piotreh Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam. Jestem tu nowy i nie wiem czy to dobry dział i wg... no ale mam problem a właściwie obawy i pomyślałem że zapytam was posiadam kmx 125 nie jest to mój pierwszy motocykl i nie pierwszy raz docieram cylinder ale pierwszy raz mi sie to zdarzyło a mianowicie podczas docierania a można powiedzieć ze sam początek ogólnie jeżdżę ostrożnie i bardzo nie cisnę ale wiem że od czasu do czasu warto odkręcić manete i właśnie tak zrobiłem było ok 10 tys obrotów i silnik zgasł zablokowało go ZŁAPAŁO TŁOKA pomyślałem że to już tyle ale od razu próbuje odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliłem na pierwszy kop kawa chodzi bez żadnych problemów trzyma obroty spadku mocy tez nie odczuwam jest tak jak wcześniej. Po tym zdarzeniu zrobiłem około 20 km z tego ok 10 jechałem bez spoczynku ale w miarę delikatnie i nic się nie działo kawa chodzi bez problemów i pali i teraz moje pytanie czy mam sie tym bardzo przejmować ? czy mogło się coś stać w cylindrze ? powinienem ściągnąć cylinder i robić znowu szlif ?? (trochę bez sensu dopiero co zrobiony). Czy po prostu docierać dalej i powinno być wszystko dobrze ??? Proszę piszcie co o tym myślicie może komuś się to tez zdarzyło.Z góry dzięki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Jeżeli masz tuleję i jest ona zrobiona po partacku to możesz szlifować w nieskończoność i będą problemy z puchnięciem tłoka ewentualnie zły skład oleju i ilość oleju w mieszance. Biorąc na logikę jeśli tłok spuchł do tego stopnia że zablokowało silnik to oczywiste jest że gładź cylindra i powierzchnia tłoka w jakimś stopniu została uszkodzona a w jak dużym można stwierdzić to po zdjęciu cylindra. Z czasem przy ostrej jeździe tłok może coraz częściej łapać ponieważ jest już osłabiony. Jakiej firmy tłok był zastosowany i jakie pasowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreh Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 o wreszcie jakiś odzew ;) tłok jest firmy japońskiej T.K.R.J czy jakoś tak... miałem pewne obawy jak go kupowałem bo nie jest to najwyższa półka ale sugerowałem się tym że jeździłem na nim zanim rozebrałem silnik i zrobiłem szlif i wszytko było bardzo dobrze żadnych problemów nie puchł mimo że nie raz dośc ostro jezdziłem i tem była wysoka.... co do pasowania nie powiem ponieważ nie pytał ale szlif był robiony w profesjonalnym zakładzie wiec mysle że był dobrze zrobiony ... wydaje mi się że to złapanie to moja wina bo odkręciłem manete do ok 10 tys i w tedy to się stało... No ale na logikę jeżeli motor zaraz po tym odpalił bez problemów i jeździ normalnie nie czuje żadnej różnicy nie ma spadku mocy to chyba nic aż tak bardzo sie nie stało. Po tym złapaniu tłoka trochę już pojeździłem no i nic się nie dzieje tem osiąga podobne do tej co mi wtedy złapało mimo to drugi raz sie to nie powtórzyło. Aczkolwiek troche mnie to nie pokoi bo chciałem żeby to docieranie wyglądało tak jak ma być a tu oo ;/Powiedz m jak bym teraz zmierzył ciśnienie sprężania to by mi to coś powiedziało ?? no chyba jak gładz została uszkodzona bardzo to ciśnienie powinno spaść ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Kolego mialem ten sam przypadek w kmx podczas docierania na tuleji. Tłok tkrj jest gorszej jakosci taiwan, plus ciasne pasowanie i stanal. Docieraj go dalej powoli nie przegrzewaj. Jak sie dotrze to napewno juz nie stanie. Ja dotarlem i cieszylem sie z jazdy. Ewentualnie jak cie to tak bardzo martwi to sciagnij i zobacz jak wyglada, jesli nie czujesz spadku mocy nie przejmuj sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreh Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 tez mi się tak wydaje że powinno być ok . Jeszcze zmierzę ciśnienie jak wyjdzie w normie to nie bede nic ruszał. Ciśnienie powinno też dużo powiedzieć ?? Kolego a powiedz mi jeszcze jeśli pamiętasz ile docierałeś kmx ?? kiedy uznałeś że jest już dotarty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Ja jak wykonuje szlif pod tłoki tkrj zawsze robię pasowanie na 0,05mm bo przy dobrze wykonanej tulei i pasowaniu na 0,03mm jak prosili o to ludzie przy ciepłym silniku bł spadek mocy. Wiadomo że za te pieniądze nie ma co oczekiwać cudów ale to nie jest ostatni badziew bo ludzie robią szlify pod tłoki za 60-80zł i też jeżdża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreh Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 No w sumie dobrze mówisz no ja nie wiem jaki mam luz bo nie pytałem ale jak odbierał cylinder i zapytałem ile trzeba docierać to gość powiedział że nie trzeba trochę się zdziwiłem bo to nie mój pierwszy motocykl i nie pierwszy raz robie szlifa. Później gośc się poprawił i powiedział tak na początku jeździć chwil ę delikatnej bo zrobiłem większy luz i nie trzeba docierać długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 W przypadku tuleji zawsze trzeba docierac, a w przypadku gorszej jakosci tloka zachowac trzeba wieksze pasowanie i uwarzac na poczatku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 a w przypadku gorszej jakosci tloka zachowac trzeba wieksze pasowanie i uwarzac na poczatku. ja starą dt125 ( lc japoński silnik ) na jakiejś namurze z dolnej półki docierałem na ostro ( po czerwonym polu ) i nic się nie stało , w xr600 też mam tkrj i też było ładowane po garach od początku i wszystko jest ok ..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.