Skocz do zawartości

kmx 125 docieranie problem


piotreh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy i nie wiem czy to dobry dział i wg... no ale mam problem a właściwie obawy i pomyślałem że zapytam was posiadam kmx 125 nie jest to mój pierwszy motocykl i nie pierwszy raz docieram cylinder ale pierwszy raz mi sie to zdarzyło a mianowicie podczas docierania a można powiedzieć ze sam początek ogólnie jeżdżę ostrożnie i bardzo nie cisnę ale wiem że od czasu do czasu warto odkręcić manete i właśnie tak zrobiłem było ok 10 tys obrotów i silnik zgasł zablokowało go ZŁAPAŁO TŁOKA pomyślałem że to już tyle ale od razu próbuje odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliłem na pierwszy kop kawa chodzi bez żadnych problemów trzyma obroty spadku mocy tez nie odczuwam jest tak jak wcześniej. Po tym zdarzeniu zrobiłem około 20 km z tego ok 10 jechałem bez spoczynku ale w miarę delikatnie i nic się nie działo kawa chodzi bez problemów i pali i teraz moje pytanie czy mam sie tym bardzo przejmować ? czy mogło się coś stać w cylindrze ? powinienem ściągnąć cylinder i robić znowu szlif ?? (trochę bez sensu dopiero co zrobiony). Czy po prostu docierać dalej i powinno być wszystko dobrze ??? Proszę piszcie co o tym myślicie może komuś się to tez zdarzyło.

Z góry dzięki

 



???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz tuleję i jest ona zrobiona po partacku to możesz szlifować w nieskończoność i będą problemy z puchnięciem tłoka ewentualnie zły skład oleju i ilość oleju w mieszance. Biorąc na logikę jeśli tłok spuchł do tego stopnia że zablokowało silnik to oczywiste jest że gładź cylindra i powierzchnia tłoka w jakimś stopniu została uszkodzona a w jak dużym można stwierdzić to po zdjęciu cylindra. Z czasem przy ostrej jeździe tłok może coraz częściej łapać ponieważ jest już osłabiony. Jakiej firmy tłok był zastosowany i jakie pasowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wreszcie jakiś odzew ;) tłok jest firmy japońskiej T.K.R.J czy jakoś tak... miałem pewne obawy jak go kupowałem bo nie jest to najwyższa półka ale sugerowałem się tym że jeździłem na nim zanim rozebrałem silnik i zrobiłem szlif i wszytko było bardzo dobrze żadnych problemów nie puchł mimo że nie raz dośc ostro jezdziłem i tem była wysoka.... co do pasowania nie powiem ponieważ nie pytał ale szlif był robiony w profesjonalnym zakładzie wiec mysle że był dobrze zrobiony ... wydaje mi się że to złapanie to moja wina bo odkręciłem manete do ok 10 tys i w tedy to się stało... No ale na logikę jeżeli motor zaraz po tym odpalił bez problemów i jeździ normalnie nie czuje żadnej różnicy nie ma spadku mocy to chyba nic aż tak bardzo sie nie stało. Po tym złapaniu tłoka trochę już pojeździłem no i nic się nie dzieje tem osiąga podobne do tej co mi wtedy złapało mimo to drugi raz sie to nie powtórzyło. Aczkolwiek troche mnie to nie pokoi bo chciałem żeby to docieranie wyglądało tak jak ma być a tu oo ;/



Powiedz m jak bym teraz zmierzył ciśnienie sprężania to by mi to coś powiedziało ?? no chyba jak gładz została uszkodzona bardzo to ciśnienie powinno spaść ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mialem ten sam przypadek w kmx podczas docierania na tuleji. Tłok tkrj jest gorszej jakosci taiwan, plus ciasne pasowanie i stanal. Docieraj go dalej powoli nie przegrzewaj. Jak sie dotrze to napewno juz nie stanie. Ja dotarlem i cieszylem sie z jazdy. Ewentualnie jak cie to tak bardzo martwi to sciagnij i zobacz jak wyglada, jesli nie czujesz spadku mocy nie przejmuj sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi się tak wydaje że powinno być ok . Jeszcze zmierzę ciśnienie jak wyjdzie w normie to nie bede nic ruszał. Ciśnienie powinno też dużo powiedzieć ?? Kolego a powiedz mi jeszcze jeśli pamiętasz ile docierałeś kmx ?? kiedy uznałeś że jest już dotarty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wykonuje szlif pod tłoki tkrj zawsze robię pasowanie na 0,05mm bo przy dobrze wykonanej tulei i pasowaniu na 0,03mm jak prosili o to ludzie przy ciepłym silniku bł spadek mocy. Wiadomo że za te pieniądze nie ma co oczekiwać cudów ale to nie jest ostatni badziew bo ludzie robią szlify pod tłoki za 60-80zł i też jeżdża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie dobrze mówisz no ja nie wiem jaki mam luz bo nie pytałe

m ale jak odbierał cylinder i zapytałem ile trzeba docierać to gość powiedział że nie trzeba trochę się zdziwiłem bo to nie mój pierwszy motocykl i nie pierwszy raz robie szlifa. Później gośc się poprawił i powiedział tak na początku jeździć chwil ę delikatnej bo zrobiłem większy luz i nie trzeba docierać długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a w przypadku gorszej jakosci tloka zachowac trzeba wieksze pasowanie i uwarzac na poczatku.

 

ja starą dt125 ( lc japoński silnik ) na jakiejś namurze z dolnej półki docierałem na ostro ( po czerwonym polu ) i nic się nie stało , w xr600 też mam tkrj i też było ładowane po garach od początku i wszystko jest ok .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...