Skocz do zawartości

FZ1sa niszczy świece


Tuzmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ogólnie jestem spokojny do puki się nie zdenerwuje, ale już mi chodzi po głowie jakaś pancerna ntv.

Jeżdżę co dzień do pracy i sprzęt musi być pewny.

 

Czytałem też na angielskim forum że ostatecznie człowiek miał wadliwą cewkę, ale pod koniec wątku napisał że w serwisie który mu to robił stała też identyczna sztuka z indentycznym problemem ale wymiana cewki już nic nie dała. Co ciekawe wszystkie miały problem na 3 cylindrze, mój też. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest to przyczyna, bo zauważyłem że problemy pojawiają się po około 20-30km jak już się silnik porządnie zagrzeje. Może świeca się przegrzewa.

Jeszcze mnie taka myśl naszła czy może sonda L?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe objawy uszkodzonej sondy lambda są następujące:

- zwiększone zużycie paliwa (nawet do 15l/100 km),
- samoistne osady na rurze wydechowej,
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,
- nierównomierna praca silnika,
- zwiększona ilość CO i HC w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.

 

 

. Dłuższa praca silnika z uszkodzoną sondą, oprócz większego zużycia paliwa, może doprowadzić do zniszczenia katalizatora.

 

 

Zresztą jaki wpływ może mieć sonda lambda na świece jak pracuje juz za nimi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda pośrednio steruje mieszanką więc ma wpływ na świece, temperaturę spalin i ich zawartość.

Katalizator właśnie szlag trafia gdy mieszanka jest za uboga a co za tym idzie temperatura wzrasta wytapiając go.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolezanki i kolegi, postemp. Wsadzilem cewki od r1 i narazie 50km jest ok.

Nie kombinowalem ktora to bo juz nie mam cierpliwosci, wymienilem wszystkie.

Ciekawe czy ich szlak nie trafii.

Narazie wybaczam janince

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok, 1000km przejechane:

- silnik chodzi gładko już od 1000obr,

- spalanie spadło o 0,5 (może błąd pomiaru, a może irydy)

 

 

Podsumowanie:

 

Objawy - przerywanie przy pracy jałowej i przy jeździe do 3000tys obr, potem ok, wrażenie jakby jeden lub dwa cylindry pracowały nieregularnie, wypadanie zapłonów, problem nasilał się wraz z rozgrzewaniem silnika

 

Rozwiązanie - wymiana świec, wymiana cewkofajek (używki z rn12), dodatkowo zwiększyłem CO1 z -15 na +5

 

Temat do zamknięcia

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...