bubuss Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Mam pytanie po miesiacu stania motor odpala ale sie ciezko wkreca. w sobote odpalilem i zdewchl. Pozniej krecil ale nie odpalal jak przynioslem aku do domu mimo wszystko ze krecil na prostowniku pokazuje ze rozladowany miernik pradu podlaczylem pokazalo 10.8V teraz go laduje po 4 h ladowania prostownik pokazuje polowe naladowania aku w lato kupiony nowy. Mam pytanie czy po miesiacu stania moze tak byc i wczesniaj tez go po odpaleniu niechcial wkrecac troche pochodzil i wracal do normy myslalem ze to gazniki. teraz przypuszczam ze to wina aku a wy jak sadzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomyszor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Po miesiącu nowy sprawny akumulator powinien kręcić dość żwawo. Dużo zależy od typu aku i temperatury. Napięcie 10,8V to objaw totalnie zdechłego akumulatora. Jeśli jest to aku ołowiowy to po naładowaniu do pełna nic mu nie powinno być.Jeśli wapniowy to możne to mu zaszkodzić. Te nie lubią być rozładowane.Tylko polecam ładować malutkim prądem i dopiero jak się akumulator nagrzeje do temp pokojowej (minimum kilka godzin). Samo łądowanie też może trochę potrwać. Możliwe że coś ci wyciąga prąd z aku (może alarm? ). Na mocno słabym akumulatorze często uda się że moto odpali ale będzie grymasił strzelał, zdychał. Dzieje się tak dlatego że niskie napięcie nie jest w stanie wzbudzić alternatora na tyle żeby zaczął porządnie ładować. Naładuj do pełna i wtedy stwierdzisz. Bez tego to wróżenie z fusów.... Edytowane 20 Stycznia 2016 przez motomyszor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 aku naladowane kreci jak glupi moto nie odpala. Paliwo ma, bezpieczniki ok, podniosłem bak zdjołem fajke z jednej świecy i położyłem fajke na bloku a iskry niema i tak na wszystkich czterech jak puszczam starter to pryknie iskra czerwona. Jak przekrece stacyjke kontrolki sie pala podlaczam miernik i do cewek prad dochodzi caly czas wartosc jak na aku pradu. Nie wkładałem świecy bo nie miałem akurat ale z fajek tez powinna iskra strzelac bez świecy prawda. A i jeszcze jedno pytanie jak wyjme kluczyk nie i włącze światła postojowe to się nie święcą. Wszystko się tak stało jak go odpalilem i dalem leciutko gazu bo przydychał. Wcześniej miał takie obiawy zimą jak go odpaliłem musiłą troche pochodzić żeby zacząć chodzić dobrze myslalem że to aku rozładowany. a teraz podejżewam cewki czy coś innego jak sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Hehe, jak dotykasz fajką silnika to niestety ale niczego nie uziemiasz. Musi byc w niej świeca. W ten sposób możesz uwalić moduł. Wykręć wszystkie świece po kolei i na nich sprawdzaj iskrę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 ok w aucie , suzuki tl i mz się to sprawdzało. a jak można sprawdzić ewentualnie cewki czy sa dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Jak nie będzie iskry na parach cylindrów 1-4 lub 2-3. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomyszor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Cewki sprawdzisz mierząc oporność w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. Każdy jeden model cewki ma inne wartości prawidłowe. Musisz znać dokładnie model cewki. Ale najpierw weź wykręć świece, dokładnie je obejrzyj, bez czyszczenia włóż w fajkę i wtedy sprawdź iskrę. Jeśli jest OK to ją wyczyść i spowrotem do cylindra dopiero. Kręcenie silnikiem bez uziemionej do silnika świecy w fajce to duże ryzyko uwalenia modułu albo cewki. Edytowane 20 Stycznia 2016 przez motomyszor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 jutro tak zrobie mam nadzieje ze to nic powaznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Coś się wcześniej działo, czy dopiero po tym postoju zaczęły się problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 wcześniej było coś takiego że jak odpaliłem to nie równo chodził jakby nie na wszystkich garach myslalem ze to paliwo z gaznikow wyparowywuje czy aku sie rozladowywuje od stania. Bo po chwili jakis 6-8 minut chodzenia motor wracał do normy a teraz tak się stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Zawory były sprawdzane? Gaźniki przeserwisowane? Czy ktoś zmieniał filtr powietrza w ostatnim dziesięcioleciu? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 świece w zeszłym sezonie gaźniki nie bo dobrze chodził zawory sprawdzane filtr co sezon zmieniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 świece w zeszłym sezonie gaźniki nie bo dobrze chodził zawory sprawdzane filtr co sezon zmieniamDobrze chodził ale przestał...gaźniki na stół. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Świece też mógł szlag trafić jeśli moto było często odpalane na chwilę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Banalna sprawa się okazała jak kolega powyżej napisał poszedłem sprawdzić iskre i się okazało że świece zalane a część z nich ma przebicie i iskra lata tam gdzie nie powinna. Niechcciało mi się czyść ich gdyż już od krręcenia słaby był akumulator. Włożyłem stare i odrazu ożył motor odpalił i chodził ładnie. Tylko tgeraz mnie dym zaniepokoił po tej całej przygodzie jakiś czarny wali z rury ale pewnie trzeba będzie zrobić synchro i na nowy sezon sprawdzić gaźniki i wymienić świece. Mam nadzieje że to tylko tego może być przyczyna tego dymu czarnego.jeśli chodzi o tl to sam jej pomoglem żęby szlak trafił wał ale tl to nie zadobre motory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.