ją sprawdzić bo jak bd zajechana to będą podobne obawy. Przykręć skład mieszanki naśrubie o 0,5 obrotu i sprawdź reakcje czy jest poprawa czy pogorszenie jeśli nie ma żadnej reakcji to gdzieś dostaje lewe powietrze. Tak zwykły plak do czyszczenia jak obroty zafalują to łapie lewe powietrze.

 

Okej, juto to sprawdze, jak cos to jutro bede pisal, jak narazie dzieki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeszcze jedna rada- rozgrzej no silnik do normalnej temperatury i wtedy zobacz, bo ja u siebie po odpaleniu stwierdziłem że jest tak samo, gdy się rozgrzał to chodzi normalnie (bez ssania). Poza tym, szczelny układ dolotowy (króciec, filtr powietrza) to podstawa, i nie na silikon tylko porządne uszczelki i opaski zaciskowe, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...