Skocz do zawartości

Tuning derbi gpr 50, cylinder, gaźnik, wał, wydech, co tam jeszcze.


Michiix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum. nie bardzo wiem jak się przwitać.

 

Chciałem uzbierać na choppera, ale okazało się to nierealne więc chcę wpakować trochę siana w tą kosiarkę. Ma chyba przytarty cylinder, co uważam za okazje do wrzucenia jakiegoś 70 albo 80. I właśnie
1. lepiej 70 czy 80? Chcę żeby się po prostu lepiej na niskich obrotach zbierał, ale nie palił tyle co samochód.
2. Muszę zmieniać wał?
3. Filtr powietrza, gaźnik, wydech. co jeszcze?
4. I czy mogę to porobić na raty, i co najpierw? Sam wydech, czy może sam cylinder, albo cylinder z wałem?
Mam trochę siana na to, ale niestety muszę też zapłacić komuś za to żeby mi zamontował cylinder bo nie dam rady. Wydech, gaźnik, czy filtr to założe.

Myślałem o cylku airsal 80, ale boje się spalania paliwa. Czy 70 mi wystarczy żeby sobie śmigać koło 100 i bez mega mułu w dole?

Teraz na seryjnej, przytartej 50 nie chce cię przeczłapać powyżej 80.

 

@edit

Może da się przerobić seryjny wydech pod airsal sport 70? Strasznie drogie te wydechy.
Wyszperałem coś takiego.

-Cylinder airsal sport 70cc
-Gaźnik stage 6 Dellorto 21mm Black Edition
-Wydech Tecnigas E-BOX (E)

Edytowane przez Michiix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

lepiej 70 czy 80? Chcę żeby się po prostu lepiej na niskich obrotach zbierał, ale nie palił tyle co samochód.

 

ja myślę że z 70 czy 80 dobrze zestrojoną koło 5 będzie palił przy spokojnej jeździe

 

2. to zależy od cylindra i tłoka , większość tuningowych zestawów jest tak dopasowana żeby wału i korby nie ruszać

3. dobre strojenie składu mieszanki i dobór dysz i w zasadzie wszystko

4. w zasadzie możesz ale w pewnym sensie możesz podnieść sobie koszta bo

-założenie 70 czy 80 do seryjnych gratów napewno będzie wymagać regulacji gaźnika , być może wymiany dysz , wymienisz dysze a za jakiś czas żeby uzyskać pełnię efektu będzie zmieniał gaźnik więc 2x wydatki ......można zacząć od gaźnika i wydechu bez ruszania cylindra ale stroić gaźnik pod 50 po to żeby za pół roku stroić go pod 80 też może być kosztowne bo może być konieczna wymiana dysz.....

 

 

Teraz na seryjnej, przytartej 50 nie chce cię przeczłapać powyżej 80.

 

no jak jest przytarta trudno się dziwić , generalnie 50 jest do osiągnięcia 100km/h ale nie jest to przelotowa i napewno nie przy niskim spalaniu.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak jest przytarta trudno się dziwić , generalnie 50 jest do osiągnięcia 100km/h ale nie jest to przelotowa i napewno nie przy niskim spalaniu.....

 

W przypadku tuningu 2T to wychodzi OGROMNE spalanie, nie współmierne do osiągów :) Kilka lat temu kupiłem sobie skuterek Aprilię SR50LC na dojazdy do pracy i po 2 miesiącach szybko sprzedałem. Wszystko spoko, silnik 50ccm + wydech z dyfuzorem, fajnie wyrywał do przodu po przekroczeniu pewnej skali obrotów, ja się cieszyłem bo szedł 90km/h (a ważyłem wtedy blisko 100kg) i dawał radę utrzymać przelotową rzędu 80km/h. Było by lux gdyby nie to, że przy takiej przelotowej oraz dynamicznym, miejskim przyspieszaniu spalał po 6 a nawet 7l benzyny na 100km (a świeca wcale nie była czarna tylko idealny kolor) :D

 

Tak że jak ktoś chce tuningować sobie 2T, zakładać mu większe cylindry czy gaźniki i mieć normalne spalanie przy dobrych osiągach to raczej jedno wyklucza drugie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak go sprzedam i kupie virago 535 albo shadowa. Trochę się boje tych 20 letnich wynalazków, ale to jednak motocykl, a pomimo kilkukrotnie większej mocy, to i paliwa mniej zje. Ile mogę dostać za takiego derbiaka z tym stanie 3500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2T bardzo ważny jest wydech, a w zasadzie zjawisko rezonansu, występujące w tym wydechu.

