Skocz do zawartości

SUZUKI RF czarne świece i duże spalanie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich mam od dłuszego czasu taki problem, jest to motocykl suzuki rf900 na gaźnikach mikuni 4 cylindrowiec,
jest po wymianie świec, cewke z przewodami, fajek (NGK ma mniejszą oporność od orginałów ale nie mogłem znaleść zamiennika) gaźniki - wyczyszczone, wymienione uszczelki i zaworki, nawet śruby do reg. mieszanki zostały wymienione, filtr powietrza już nie mówie oleju itp.

objawy: - czarne świece

- szarpanie i mulenie na niskich obrotach

- skład mieszanki odkręcony na 3 oborty (fabryka mówi na 1i1/4 oborotu - ale wtedy jest masakra)

- drganie motocykla na tyle żę uciążliwe

 

motocykl mam od 4 lat i nie pamietam kiedy tak się to stało. Jakieś pomysły porady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy nie jesteś właścicielem RF-ki, którą parę lat wstecz sprzedałem za grosze pewnym handlarzom :)

 

Tam zaczynała stukać panewka, brał sporo oleju a gaźniki były w takim stanie, że nie szło ich wyregulować. Szarpał na obrotach tak do 5000, strzelał w wydech po ostrym odkręceniu manetki. Właśnie to było powodem, że świece zawsze czarne. W ogłoszeniu napisałem, że piec na wykończeniu i puściłem go za 2500 zł. Parę dni później znalazłem ten sprzęt w ogłoszeniu, wołali 5000 zł i opis jak by to był motocykl z salonu. Silnika nikt nawet nie ruszał, na zdjęciach to dokładnie widziałem po pewnych charakterystycznych rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie malowanie było jak go sprzedałem (zdjęcie pożyczone, to nie jest dokładnie ta sztuka):

suzuki.jpg

 

Ogólnie motocykl bardzo wrażliwy na regulacje. Zawory muszą być odpowiednio wyregulowane, nie może nigdzie łapać nawet najmniejszej ilości lewego powietrza, gaźniki oraz ich elementy powinny być w jak najlepszym stanie. Jakakolwiek przeróbka airboxa = problemy, nawet ubytki tych małych pasków gąbek w airboxie powodowały inną pracę silnika. Kupiłem motocykl z wydechem przelotowym, po założeniu oryginalnego już była potrzebna korekta regulacji bo nie chodził jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jako że temat przerabiałem, bo miałem RF 900 kilka lat (jeszcze avatar pozostał) i rozbierałem ją praktycznie całą, dostarczę Ci rozwiązanie ;) Gaźnik ma w środku taki korpusik do którego powkręcane są dysze. Jak go odkręcisz, zobaczysz fikuśną, pokręconą uszczelkę gumową (okrągła w przekroju). Wymień ją bo tamtędy zasuwa paliwo. Mi po tych operacjach spalanie zeszło do 6-7 litrów, wcześniej było 10-11. Ja jej nie wymieniałem, ale spryskałem ją rozpuszczalnikiem, trochę spuchła i problem zniknął.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...