padidar Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Witam Mam pytanko do doświadczonych mechaników . Mam Kawasaki KLE 500 z 2006 r . Posypało mi się magneto , połowa magnesów była oderwana i oczywiście porozkruszana, magnesy rozwaliły mi też cewkę alternatora . Czy jest niebezpieczeństwo, że małe kawałeczki magnesów mogły sie dostać z olejem do silnika i tam narobić bałaganu ? Czy muszę rozbierać cały silnik i go czyścić, czy np: wyczyścić dokładnie komorę rozrusznika, np: wlać olej odpalic maszynę i znów wymieć olej ? Wiem, ze mam do roboty magento i cewkę ale niechcę mieć całego silnika . A może ma ktoś na sprzedaż magneto i cewkę ? Będę wdzięczny na informację . PozdrawiamPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam10-98 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Ja myślę że wystarczy w twoim wypadku dokladnie parokrotnie przepłukać silnik, chyba że chcesz mieć 100% pewności i spać spokojnie to rozbieraj i czyść każdy zakamarek - przy okazji może wyjdzie ze jakies lozysko jest do wymiany np :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Rozsypalo ci sie nie MAGNETO, a KOLO MAGNESOWE. Koledzy poslugulmy sie prawidlowa nomenklatura. Juz dawno zauwazylem maniere nazywania kola magnesowego magnetem. Magneto to nic innego jak iskrownik, a w alternatorze mamy kolo magnesowe jezeli to alternator z magnesami trwalymi lub magneśnicę w przypadku elektromagnesu.To tyle tytulem wstepu. Jezeli komora alternatora jest oddzielona od reszty silnika jakas przegroda to masz duze szanse, ze kawalki magnesow nie przedostaly sie dalej. Samo wyczyszczenie nie bedzie takie proste i plukanie nic nie da. Te kawalki sa namagnesowane i przyczepily sie do stalowych czesci silnika. trzeba je odszukac i mechanicznie odczepic. Jest dosyc duze prawdopodobienstwo , ze sila odsrodkowa rozrzucila je po obwodzie stosunkowo blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Tak jak napisał rambi. Pytanie tylko czy ten klekot to na pewno rok 2006 ? Bo z tego co pamiętam to w tych rocznikach było koło magnesowe nowego typu i problem odklejających się magnesów został wyeliminowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
padidar Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Witam Też myślałem, że problem koła magnesowego został poprawiony po 94 roku, ale to zrobili chyba tylko w GPZ, albo ktoś już zmieniał koło magnesowe w moim egzempalrzu i niestety na starego typu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Tak z ciekawości - jesteś w stanie wrzucić jakieś fotki koła lub całego moto ? Coś mi tu brzydko pachnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
padidar Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Witam Mam takie koło magensowe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Jezeli dobrze widze to wiekszosc kawalkow magnesow pozostala w czyszy kola magnesowego. reszta przczepila sie do stalowych elementow w komorze sprzegla. Moim zdaniem wystarczy to dobrze wyczyscic, co wcale nie bedzie takie latwe ze wzgledu na przyczepiajacy sie do stali magnes, postarac sie o nowe kolo magnesowe i cewki, sprawdzic czy magnesy o nic nie zaczepiaja i mozesz sprobowac uruchomic silnik.Kolo i cewski sprobuj na ebayu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
padidar Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Komorę alternatora, zębatki rozrusznika i sprzęgło rozrusznika już wyczyściłem najpierw umyłem wszystko w nafcie puźniej ( zastosowałem taki to patent, namagnesowałem mały śrubokręt- przez kilka godzin był przyczepiony do magnesu neodymowego - i wtedy wszystkie kawałeczki przyczepiały się do tego śrubokręta ) . Mam problem z łańcuszkiem od rozrusznika, bo widzę, że małe kawałeczki powchodziły pomiędzy tryby łańcuszka - chyba bezpieczniej będzie kupić nowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Rozsypalo ci sie