przemek96 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Witajcie. Mam pytanie czy jest jakiś myk, żeby włożyć wałek rozrządu w LC4 KTMa. Zakładamy koło łańcuchowe, brakuje łańcucha, koło z łańcuchem, brakuje odrobinkę żeby włożyć wałek w wielowypust w kole. Rozbierał to Ktoś? Jakieś pomocne uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Witajcie. Mam pytanie czy jest jakiś myk, żeby włożyć wałek rozrządu w LC4 KTMa. Zakładamy koło łańcuchowe, brakuje łańcucha, koło z łańcuchem, brakuje odrobinkę żeby włożyć wałek w wielowypust w kole. Rozbierał to Ktoś? Jakieś pomocne uwagi?Składasz bez napinacza? Jeżeli tak to spokojnie zakładasz najpierw zębatkę na łańcuch, a potem wsuwasz wałek w frez na zębatce. Tylko nie zapomnij najpierw założyć pierścienia zabezpieczającego od łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 No nie idzie tak, napinacza nie ma. Brakuje jednego, może dwóch mm, wałka niżej nie dam bo się spiera na łożysku, a wałek musi iść pod kątem i właśnie brakuje tego kawałka.. Mocniej napiąć łańcuch z kołem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Często jak leżał łańcuch luzem w w kanale cylindra to lubi się "zklinować" przy dolnym kole rozrządu i w tedy brakuje łańcucha. Kolejność jest taka, 1. wałek i koło osobno lezą sobie poza motocyklem. 2. Zakładamy łańcuch na koło zębate i ten zestaw chowamy lekko do kanału łańcucha. 3. Kładziemy wałek w jego łoża. 4. Nasuwamy kolo z łańcuchem na wałek, musi wskoczyć, chyba, że nie jest zdemontowany napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 A wymieniałeś rozrząd albo co? Obróć wałem i ciągnij łańcuch ku górze, nie zblokował się nigdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) To brata motór, tłok wymieniał, robił głowicę, cylinder. Wał jest zablokowany tą śrubką. A jeszcze pytanie, bo tak myślę, ślizg napinacza wyciągać? edit. Wsuwając koło w komorę, nie wyciągnę bo przeszkadza wypust na kole(jakby koło było odwrotnie to nie ma tematu) i podnosi wałek, a nie odegnę na tyle żeby to ominąć. Edytowane 25 Marca 2016 przez przemek96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Wałek wsuń z ukosa , łożysko jest przesuwne na wałku. Zdejmij takie sprężyste zabezpieczenie łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Zacząłbym od wykręcenia śruby blokady, bo taj jak słusznie zauważył madafaka, to łańcuszek lubi się przyciąć na ogniwie, więc warto obrócić wałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Chyba łańcuszek był zagięty gdzieś na ślizgu(na dolnym kole wyglądało wsio ok), bo przy poruszaniu i mocniejszym pociągnięciu wydłużył się. Także wsio poskręcane, KTM dziś odpalił, ale cieknie z pod głowicy płyn... i przy odpaleniu słychać wyraźnie, że głowica nie dokręcona. Zwiększyć moment obrotowy dokręcania śrub? Głowica szlifowana, w cylindrze wstawiana tuleja, uszczelki oryginalne KTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Chyba łańcuszek był zagięty gdzieś na ślizgu(na dolnym kole wyglądało wsio ok), bo przy poruszaniu i mocniejszym pociągnięciu wydłużył się. Także wsio poskręcane, KTM dziś odpalił, ale cieknie z pod głowicy płyn... i przy odpaleniu słychać wyraźnie, że głowica nie dokręcona. Zwiększyć moment obrotowy dokręcania śrub? Głowica szlifowana, w cylindrze wstawiana tuleja, uszczelki oryginalne KTM.Dokręcenie teraz niewiele da. W pierwszej kolejności sprawdziłbym działanie klucza dynamometrycznego i dokręcił innym kluczem. Nawet jak się okaże, że za słabo dociągnięte to taka uszczelka prędzej, czy później znowu puści. Jesteś pewnien, że to spod uszczelki? A ,może głwowica pęknięta, albo sączy sIĘ Z TERMOSTATU ALBO pompy i na uszczelkę kapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Pod cylek jaką dałeś uszczelkę i czy stosowałeś tam silikony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Widać ewidentnie, że bąbelkuje. Pod cylindrem papierowa, oryginał KTM, bez silikonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Dobra Panowie, grubsza sprawa :sad: Zrzucamy głowicę na nowo, gorzej ma się sprawa z gwintami w cylku... Jeden jest już na prawdę słaby. Czy można przegwintować na 12(luz jest w głowicy, tylko czy on musi być?), czy lepiej zrobić wkładkę i zostawić na 10? Następna sprawa uszczelki.. Athena robi jakieś w porządku czy szukać innej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Lepiej dać tulejkę i zostawić m10, bo przy m12 będziesz musiał też poprawiać otwory w głowicy i w ogóle rzeźba. Athena ma uszczelki ok, ale pod głowicę dałbym oryginał - kosztuje ok 80-100zł, więc kasa nie jest jakaś straszna. Przy okazji polecałbym zrobić tuning i pod cylinder dać blaszaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) W głowicy jest duży otwór, tylko znowu oryginalna już była i cieknie, więc nie wiem. A blaszaną jak, skąd i dlaczego? A może dać śrubę 12 ale przetoczoną na 10 powyżej gwintu?Kolejna myśl - skoro była planowana głowica i cylinder(przy wstawieniu tulei raczej planowali?) to czy tulejki, które się wkłada do ustawienia głowicy nie będą za wysokie? Edytowane 28 Marca 2016 przez przemek96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.