Skocz do zawartości

Simson & Chart -spór co jest lepsze i bardziej wytrzymał


parabolic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba zacząć że simson był produkowany z o wiele leszych materiałów niż chart (widomo bo niemiecki ).

 

Prosze io konkretuy ? Z jakich materialow byl produkowany chart, a z jakich simson ? :lol: :lol:

 

Silnik simsona jest zaprojektowany ze sporem zapasem, co oznacza że przejedzie duuużo więcej kilometrów pomiedzy remontami.

Co oznacza, twoj zapas???

 

ale za to jestem pewien i mam świadka że wyciągnoł mi 70km/h.

Tyle wyciaga moja DT na terenowej zebatce ... lepiej tego nie mow glosci 8O :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Wynik ten mógł być spowodowany faktem iż droga była lekko pochyła i był to tunel (tunel na trasie łazienkowskiej)

Co z tego ze tunel? Mniejszy opor powietrza ? :crossy:

Jeze

 

li moto zamyka budzik to niezaleznie od czynnikow zew. zawsze bedzie to ta sama predkosc - przelozenia. A ogar nie ma przelozenia sigajacego 70km/h :banghead: .

 

czyli rozumiem że wartburg trabi i robur też są lepsze od polskich samochodów bo są niemiecki..  no ja osobiście wole poloneza..

Troche nie wspomierne. Ale co do tego porownania to bym sie GLEBOKO zastanowil.

Wartburg RLZ :P :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wierz mi strzałek ze jakby charta robili tak długo jak simsona, i w tylu odmianach napewno by w tym rajdzie startował.. nie wiem dokładnie ile robili simsona.. ale przypuszczam że coś koło 20 lat.. a jeżeli skoro 20 lat to czymże jest 6 lat produkcji charta, którego i tak bylo znacznie mniejj..Bo romet padal....

 

Co do samochodów.. to ja wole poldasa... DOBRE BO POLSKIE.. artburg jest troche toporny (rzecz jasna mówiy o pierwotnych wersjach.. wrtburg jako 2t poldas jako borewicz.. :banghead: ..

 

o właśnie dobre pytanie z gorszych czyli jakich.????

a w te 70 dych i tak nie uwierze.. ni ma hu*a. chyba że z kasprowego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wierz mi strzałek ze jakby charta robili tak długo jak simsona, i w tylu odmianach napewno by w tym rajdzie startował.. nie wiem dokładnie ile robili simsona.. ale przypuszczam że coś koło 20 lat.. a jeżeli skoro 20 lat to czymże jest 6 lat produkcji charta, którego i tak bylo znacznie mniejj..Bo romet padal....

 

Zgadzam sie z tobą ale chodziło mi o to żeby udowodnić, że simson nadaje sie w teren bo nawet ja sam z klegami i jedną koleżanka objeżdzaliśmy simsonami trase enduro po każdym rajdzie w mojej miejscowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZY MIAŁEŚ DOCZYNIANIA Z CHARTEM

TAK jeżdziłem - kicha.. wole simaka i nikt mnie nie przekona do charta.

 

Prosze io konkretuy ? Z jakich materialow byl produkowany chart, a z jakich simson ?  

 

Głópie pytanie. Nie rozumiesz na prade czy tylko udajesz?? To chyba oczywiste że na przykład tłok simsona był odlany z lepszej jakości materiał niż charta (to był konkret wg mnie)

 

Silnik simsona jest zaprojektowany ze sporem zapasem, co oznacza że przejedzie duuużo więcej kilometrów pomiedzy remontami.

 

Silnik simsona był wykonany pod kątem większych przebiegów niż silnik charta. Tzn przebiegi między naprawcze w simsonie były sporo większe :crossy:

 

ale za to jestem pewien i mam świadka że wyciągnoł mi 70km/h.

 

Tyle wyciaga moja DT na terenowej zebatce ... lepiej tego nie mow glosci

 

Hmmm... czyż byś mi nie wieżył?? jeżeli tak to doam że w moim ogarku założyłem cylinderek tuningowy, powiększyłem i wypolerowałem na lustro wszystkie kanały łącznie z krućcem, i zmieniłem przełożenie na szybsze..... Widze że nie obeznany jesteś z rometem skoro wydaje ci się to absurdalne........

p.s troche słabo chodzi ci ta dt............

 

li moto zamyka budzik to niezaleznie od czynnikow zew. zawsze bedzie to ta sama predkosc - przelozenia. A ogar nie ma przelozenia sigajacego 70km/h  .

 

Tutaj przyłądowwałeś ostro :banghead: nie uśmiałem się juz tak od tygodnia :P Skoro miałem zmienione przełożenie i moto w normalnych warunkach nie osiągał pełnej prędkości obrotowej silnika, to w tunelu i to z górki nie dziwie się że moto bez żadnych wiatrów wiejących z boku osiągneło większą prędkość... wcale mnie to nie dziwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wierz mi strzałek ze jakby charta robili tak długo jak simsona, i w tylu odmianach napewno by w tym rajdzie startował..  