Wiesz wału raczej nie musiałbyś zmieniać, nie jest to dość duży skok pojemnościowy. Montaż cylindra, jest bardzo prosty w zasadzie. :) W mojej CZ 175 487 mam cylinder żeliwny, trochę waży. A sam manewruje łapkami i go spokojnie zakładam. Ważne, żeby robić to powoli i żeby pierścienie siedziały na zamkach. U mnie są trzy pierścienie.

 

Ogólnie, nie wiem ile byś wyciągnął z tej GPRki, ale raczej nie dużo. Owszem silniki dwusuwowe są bardzo podatne na tuning, ale jak koledzy wyżej napisali, coś za coś. Kosztem większej mocy, zwiększa się koszt paliwa.

Po za tym 2T trochę trzeba umieć już jeździć, a raczej wiedzieć jak ten silnik działa, kiedy ma smarowanie z mieszanki a kiedy nie. W moim motocyklu, to prócz luzu pomiędzy 1 a 2, jest też luz pomiędzy 3 i 4 właśnie po to aby móc zjeżdżać z dużych zjazdów.

 

W sumie to dobrze myślisz, kupno nowego motocykla bardziej będzie się opłacać, niż tuning tej 50ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W moim motocyklu, to prócz luzu pomiędzy 1 a 2, jest też luz pomiędzy 3 i 4 właśnie po to aby móc zjeżdżać z dużych zjazdów.

 

:laugh: to nie jest fabrycznie tylko styrana skrzynia biegów , ja ,,luz do zjeżdżania z górek'' miałem w ogarze 200 co bieg :laugh: ale muszę zapamiętać :laugh:

 

 

Ile mogę dostać za takiego derbiaka z tym stanie 3500?

 

który rocznik ? raczej wątpie żeby tyle ktoś dał

 

 

Trochę się boje tych 20 letnich wynalazków

 

motocykle są jak wino -czym starsze tym lepsze , moja trajka ma obecnie 32 lata i śmiga :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa.

A założysz się ze mną, że to nie jest stytrana skrzynia biegów? :D I luz tam jest. Tak samo jak w jawach 350 jak i w Cezetach 175 jak i 350 pomiędzy trzecim, a czwartym biegiem jest luz. To naprawdę jest fabryczne.

Dodatkowo mam półautomatyczną zmianę biegów. To znaczy, kiedy wcisnę dźwignię zmiany biegów na końcu osi przekładni znajduje się taka krzywka, co powoduje wyłączenie sprzęgła, poprzez półautomat.

http://cz175.republika.pl/dane.html

I zobacz co pisze w rubryce tam gdzie jest skrzynia biegów w "Przełożenie neutralne między"

Nawet jak chcesz to mogę Ci zdjęcia z instrukcji obsługi porobić i wstawić tutaj na forum. :)

Edytowane przez Piotrx95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodatkowo mam półautomatyczną zmianę biegów. To znaczy, kiedy wcisnę dźwignię zmiany biegów na końcu osi przekładni znajduje się taka krzywka, co powoduje wyłączenie sprzęgła, poprzez półautomat.

 

to znam bo w jawie ts 350 było to samo :D

 

 

rocznik 2006

 

to może .......

 

aczkolwiek 50 teraz słabo idą bo jazda na dowód się skończyła ( ci co się załapali spoko ale ci co teraz kończą 18 nie mogą ) AM jest ku**ewsko drogie a jak ktoś ma ganiać bez uprawnień to woli większą pojemność :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...