Skocz do zawartości

Dodatkowy (+) i (-) z regulatora do akumulatora


-MANY-
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W celu poprawy ładowania chciałem poprowadzić dodatkowy (+) i (-) od regulatora napięcia do akumulatora.

 

Chciałbym jakoś to połączyć z fabrycznymi przewodami przy klemach akumulatora, żeby nie było sytuacji, że ktoś przewodów nie podpiął, a tu raptem na nim napięcie się pojawiło po odpaleniu motocykla.

1. Są może jakieś takie specjalne wtyczki, złączki co się "wgryzają" w przewód? Czy zostaje usunięcie kawałka izolacji z fabrycznej instalacji i dolutowanie? Może ktoś ma inny patent?

 

2. Jaki dać bezpiecznik?

W sumie większość wypowiedzi na ten temat co czytałem, to nie dawano w nich bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jaki sens tego zabiegu? Jeśli pada ci akumulator, to lepiej go zmień. Jeśli to do CA to poczytaj o big 3 na forach.

Ostatnia sprawa, to przeliczenie prądów, I jeśli altek w ogóle ma szanse wyrabiać ile potrzebujesz, to policzyć kabel i połączyć klemą CA.

Jednak napisz najpierw po co? I jakie to auto?

 

Wytatuopakowane z tefelonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne auto to o VFRe chodzi.

Tak w skrocie. Sens jest taki ze omija się różne wtyczki i napięcie na aku po takim zabiegu wzrasta. Zresztą kto ma VFRe lub jakąś Hondę to wie o co chodzi :p

 

Także jak ktoś zna odpowiedzi na te dwa zadane przeze mnie pytania to będę wdzieczny

Edytowane przez -MANY-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz pominąć wtyczki a chcesz się wgryzać w przewody...tylko lutowanie.

Wtyczki takie istnieją ale są gówno warte.

Bezpiecznik 30A tyle, ze jak równolegle wlutujesz bypass to bezpiecznik jest bez sensu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem usunąć obie kostki przy regulatorze, a przewody polutować.

Zaraz przy regulatorze dolutować dodatkowe przewody od (+) oraz (-) i przylutować je przy klemach.

 

Rozumiem, że w takim przypadku nie dawać bezpiecznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie. Ja też to zrobię jak wyciągnę potwora z garażu chociaż wszystko u mnie zabezpieczone i wyczyszczone.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe połączenia są ważne. W moim Hornecie sytuacja wyglądała tak, ładowanie osiągało maksymalnie 13,6V przy ok 3tys obr, ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ładowanie potrafiło spadać nawet poniżej 12,5V. Pomogła dodatkowa masa przewodem 4mm2 z regulatora bezpośrednio do klemy. Teraz mam 14,5 na światłach i to już od 2 tys obrotów na minutę. A już prawie wymieniłem regulator :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...