DrivterGSI1 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Witam ,kupiłem jakiś czas temu FZR 600 91 rok ,chciałem ją doprowadzić do ładego stanu i teraz przyszedł czas na zmianę świec. Moto odpalało ładnie ,lecz przy prędkosci np 130kmh na wysokim biegu przy równej jezdzie szarpała czyli chwile jechała równo i chwilę ją zmuliło i tak na zmianę. Przy trzymaniu wyższych obrotów było ok.Przy energicznym przyśpieszaniu świeżo po zmianie biegu zmulało ją przez chwilę i dalej ciągła już ok.Kupiłem świece NGK takie jak powinny być wdłk katalogu. Gdy wykręciłem stare były one straszne wypalone a miejsce na klucz były aż pordzewiałe,co świadczy o ich wieku. Po założeniu nowych motocykl przestał chodzić na jeden cylinder. Dlaczego?Kupiłem w zapasie jedną swiece bo myślałem że jedna z nich jest fabrycznie uszkodzona ale to nie to.Jakie macie pomysły? Iskra na świecy jest ,niebieska ale nie zbyt mocna. Motocykl ma takie chwile jakby chciał załapać na 4 cylinder ,ale nie chce złaskoczyć.Myślicie że to wina cewki ? Idą pogody a moto stoi rozebrane :(Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Stawiam na luźna wtyczkę od cewek. Może to też być wina przewodu wysokiego napięcia, lub zawiesza się pływak w gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Cewki wyciągnąłem ,wszystkie wtyki poczyściłem a jest dalej to samo.. a dziś 20 stopni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 w takim razie sprawdź gaźnik. może pływak lub zaworek się zaciąłŚwieca była sucha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Jest mokra ,ale nie za mocno. On przez chwilkę jakby chciał załapać dosłownie na 1 sekunde i znów na 3. Ale tak od razu ? zajechałem to chodził dobrze,wykręciłem wkręciłem nowe i już na 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Wkręć stare z powrotem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Ja też kiedyś jak kupiłem swoją Haykę mimo iż motocykl chodził idelanie postanowiłem wymienić świece...Wykręciłem stare NGK i wkręciłem nowe NGK o identycznym oznaczeniu i motocykl nagle stracił cały dół obrotów i zmulało na go na maxa. Po wkręceniu starych motocykl znowu dostał drugie życie. Później zakupiłem zwykłe DENSO i dopiero był spokój. Po jakimś czasie zakupiłem irydówki DENSO, ale w sumie bez zauważalnych różnic - motocykl chodzi tak samo jak na zwykłych DENSO czyli idealnie :) Podsumowanie - NGK trafiają się podróbki. Na DENSO podróbki jeszcze nie trafiłem... Wkręć stare NGK - jak będzie OKI to kup DENSO i z po kłopocie. Ps. Nie zapomnij o pierwszym porządnym wygrzaniu świec, czyli jak odpalisz silnik pierwszy raz na nowych świecach to nie wolno go zgasić zanim nie przejedziesz dynamicznie min 20km. Może tak załatwiłeś te nowe? Nie wygrzałeś po pierwszym odpaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Chciałem kupić dwie nowe cewki ale z tego co widzę to nowych nawet nie dostane.Już przy pierwszym odpaleniu nie chodził na jeden cylinder.nie gasiłem od razu ,nawet na tych 3 dałem mu pochodzić.Stare świece były 3 z dwoma tymi gówienkami do góry a jedna była taka jak kupiłem teraz.Wypalone na maxa,duża przerwa i wgl ,ale kolorek ładny każdy taka sama,kawa z mlekiem.Jutro wkręce stare i zobaczę. A cewka,jak myślicie? A dlaczego zmulało go przy zmianie biegów przez chwilę i na trasie przy większych prędkościach podczas równej jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrx95 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Na samym początku napisałeś, że motocykl jest z 91r. Ok są i starsze. Ale napisałeś coś takiego: że miejsca na klucz to były podrdzewiałe. To świadczy, że ktoś niezbyt się przykładał do dbania o te moto.Na Twoim miejscu ja bym powymieniał, filtry, płyny i części eksploatacyjne. Sprawdził instalacje elektryczną no i powyczyszczał gaźniki, układ paliwowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Kupiłem te moto za 1900zł , nigdy nie kupowałem gotowego niczego ani auta ani moto ani nic.zawszę naprawiam sam.Wymieniłem już uszczelniacze w lagach,olej w lagach,olej silnikowy i filtr oleju. Nowe opony i wgl.No i ogarnąłem kosmetyke. Mam nowe info.Motocykl jak mówiłem nie palił na 2gi cylinder,założyłem dziś na ten cylinder starą świece a pozostałem 3 zostały nowe.Chodzi na 4 cylindry tak jak kiedyś ,lecz przy niskich obrotach zmuli go przy większych prętkosciach jak zawsze.Nowe świece kupiłem takie jak powinny być jedno elektrodowe, a stare były 2 elektrodowe.Może być tak że jedna z cewek daje zbyt małą iskrę i nie radzi sobie z nową swiecą? Tak wygląda ta FZR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Wszystko może być. Trefna świeca, spadki w instalacji, za niski poziom paliwa w gaźnikach. Masz całe moto do gruntownego przeglądu. Wszystko. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Świece kupiłem jeszcze 5tą nową bo też tak myślałem i na zadnej nowej nie chce zagadać. A nie jest z cewką tak że albo chodzi albo nie?Co myślicie o membranach? Bo np na wolnych na obroty wkręca się idealnie,niskie biegi przyśpiesza pięknie. Po tym jak zamuli przez chwile dalej też idzie dobrze na wysokich obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Załóż wszystkie 4 stare to zobaczysz w czym problem :) To, że silnik na tych świecach pracuje wcale nie oznacza, że są OK.Moja Hayka po założeniu nowych NGK tez paliła od strzała i pracowała na wszystkie gary, ale niestety w dolnym zakresie obrotów nie jechała... Zamów DENSO i zapomnij o temacie. Bo pół motocykla rozkręcisz przez te świece. Bo skoro założyłeś nowe i już jedna była tak trefna, że nawet nie chodził na jeden cylinder to sam sobie oceń jakość tych świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrivterGSI1 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 No ale wydaje mi się że musi być coś nie tak z tym cylindrem ,bo założyłem inną nową ngk i też na niej nie chodzil.Może być tak że nowa świeca daje większy opór cewce i cewka tego nie ogarnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ja Ci mówię jedno a Ty dalej swoje. Skoro na starych chodził dobrze, a na nowych zmula to odpowiedź jest jedna. Ale jak chcesz to wymieniaj dalej cewki, gaźniki, cylindry i co tam chcesz :) Wkręć wszystkie stare świece i będziesz miał odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.