Skocz do zawartości

Honda cbr 1000f problem z aku


bubuss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie po miesiacu stania motor odpala ale sie ciezko wkreca. w sobote odpalilem i zdewchl. Pozniej krecil ale nie odpalal jak przynioslem aku do domu mimo wszystko ze krecil na prostowniku pokazuje ze rozladowany miernik pradu podlaczylem pokazalo 10.8V teraz go laduje po 4 h ladowania prostownik pokazuje polowe naladowania aku w lato kupiony nowy. Mam pytanie czy po miesiacu stania moze tak byc i wczesniaj tez go po odpaleniu niechcial wkrecac troche pochodzil i wracal do normy myslalem ze to gazniki. teraz przypuszczam ze to wina aku a wy jak sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu nowy sprawny akumulator powinien kręcić dość żwawo. Dużo zależy od typu aku i temperatury.

 

Napięcie 10,8V to objaw totalnie zdechłego akumulatora. Jeśli jest to aku ołowiowy to po naładowaniu do pełna nic mu nie powinno być.

Jeśli wapniowy to możne to mu zaszkodzić. Te nie lubią być rozładowane.

Tylko polecam ładować malutkim prądem i dopiero jak się akumulator nagrzeje do temp pokojowej (minimum kilka godzin). Samo łądowanie też może trochę potrwać.

 

Możliwe że coś ci wyciąga prąd z aku (może alarm? ). Na mocno słabym akumulatorze często uda się że moto odpali ale będzie grymasił strzelał, zdychał. Dzieje się tak dlatego że niskie napięcie nie jest w stanie wzbudzić alternatora na tyle żeby zaczął porządnie ładować.

 

Naładuj do pełna i wtedy stwierdzisz. Bez tego to wróżenie z fusów....

Edytowane przez motomyszor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku naladowane kreci jak glupi moto nie odpala. Paliwo ma, bezpieczniki ok, podniosłem bak zdjołem fajke z jednej świecy i położyłem fajke na bloku a iskry niema i tak na wszystkich czterech jak puszczam starter to pryknie iskra czerwona. Jak przekrece stacyjke kontrolki sie pala podlaczam miernik i do cewek prad dochodzi caly czas wartosc jak na aku pradu. Nie wkładałem świecy bo nie miałem akurat ale z fajek tez powinna iskra strzelac bez świecy prawda. A i jeszcze jedno pytanie jak wyjme kluczyk nie i włącze światła postojowe to się nie święcą. Wszystko się tak stało jak go odpalilem i dalem leciutko gazu bo przydychał. Wcześniej miał takie obiawy zimą jak go odpaliłem musiłą troche pochodzić żeby zacząć chodzić dobrze myslalem że to aku rozładowany. a teraz podejżewam cewki czy coś innego jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki sprawdzisz mierząc oporność w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. Każdy jeden model cewki ma inne wartości prawidłowe. Musisz znać dokładnie model cewki.

 

Ale najpierw weź wykręć świece, dokładnie je obejrzyj, bez czyszczenia włóż w fajkę i wtedy sprawdź iskrę. Jeśli jest OK to ją wyczyść i spowrotem do cylindra dopiero.

 

Kręcenie silnikiem bez uziemionej do silnika świecy w fajce to duże ryzyko uwalenia modułu albo cewki.

Edytowane przez motomyszor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej było coś takiego że jak odpaliłem to nie równo chodził jakby nie na wszystkich garach myslalem ze to paliwo z gaznikow wyparowywuje czy aku sie rozladowywuje od stania. Bo po chwili jakis 6-8 minut chodzenia motor wracał do normy a teraz tak się stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory były sprawdzane? Gaźniki przeserwisowane? Czy ktoś zmieniał filtr powietrza w ostatnim dziesięcioleciu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece w zeszłym sezonie gaźniki nie bo dobrze chodził zawory sprawdzane filtr co sezon zmieniam

Dobrze chodził ale przestał...gaźniki na stół.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banalna sprawa się okazała jak kolega powyżej napisał poszedłem sprawdzić iskre i się okazało że świece zalane a część z nich ma przebicie i iskra lata tam gdzie nie powinna. Niechcciało mi się czyść ich gdyż już od krręcenia słaby był akumulator. Włożyłem stare i odrazu ożył motor odpalił i chodził ładnie. Tylko tgeraz mnie dym zaniepokoił po tej całej przygodzie jakiś czarny wali z rury ale pewnie trzeba będzie zrobić synchro i na nowy sezon sprawdzić gaźniki i wymienić świece. Mam nadzieje że to tylko tego może być przyczyna tego dymu czarnego.



jeśli chodzi o tl to sam jej pomoglem żęby szlak trafił wał ale tl to nie zadobre motory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...