 

o właśnie dobre pytanie z gorszych czyli jakich.????

a w te 70 dych i tak nie uwierze.. ni ma hu*a. chyba że z kasprowego..

 

Ale niestety nie produkowano, poniewarz nie było zbytu bo był za drogi i awaryjny........

 

Nawet nie wiesz jak bardzo teraz żałuje że sprzedałem mojego ogarka........ przyjechał bym specjalnie do krkowa żeby "utrzeć" noska twojemu chartowi........ Dodam jeszcze że byle jaki simek nie podkoczył do ogara....... (mówie oczywiście o tych słabszych 50)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:  

No to zostałem bez motocykla ;-(((  

 

A co ozanacz ten podpis ... ?  

Moto sprzedane ... or so ?

 

Tak motocykl sprzedany bo od 2 miesięcy stał w garażu i sie kużył. Na motocykl bede mógł wsiąsc gdzieś za 3- 4 miesiące i ile wreście mi dobrze kolano złożą.

 

powiększyłem i wypolerowałem na lustro wszystkie kanały łącznie z krućcem

 

Powiękkszanie kanłów praktycznie nic nie daje . daje natomiast korekcja ich kształu i poprzez zmiany w samej tulei zmieniasz czasy roządu ale trzeba sie na tym wybitnie znac. ja poprzez powiekszanie kanałów posułem tylko kilka cylindrów i nic wiecej a dałem do specjalisty to wielkości były praktycznie takie same ale troche kształy śa pozmieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać dla was 70km/h z ogara to jest temat kontrowersyjny.... prosze o wypowiedź w temacie -------------> http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=18786 Dodam jeszcze że szacunkowa moc mojego ogara oscylowała w granicach 4hp.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że szacunkowa moc mojego ogara oscylowała w granicach 4hp.....

A jak to zmierzyłeś??

A tak poważnie to nawet w swiecie motocykli był cały artykuł o tuningu polskich silników z ogara czy motorynki z dokładnymi schematami, rysunkami i wyliczeniami i tam było napisane że moze mieć koło 4 KM ale to po dokładnym zrobieniu tego co tam było napisane. O ile sie nie myle to oprócz przeróbek w silniku opisany był też wyliczony od nowa układ wydechowy do tak przerobionego silnika i to wszytko razme ma 4KM tak wiec jezeli uzyskałeś 3 to powinieneś sie cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już naisałem była to moc "SZACUNKOWA" (moc obliczona z przeciążenia na mojej dupje) Nie wiem czy wiesz ale te silniki na czeski rynek miały seryjnie 3.5hp......... Były one dławione przez zwężenie w króćciu ssącym. Dziwnym zbiegiem okoliczności miałem orginalny czeski krućiec. Czyli mam prawo wnioskować że mój ogar był rozblokowany i posiadał 3.5hp mocy :] Do tego jak już wspomniałem był dołożny tuningowy cylinder i korekta kanałów. Te zmiany mogły mu dodać nawet 1hp, ale wydaje mi sie że nie było to więcej niż 0.5hp.... Z prostego rozumowania wnioskuje że mój ogarek posiadał około 4hp..... Poparciem mojej tezy są wielokrotne zwycięztwa w wyścigach z simsonami o pojemności 50....

 

A co do v-maxa to looknijcie na ten link ( http://mototeam.wz.cz/Mustang%20web/Data/Nas%20tym.htm )... wiem że to jakaś wieśniacka strona ale cos w tym musi być że wszyscy podają vmax powyżej 70km/h.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(to był konkret wg mnie)

... i wszystko jasne ...

 

p.s troche słabo chodzi ci ta dt............

Tak uwazasz ... wieeelka szkoda :lol: :lol: :lol:

Dodam tylko ze na ostatnim biegu zamykam budzik tak szybko ja ten twoj ogarek na 1 biegu ... hehe

 

Widze że nie obeznany jesteś z rometem skoro wydaje ci się to absurdalne........

Faktycznie, mialem ich tylko pare :crossy: . Krotko bo krotko, ale mailem :P .

 

Tutaj przyłądowwałeś ostro  nie uśmiałem się juz tak od tygodnia  Skoro miałem zmienione przełożenie i moto w normalnych warunkach nie osiągał pełnej prędkości obrotowej silnika, to w tunelu i to z górki nie dziwie się że moto bez żadnych wiatrów wiejących z boku osiągneło większą prędkość... wcale mnie to nie dziwi

WIEC TWOJ ogarek nie zamykal budzika na ostatnim biegu ... eh... :banghead: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...