Skocz do zawartości

Triumph Speed Triple 1050 2005r problem z obrotami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam dwa problemy ze swoim motocyklem:

Pierwszy podstawowy, nie trzyma obrotów, po zapaleniu obroty falują, spadają i gaśnie (wczoraj zdarzyło się, że nie trzymał na zimnym, po czym odpaliłem go za 15 minut i już wszystko było ok). Drugi przypadek, to wszystko jest niby ok, dojeżdżając do świateł wciskam sprzęgło, obroty spadają i gaśnie.

 

Problem chwilowo zanika po ustawieniu czujnika TPS (muszę jeszcze sprawdzić czy czujnik sam się nie luzuje i nie przestawia swoich ustawień. Dokręcam z książkowym momentem, mocniej boję się bo w starym strzelił mi plastik :)).

 

Czujnik TPS wymieniłem.

Przerobiłem też kawałek instalacji, pod regulator z Hondy, ładowanie jest ok, monitoruję na bieżąco.

 

Przepustnicę mam taką: http://b.allegroimg.pl/original/03/57/82/58/73/5782587355

 

Podejrzewam jeszcze te przewody z podciśnieniem, 3 łączą się w 1 i idą do jakiegoś czujnika do airboxa. Sprawdzałem strzykawką i niby trzymają ciśnienie. Zastanawiam się czy nie założyć jakiś opasek zaciskowych.

 

Ostatnie źródło problemu, jakie przychodzi mi do głowy to silniczek krokowy (na zdjęciu z lewej strony).. Wczoraj kilka razy ustawiałem TPS, a później sprawdzałem i były takie same wartości.

 

Jeszcze ciekawe jak podczas jazdy, bo w tamtym roku, ustawiałem TPS, po czym po tygodniu wartości już się nie zgadzały.

 

 

Innym problemem jest to, że czasami podczas jazdy obroty nie spadają poniżej 2 tyś (nie mówię tutaj o rozgrzewaniu silnika). Z tym, że jak problem pojawia się to tak samo znika..

 

Oddawałem motocykl do lokalnych "magików", ale kończyło się na tym, że kasowali mnie, a problem zostawał..

 

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie takie tematy jak nowe świece, kontrola fajek itp masz za sobą? U mnie tego typu objaw występował po resecie adaptacji który po przejechaniu kilku kilometrów ustępował.

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Skup się na podstawach

1) Lewe powietrze (do zapłonu i równego pracowania silnika musi być odpowiednia dawka powietrza).

2) Iskra (do zapłonu i równego pracownia silnika potrzebna jest iskra w odpowiednim czasie). Czy układ zapłonowy masz sprawny (fajki, kable itd)?

3) Paliwo (do zapłonu i równego pracowania silnika potrzebna jest odpowiednia dawka paliwa). Może to wydaje się śmieszne, ale zobacz czy do wtrysków dociera paliwo, czy działają prawidłowo?

4) Mało prawdopodobne, ale... czy rozrząd jest dobrze ustawiony? Gdy Ci lekko przeskoczy, to silnik chodzić będzie, ale będzie falowanie i ogólnie nierówna praca - szczególnie widoczne na niskich obrotach.

Cała praca silnika opiera się na tych 4 rzeczach, tj. powietrze, iskra, paliwo, odpowiedni "timing" (czyli dobrze ustawiony rozrząd).

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...