mateusz786 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Cześć. Mam problem w DR800 (1994r.) wydaję mi się że z układem zasilania. Problem objawia się w taki sposób że jak dodam gazu na maxa to słuchać buczenie z pod siedzenia (zasysania powietrza) i silnik traci ciąg. Dzieję się tak pod obciążeniem 3 bieg i wyższe. Na biegu jałowym silnik pracuje trochę nierówno na wolnych obrotach ale po za tym jest wszystko ok, bardzo dobra reakcja na gaz, dobre schodzenie z obrotów, silnik dobrze odpala zimny czy ciepły. Wcześniej dymił z wydechów na czarno więc zabrałem się za ustawienie poziomu paliwa, ustawiłem książkowo czyli 14,6 mm. Dymienie ustało ale nadal jest ten problem o którym pisałem wcześniej. Wyczyściłem dokładnie gaźniki kompresorem, każdy kanał sprawdzony i przedmuchany, Uszczelniłem dokładnie cały układ ssący, skontrolowałem luzy zaworowe, ale nie wymagały regulacji, Wyczyściłem filtr powietrza, ominąłem bak, kranik i pompkę paliwa podpinając butelkę z paliwem prosto do gaźników i nadal to samo. Regulowałem też dawkę iglicą aktualnie mam na środkowych rowkach bo tak jest najlepiej. Pomóżcie bo nie mam już pomysłów.Pozdrawiam.Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Wyciągałeś gumowy dławik z wlotu powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Nie, nie wyciągałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 to sprawdź czy jest, często jest usuwany, no i w jakim stanie są membrany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Na membranach nie widać uszkodzeń. Bez filtra powietrza widać było że przepustnice się unosiły. Możesz wytłumaczyć dokładniej gdzie ten dławik się znajduje ?Jeżeli chodzi o te gumowe elementy znajdujące się w tych otworach co zaznaczyłem na zdjęciu to u mnie one są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 na którym ząbku masz igły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 (edytowane) Mam ustawione na środkowych rowkach bo tak jest najlepiej, ale jak ustawiałem na inne rowki to prawie nic nie zmienia. kręcenie śrubką od regulacji składu mieszanki też nic nie zmienia a jak wkręci się ją do końca to silnik powinien zgasnąć, u mnie tak się nie dzieje. Edytowane 10 Lipca 2016 przez mateusz786 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 jaką masz dyszę główną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Nie wiem. Nie zwracałem uwagi na rozmiary dysz, ale zauważyłem też luzy na przepustnicy i nie wiem czy takie luzy są dozwolone czy jest to już wyeksplatowane. przy następnej rozbiórce gaźników na pewno zwrócę uwagę na rozmiary dysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Gaźnii do czyszczenia i regulacji ot co...nie ma przejscia z wolnych na średnie... a jaki kolor świec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Kolor świec był czarny, ale to przez zbyt duży poziom paliwa w gaźnikach. Teraz mam ustawione tak jak w serwisówce pisze. Za mało przejechałem aby świece nabrały koloru, jutro się przejadę po okolicy i sprawdzę świece. Co może być przyczyną, że gaźniki nie reagują na kręcenie srubką od składu mieszanki? Za wysoki poziom paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Gaźniki do czyszczenia i regulacji jak wcześniej napisałem, masz prawdopodobnie pozatykane kanaliki dyszy wolnych obrotów, + jeszcze cóś (np. rozpylacze, a jak wyglądają iglice- widziałem już skorodowane ect...)... Czyszczenie gaźnika nie polega li tylko na popsiukaniu sprayem do gaźników i przedmuchaniem w tak starych sprzętach różne kwiatki mogą być, najczęściej wina leży w zatkaniu otworków kanalików przez ekododatki z paliwa - podczas postoju najbardziej lotne związki ulecą w siną dal a w gaźnikach zostaje dziadostwo- ja nazywam to "glonami".... Niestety praca "gaźnikowa" przy DR Bigu jest żmudna, na dodatek jak już wiemy że gaxniki na 100% są OK, należy dla pewności pozakładać porządne przewody paliwa + filterki i dopiero można zaczynać regulacje...Jeśli luzy przepustnicy są zbyt duże należy je wymienić- dotyczy to także iglic i rozpylaczy ( właściwie wymienia się w komplecie)... Za duży poziom nie ma nic do tego- paliwo po prostu wylewałoby się wężykami "przelewowymi", za mały to moto chodziłby ładnie do pewnego momentu a potem buuuuuuuuu.... ... ale na początek przeczyść świece, często po prostu to wina kolegów odwiedzających garaż zimową porą- weź odpal posłuchamy jak chodzi... i świece nie mają szans na "samooczyszczenie" jak czyszczenie pomoże( po rozgrzaniu i przejażdżce moto będzie normalnie pracować) - to odpowiedź masz...ja to gonię takich kolegów, tym bardziej że każde odpalenie "na zimno" silnika - to ok. 400 km w plecy od hipotetycznego możliwego maxymalnego przebiegu tego silnika do naprawy głównej ( jak ma możliwość np. 200 tys km to każde odpalenie to minus ok. 400 km od tego przebiegu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.