Skocz do zawartości

Silnik W2A problem zapalić silnik


GERY81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników motocykla shl . Przejdę odrazu do rzeczy mam problem z silnikiem W2A nie wiem w czym leży problem zapalę motocykl silnik pracuje zagrzeje się , wyłącze silnik zostawię go do wystygnięcia po około 10 minutach nie zapali można kopać i kopać i teraz mam prośbę jak usunąć tą usterkę i gdzie jej szukać , pozdrawiam GERY81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na problem z zapłonem czyli:

- koło magnesowe, które po nagrzaniu traci "siłę" magnetyczną.

- cewka zapłonowa, która po nagrzaniu dostaje przebicia lub po prostu nie wytwarza na tyle silnej iskry, by ta była w stanie zapalić mieszankę

- kondensator (bardzo częsta przyczyna problemów w iskrownikach)

- gaźnik, jeśli za mocno się nagrzeje może powodować zbyt szybkie parowanie benzyny i w konsekwencje za bardzo ubogą mieszankę, którą ciężko zapalić.

- wszystkie powyższe problemy razem.

Nie napisałeś w jakim stanie jest silnik. Jeśli jest po generalce to szukaj zgodnie z powyższą listą. Jeśli zaś jest już mocno zużyty to dokłada się spadek kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na problem z zapłonem czyli:

- koło magnesowe, które po nagrzaniu traci "siłę" magnetyczną.

- cewka zapłonowa, która po nagrzaniu dostaje przebicia lub po prostu nie wytwarza na tyle silnej iskry, by ta była w stanie zapalić mieszankę

- kondensator (bardzo częsta przyczyna problemów w iskrownikach)

- gaźnik, jeśli za mocno się nagrzeje może powodować zbyt szybkie parowanie benzyny i w konsekwencje za bardzo ubogą mieszankę, którą ciężko zapalić.

- wszystkie powyższe problemy razem.

Nie napisałeś w jakim stanie jest silnik. Jeśli jest po generalce to szukaj zgodnie z powyższą listą. Jeśli zaś jest już mocno zużyty to dokłada się spadek kompresji.

Dzięki za info :) silnik jest po generalnym remoncie , zapomniałem dodać mój błąd że gaźnik nie pochodzi z czasów PRL tylko jest zamiennikiem , ale wymienię gaźnik . Kondensator jest nowy . Aha jeszcze jedno mam takie pytanko czy można przyszlifować troszkę cewke bo zauważyłem że lekko obciera o magneto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam ze masz nowa i odpowiednia swiece zaplonowa? Pytanie jest trywialne, ale bazujac na ( odleglych) doswiadczeniach, kiedy mialem problem typu ' zimny pali, cieply nie pali' to w 90 % przypadkow winna byla swieca. Albo zdechla, albo miala nieodpowiednia cieplote.


Zubní plomba je velmi často chybně vyslovována jako „blomba“.Slovo se do češtiny dostalo přes německý výraz Plombe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu możesz podszlifować stojan cewki.

Witam . wymieniłem gaźnik , kondensator , cewkę , świecę oszlifowałem stojany cewek nie obcierają i problem nie zniknął . teraz mam takie pytanie czy zapłon może być przyśpieszony lub opóźniony bo gdy kopię i lekko chwyta to strasznie odbija starter tak mocno że aż nogę odrzuca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwa na przerywaczu ma być taka jak na świecy. Regulując zapłon zmieniamy moment rozwarcia styków przerywacza.

 

Jak nie kopniesz do końca, to zazwyczaj tak odbija.

A skąd takie ciekawe informacje? Jak świat światem to w zapłonie iskrownikowym odstęp świecy jest zwykle dużo większy niż przerwa przerywacza. Zresztą proponuję poczytać http://motocykle.svasti.org/index.html?strona=http://motocykle.svasti.org/shl175.html

, a nie pisać coś bez pokrycia.

Zresztą w każdym zapłonie podstawową czynnością jest wyregulowanie przerwy a następnie ustawienie punktu zapłonu. Oczywiście zmiana wielkości przerwy również zmienia zapłon, ale nie na odwrót. Nikt nie reguluje zapłonu po to by zmianić przerwę przerywacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ci odbija kopniak to zapłon jest za wczesny. Musisz stojan iskrownika przesunąć zgodnie z kierunkiem obrotu koła zamachowego lub wyregulować przerwę na przerywaczu.

Witam dziękuję za pomoc przestawiłem zapłon zmniejszyłem przerwę na platynkach i wszystko zaczeło pracować tak jak należy na zimnym pali na ciepłym pali jak postoi po zagrzaniu 10-15 min i przestygnie również niema problemu z zapaleniem silnika :) dzięki pozdrawiam GERY81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...