nie MAGNETO, a KOLO MAGNESOWE. Koledzy poslugulmy sie prawidlowa nomenklatura. Juz dawno zauwazylem maniere nazywania kola magnesowego magnetem. Magneto to nic innego jak iskrownik, a w alternatorze mamy kolo magnesowe jezeli to alternator z magnesami trwalymi lub magneśnicę w przypadku elektromagnesu.To tyle tytulem wstepu. Jezeli komora alternatora jest oddzielona od reszty silnika jakas przegroda to masz duze szanse, ze kawalki magnesow nie przedostaly sie dalej. Samo wyczyszczenie nie bedzie takie proste i plukanie nic nie da. Te kawalki sa namagnesowane i przyczepily sie do stalowych czesci silnika. trzeba je odszukac i mechanicznie odczepic. Jest dosyc duze prawdopodobienstwo , ze sila odsrodkowa rozrzucila je po obwodzie stosunkowo blisko.to nie jest alternator, jeśli chcemy pisać poprawnie o elektromechanice... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 to nie jest alternator, jeśli chcemy pisać poprawnie o elektromechanice...To jest alternator.Alternator – prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) to nie jest alternator... tradycyjny alternator posiada uzwojenie wzbudzenia w wirniku, a uproszczona nomenklatura z czasem stosowana powszechnie przez większość do prądnic samowzbudnych nie do końca jest właściwa... Edytowane 13 Lipca 2016 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) to nie jest alternator... tradycyjny alternator posiada uzwojenie wzbudzenia w wirniku, a uproszczona nomenklatura z czasem stosowana powszechnie przez większość do prądnic samowzbudnych nie do końca jest właściwa...1. Dlaczego tak bardzo przeszkadza ci nazwanie pradnicy pradu przemiennego z magnesami trwalymi alternetorem, a nie przeszkadza ci nagminne nazywanie kola magnesowego magnetem.2. W jezyku angielskim pradnice pradu przemiennego, bez wzgledu na sposob wzbudzenia to "alternator" (An alternator is an electrical generator that converts mechanical energy to electrical energy in the form of alternating current).3. Po niemiecku to urzadzenie takze bez wzgledu na sposob wzbudzenie nazywa sie Wekselstromgenerator lub Drehstromlichtmaschine, co na polski tlumaczy sie jako prodnica pradu przemiennego lun alternator.4. Jak nazwiesz urzadzenia do wytwarzania pradu przemiennego znajdujace sie w wielu naszych motocyklach a wyposazone w magnesy trwale i opisane w wielu postach natym forum jako alternatory? Edytowane 13 Lipca 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Wróćmy do tematu.Nie wiem jak w KLE, ale w starych GPZ można zdjąć misę olejową bez wyjmowania pieca z ramy.Może w KLE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 (edytowane) 1. Dlaczego tak bardzo przeszkadza ci nazwanie pradnicy pradu przemiennego z magnesami trwalymi alternetorem, a nie przeszkadza ci nagminne nazywanie kola magnesowego magnetem.2. W jezyku angielskim pradnice pradu przemiennego, bez wzgledu na sposob wzbudzenia to "alternator" (An alternator is an electrical generator that converts mechanical energy to electrical energy in the form of alternating current).3. Po niemiecku to urzadzenie takze bez wzgledu na sposob wzbudzenie nazywa sie Wekselstromgenerator lub Drehstromlichtmaschine, co na polski tlumaczy sie jako prodnica pradu przemiennego lun alternator.4. Jak nazwiesz urzadzenia do wytwarzania pradu przemiennego znajdujace sie w wielu naszych motocyklach a wyposazone w magnesy trwale i opisane w wielu postach natym forum jako alternatory? 1 przeszkadza, nie napisałem, że nie...2. język angielski upraszcza wszystko...Prądnica samowzbudna...Powszechnie oczywiście nazywa sie to alternatorem ale to uproszczenie. Wracając do tematu, nie ma sensu rozbierać silnika, magnesy są miękkie, zostaną przemielone, przykleją się tu i tam pozostaną w postaci pyłu.... masz teraz castrola magnateca :biggrin: Edytowane 14 Lipca 2016 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.