Skocz do zawartości

DR 800 nie ma mocy ;/


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem w DR800 (1994r.) wydaję mi się że z układem zasilania. Problem objawia się w taki sposób że jak dodam gazu na maxa to słuchać buczenie z pod siedzenia (zasysania powietrza) i silnik traci ciąg. Dzieję się tak pod obciążeniem 3 bieg i wyższe. Na biegu jałowym silnik pracuje trochę nierówno na wolnych obrotach ale po za tym jest wszystko ok, bardzo dobra reakcja na gaz, dobre schodzenie z obrotów, silnik dobrze odpala zimny czy ciepły. Wcześniej dymił z wydechów na czarno więc zabrałem się za ustawienie poziomu paliwa, ustawiłem książkowo czyli 14,6 mm. Dymienie ustało ale nadal jest ten problem o którym pisałem wcześniej. Wyczyściłem dokładnie gaźniki kompresorem, każdy kanał sprawdzony i przedmuchany, Uszczelniłem dokładnie cały układ ssący, skontrolowałem luzy zaworowe, ale nie wymagały regulacji, Wyczyściłem filtr powietrza, ominąłem bak, kranik i pompkę paliwa podpinając butelkę z paliwem prosto do gaźników i nadal to samo. Regulowałem też dawkę iglicą aktualnie mam na środkowych rowkach bo tak jest najlepiej. Pomóżcie bo nie mam już pomysłów.
Pozdrawiam.
Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na membranach nie widać uszkodzeń. Bez filtra powietrza widać było że przepustnice się unosiły. Możesz wytłumaczyć dokładniej gdzie ten dławik się znajduje ?



Jeżeli chodzi o te gumowe elementy znajdujące się w tych otworach co zaznaczyłem na zdjęciu to u mnie one są

post-76021-0-19879800-1468093764_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ustawione na środkowych rowkach bo tak jest najlepiej, ale jak ustawiałem na inne rowki to prawie nic nie zmienia. kręcenie śrubką od regulacji składu mieszanki też nic nie zmienia a jak wkręci się ją do końca to silnik powinien zgasnąć, u mnie tak się nie dzieje.

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Nie zwracałem uwagi na rozmiary dysz, ale zauważyłem też luzy na przepustnicy i nie wiem czy takie luzy są dozwolone czy jest to już wyeksplatowane. przy następnej rozbiórce gaźników na pewno zwrócę uwagę na rozmiary dysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor świec był czarny, ale to przez zbyt duży poziom paliwa w gaźnikach. Teraz mam ustawione tak jak w serwisówce pisze. Za mało przejechałem aby świece nabrały koloru, jutro się przejadę po okolicy i sprawdzę świece. Co może być przyczyną, że gaźniki nie reagują na kręcenie srubką od składu mieszanki? Za wysoki poziom paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki do czyszczenia i regulacji jak wcześniej napisałem, masz prawdopodobnie pozatykane kanaliki dyszy wolnych obrotów, + jeszcze cóś (np. rozpylacze, a jak wyglądają iglice- widziałem już skorodowane ect...)...

Czyszczenie gaźnika nie polega li tylko na popsiukaniu sprayem do gaźników i przedmuchaniem w tak starych sprzętach różne kwiatki mogą być, najczęściej wina leży w zatkaniu otworków kanalików przez ekododatki z paliwa - podczas postoju najbardziej lotne związki ulecą w siną dal a w gaźnikach zostaje dziadostwo- ja nazywam to "glonami"....

 

Niestety praca "gaźnikowa" przy DR Bigu jest żmudna, na dodatek jak już wiemy że gaxniki na 100% są OK, należy dla pewności pozakładać porządne przewody paliwa + filterki i dopiero można zaczynać regulacje...

Jeśli luzy przepustnicy są zbyt duże należy je wymienić- dotyczy to także iglic i rozpylaczy ( właściwie wymienia się w komplecie)...

 

 

Za duży poziom nie ma nic do tego- paliwo po prostu wylewałoby się wężykami "przelewowymi", za mały to moto chodziłby ładnie do pewnego momentu a potem buuuuuuuuu....

 

... ale na początek przeczyść świece, często po prostu to wina kolegów odwiedzających garaż zimową porą- weź odpal posłuchamy jak chodzi... i świece nie mają szans na "samooczyszczenie" jak czyszczenie pomoże( po rozgrzaniu i przejażdżce moto będzie normalnie pracować) - to odpowiedź masz...ja to gonię takich kolegów, tym bardziej że każde odpalenie "na zimno" silnika - to ok. 400 km w plecy od hipotetycznego możliwego maxymalnego przebiegu tego silnika do naprawy głównej ( jak ma możliwość np. 200 tys km to każde odpalenie to minus ok. 400 km od tego przebiegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...