Mike1198 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Witajcie,Nie tak całkiem dawno zakupiłem zx9r, 2000 rok wersja wg strony kawasaki. Oczywiście przed zakupem osłuchałem, obwąchałem i przejechałem się parę km. Wszystko idealnie...Silnik chodził cichutko. Dziwiło mnie tylko że moto jakby nie lubiło ssania, nawet w okolicach 0 stopni,za to nie chciał odpalać bez gazu na ciepłym. Uznałem że to kwestia luzu na zaworach. Po wymianie świec (okazało się że były jakieś inne) to samo. Wreszcie zauważyłem przy odpalaniu na zimno biały dymek. Po ściągnieciu pokrywy zaworów trochę masła na głowicy z jednej strony, nie wiadomo czy uszczelka czy cała głowica w p*zdu. Luz tłok - cylinder ciężko zmierzyć jakoś precyzyjnie ale coś miedzy 0,4-0,5 chociaż cylinder wygląda jakby miał jeszcze rysy po honowaniu. Pierścienie OK, ale luzy korbowodów na wale już gorzej, poza tym luz osiowy wału też nie wiem czy w tolerancji się mieści. W tym momencie zacząłem szukać nowego silnika chociaż nadal mam wątpliwości bo nigdy nie wiem czy nie trafię na gorszy. Poskładanie tego to już spory koszt, poza tym nie wiadomo czy głowica nie jest pęknięta, no i wypadałoby ją splanować pewnie a jeszcze tego nie robiłem nigdy. Pewnie musiałbym komuś zlecić. Z drugiej strony kupując silnik "w idealnym stanie" też nie wiem co to za truchło tak naprawdę. Co byście radzili? Z góry dziękuję za przemyślenia i pozdrawiam innych motocyklistów-filozofów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Mi opadają ręce. Z tego co wnioskuje rozebrałeś sprawny silnik, bez jakiejkolwiek wiedzy. Trzeba było pisać zanim wpadłeś na ten wspaniały pomysł. Teraz kto poskłada i za ile. Jak pierścienie ok, a luz coś między, to skręć na oko i powinno grać. Radzę oddać do mechanika bo to i tak wyjdzie najtaniej. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Mi opadają ręce. Z tego co wnioskuje rozebrałeś sprawny silnik, bez jakiejkolwiek wiedzy. Trzeba było pisać zanim wpadłeś na ten wspaniały pomysł. Teraz kto poskłada i za ile. Jak pierścienie ok, a luz coś między, to skręć na oko i powinno grać. Radzę oddać do mechanika bo to i tak wyjdzie najtaniej. Baba dziękuję za opinię, chodziło mi właśnie o odpowiedz czy muszę ściśle trzymać się wytycznych z serwisówki apropos luzów. Znalazłem silnik nowy z gwarancją, więc i tak raczej wymianka.... No bo z głowicą to nie wiem jak jest, mi wygląda na pęknięcie. Ps. poskładam jak zwykle sam ale kazdy chirurg pyta najpierw innych o zdanie. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez Mike1198 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Troszkę masła po zimie to nic takiego. Wilgoc sie skrapla i miesza z olejem. Trzeba sprzęta dobrze przegonić i tyle.Biały dymek to samo - para wodna. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Ale brak połowy płynu chłodzącego to już gorzej... Moto jeżdżony codziennie do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Szczerze to tylko w zbiorniczku ale tam zawsze jest.Pomierze jeszcze raz wszystkie luzy, wolałbym moto poskładać bez wymiany silnika bo w sumie nic nie dzwoniło i warcyło ;) Może faktycznie uszczelka pod głowicą załatwi sprawę. Ale płyn chłodzący w oleju był bo widziałem. Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez Mike1198 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Głowicę daj do sprawdzenia czy szczelna jak już ją masz luzem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 W sensie pęknięć? Nie wiem ile za to biorą ale miałoby to sens. Uszczelka pod głowicą wygląda cokolwiek dziwnie, więc jest nadzieja że to tylko uszczelka...Pomierzyłem luzy na spokojnie i oprócz panewek na korbowodach z którymi trzeba chyba "na oko fachowca" to reszta mieści się w tolerancjach. Tak to jest jak się pracuje z zakresami tysięcznych milimetra na co dzień a tu wszystko tak lata luźno bo może ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Pozostaje jedynie sprawdzić szczelność głowicy, złożyć wszystko do kupy i jeździć puki panewka bokiem nie wyjdzie :)Bo skoro i tak jesteś nastawiony na drugi silnik... a nóż widelec sam piec po złożeniu będzie jeszcze dłuuugo latał i może na tym piecu jeszcze motocyklsprzedasz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Jeśli mam być pomocny- nie spotkałem się nigdy z pęknięciem głowicy w motocyklu.... a nie, raz- jak spadła z warsztatu na ziemię. Po uszczelce widać czy puszczała wodę do oleju czy na tłok. Poza tym albo jedno albo drugie, jak biały dym to pali co nie jest jednoznaczne z płynem w silniku. Takie rzeczy się nie zdarzają, (woda w oleju) chyba że zostawisz z wodą na mrozie i rozsadzi. Jeśli już to może być przypadek przepalenia uszczelki i palenia płynu. Taką sytuację widać od razu po tłoku. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Jeśli mam być pomocny- nie spotkałem się nigdy z pęknięciem głowicy w motocyklu.... a nie, raz- jak spadła z warsztatu na ziemię. Po uszczelce widać czy puszczała wodę do oleju czy na tłok. Poza tym albo jedno albo drugie, jak biały dym to pali co nie jest jednoznaczne z płynem w silniku. Takie rzeczy się nie zdarzają, (woda w oleju) chyba że zostawisz z wodą na mrozie i rozsadzi. Jeśli już to może być przypadek przepalenia uszczelki i palenia płynu. Taką sytuację widać od razu po tłoku.uszczelka pokryta jest resztkami tego teflonu czy czegoś ale wygląda nieciekawie, jakby ją wypłukało za bardzo. Płyn w silniku był bo nie do końca się nawet wypienił, część wypchało do odpowietrzenia.Zaryzykuję i poskładam na nowych uszczelkach, chyba że mi się uda głowicę gdzieś sprawdzić. ps: jak to sprawdzić po wyglądzie tłoka? Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez Mike1198 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike1198 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Taki mam plan. Zamówiłem już wszystkie części i delikatniejszy klucz dynamometryczny bo mam tylko taki do gąsienic w czołgu ;) Pewnie będę jeszcze pytał o kilka rzeczy jak mi rzeczy poprzychodzą. Ale dziękuję za pomoc wszystkim, albo uratowaliście silnik albo handlujecie częściami z kawasaki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.