Skocz do zawartości

Yamaha XT 600 43f


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Kupiłem ostatnio XT 600 dość tanio, sprzedający twierdzi że motor odpala tylko jest problem z olejem nie dociera on chyba wszędzie i silnik trochę jakby sie tłucze, jargocze. Przy mnie go nie odpalał wziąłem go w sumie w ciemno. Podobno jakiś czas temu to chodziło bardzo dobrze ktoś tam szalał no ale silnik był klejony sylikonem no i możne to jego wina przytkał się gdzieś? i olej nie dociera? Może olej nie taki był wlany ? Postaram się to jakoś poprawić. Nie chce też odpalać go za wcześnie żeby czegoś nie uszkodzić też coś wspominał sprzedający o rozrządzie. Chyba nic innego nie zostaje jak rozebrać troche silnika.

Zbytnio sie nie znam na tym pierwszy raz taki silnik robie Jest możliwość jakoś przepłukać silnik ? Co by tu z nim zrobić doradzicie coś ?

Poniżej zdj zakupu :D

 

post-85938-0-96357600-1462917344_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jeszcze starego żuka z zatartym silnikiem od junaka, jak można kupić roz... motor a później pytać co zrobić z nim. Kolej rzeczy jest odwrotna, najpierw lecisz do mechanika w celu oceny sytuacji... Odpowiedź jest prosta silnik na stół i remont koszt ok. 2500-3000 zł

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi że był u mechanika i twierdzi że wina leży tylko po stronie tego oleju reszta ok. Tłok nowy oryginalny podobno za 600zł i i kompresja zajebi..

Jakoś za ładnie to on nie wygląda no ale jeśli silnik będzie działał w pełni to się i resztę ogarnie a zresztą to cross będę go używał a nie patrzył na niego czy gdzieś obdarty, pęknięty plastik. Mówisz 2500 to co masz na myśli jakie części do wymiany ? rozrząd cylinder szlif tłok pierścienie zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mamo... To nawet takiego babola można sprzedać? Jak widać można. Skoro olej gdzieś nie dociera to masz silnik prawie zatarty i tu tylko remont pomoże. To coś ze zdjęć jak nie ma papierów to jest warte może z 800zł, z papierami niewiele więcej. Jak można kupić motocykl bez odpalania silnika i wierzyć na słowo sprzedającemu, że "kiedyś było ok ale teraz już może nie być ok więc lepiej go na razie nie odpalaj ale jak zmienisz olej to powinno być dobrze". Niezłe jaja. Albo ten silnik do remontu albo kup jakiś używany na dobicie. Tylko nie wiem czy chcesz w taką padlinę ładować 3000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi że był u mechanika i twierdzi że wina leży tylko po stronie tego oleju reszta ok. Tłok nowy oryginalny podobno za 600zł i i kompresja zajebi..

Jakoś za ładnie to on nie wygląda no ale jeśli silnik będzie działał w pełni to się i resztę ogarnie a zresztą to cross będę go używał a nie patrzył na niego czy gdzieś obdarty, pęknięty plastik. Mówisz 2500 to co masz na myśli jakie części do wymiany ? rozrząd cylinder szlif tłok pierścienie zawory ?

no to ile wyniosła kompresja po pomiarze? Czy oceniasz po tym że nie miałeś siły kopnąć :)

Jeżeli ten silnik chociaż 30 min pracował z niesprawnym smarowaniem to prawdopodobnie masz do wymiany wałek rozrządu, tłok, nie wiadomo co się stało panewkami - przecież tutaj jest sucha miska!!.

Jak pompa nie pompuje to na dole silnika jest bardzo mało oleju!

 

3 tyś. to może kosztować samo zrobienie głowicy na nowych częściach.

 

Jak już kupiłeś padło to ciuraj w polu aż silnik stanie na dębową co będzie :cool:

 

P.S to nie jest cross tylko enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież tutaj jest sucha miska!!.

Jak pompa nie pompuje to na dole silnika jest bardzo mało oleju!

 

Jak sama nazwa wskazuje,na dole silnika jest znikoma ilość oleju.

Jeśli pompa nie pompuje to w silniku będzie olej i to z całej magistrali

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w takiej sytuacji silnik do rozebrania, powiem Ci ze będą problemy, masz silnik z wałem ze sworzniem korbowodu o wymiarze 34mm, a do tego nie ma dostępnych korbowodów.

 

Ogólnie w wersji na ostro:

 

Głowica + cylinder od nowszego modelu - 500-700 pln - w nowszym modelu szpilki cylindra są szerzej, a tutaj pewnie przy odkręcaniu powychodzą gwinty

 

Wał - 100-200 + korba + wymiana koby - 600 pln

 

Skrzynia jak zdrowa to fart, ale pewnie 5 bieg już wytłuczony.

 

Komplet łożysk i uszczelnień - około 300 pln

 

Komplet uszczelek np od proxa 250 pln

 

Tłok może być TKRJ - 300 pln + szlif 60-100 pln

 

Olej na pierwsze 500 km + 3 filtry - 200-300 pln

 

Kopniak masz spawany więc pewnie i wieloklin uwalony kolejne 250-400 pln

 

Na końcu okaże się że uzwojenie ma za sobą najlepszy okres więc znowu 250 pln na przewinięcie

 

itp itd studnia bez dna

 

Szukaj całego silnika od wersji kopanej

 

Jakby mi to ktoś przywiózł do garażu w takim stanie nieznanym to ma 500 pln, a i tak ciężko by było to odebrać bo tu każda cześć wygląda na zużytą.

Edytowane przez qpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozwiń proszę

 

pompa ma dwie sekcje, wiec jest szansa ze oleju w misce bedzie tyle co trzeba, tylko ze bedzie smarowanie samego dołu

 

 

a sorry dopiero doczytałem wyżej, jak pompa będzie całkiem stała to olej spłynie do silnika, moze nie cały bo będzie blokowany zaworem zwrotnym w prawym karterze ale jednak większość oleju bedzie w silniku a nie w zbiorniku

Edytowane przez qpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może i wygląda jak szrot ale co mi tam pobawię się a nie jest powiedziane że będę go naprawiał ale gdyby silnik był zajechany to chyba by ktoś nie zakładał nowego tłoka do niego.? Jeśli okaże sie że trzeba robić tam pół silnika to kupie inny i po sprawie. Z tego co mówił sprzedający to niedużym kosztem dałoby sie go naprawić a ten silnik wcale nie musi być od tej złochanej ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby silnik był zajechany to chyba by ktoś nie zakładał nowego tłoka do niego.?

 

Sprzedający pokazał jakieś rachunki lub chociaż stary tłok? Bo jakoś ciężko uwierzyć, że cokolwiek było przy tym sprzęcie robione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem dziś dekiel od sprzęgła, jak mogę je całkowicie odkręcić tam jest klucz 30 nie ma jak zablokować, tylko klucz pneumatyczny da rade ? na dole kartera znalazłem kawałki łożyska 'blaszki' prawdopodobnie to tylko łożysko się tłukło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...