JakeKP Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem Kawy KLR 650. Po zakupie przez dłuższy czas cieszyłem się bezawaryjną jazdą, aż do momentu spalenia przekaźnika alternatora, który kilkukrotnie zagotował mi akumulator zanim doszedłem, że to właśnie on padł. Przekaźnik został wymieniony, akumulator także, a przy okazji świeca zapłonowa oraz dwa węże z kranika do gaźnika. Gaźnik został również wyczyszczony oraz wyregulowano pływak na 17 mm. Od czasu awarii silnik pracuje nie poprawnie. Od 3 tyś obrotów następuje nierówna praca oraz spadanie obrotów do 0 (gaśnięcie) po wciśnięciu klamki sprzęgła i puszczeniu manetki gazu. Wszystko jest dobrze delikatnie dodając gazu do 3 tysięcy obrotów. Powyżej 3000 do ok 4000 następuje w/w dławienie się i nierówna praca silnika, a przy dodaniu więcej gazu jest taki jakby "wystrzał, szarpnięcie" (nie wiem jak to opisać dokładnie) motocykla. Przy agresywnej jeździe, tj. powyżej 4000 obrotów problem nie występuje, a wciśnięcie dźwigni sprzęgła oraz puszczenie gazu nie skutkuje zgaśnięciem silnika. Poprzedni właściciel najprawdopodobniej zapragnął zwiększenia głośności układu motocykla, a robiąc to w dość amatorski sposób skarał tłumik w postaci ucięcia końcówki wydechu przez co motocykl jest za bardzo głośny, ale tą przeróbką zostało mi więcej gotówki w kieszeni przy zakupie. Na szczęście jestem już na finiszu wymiany tłumika na oryginalny leczy używany. Wątpię, że taki "rodzaj" tłumika jest powodem złej pracy silnika z faktu iż przed awarią przekaźnika nie było takich oznak . Najlepiej opisałbym mój problem zamieszczając filmik obrazujący awarię, ale niestety nie posiadam kamery, chyba że uda mi się jakoś przymocować telefon do kasku...Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, o rady i wskazówki naprawy. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 podnieś igłę o ząbek albo dwa i wykręć śrubę składu mieszanki o obrót (to oczywiście przy założeniu że poziom paliwa jest poprawny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Nie ma w tym gaźniku (CVK keihin) regulacji ząbkowatej. Regulacja śruby składu mieszanki nie pomogła, a bez wymontowywania gaźnika jest bardzo trudny dostęp do niej.Przesyłam filmik : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) teraz garść pytań:-masz w ogóle filtr powietrza?-w jakim stanie są krućce i czy nie łapie lewego powietrza-jaki był wcześniej poziom paliwa?-dysze wkręciłeś poprawnie?-i najważniejsze: w jakim stanie jest membrana? Edytowane 7 Grudnia 2015 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Mam filtr powietrza, ten sam co przed usterką. Króćce nie mają żadnych uszkodzeń i są szczelne, ale jeden wchodzący od filtra powietrza można obracać ręką żeby dopasować do gaźnika. Nie powinien być na stałe, nieruchomy? Niestety nie pamiętam jaki był wcześniej poziom paliwa. Męczę się z tym problemem już od dłuższego czasu przez co zapomniałem. Dysze są wkręcone poprawnie. Membrana wygląda dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 ściągnij sobie manuala i na jego podstawie wyreguluj gaźnik przeglądnij membran na przepustnicy dokładnie czy nie ma pęknięć i i zobacz na zawór air -cut miałem podobnie ale nie objawiało się aż w taki gwałtowny sposób wyregulowałem gaźnik wymieniłem zawór air-cut wyczyściłem filtr powietrza i śmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Oba króćce powinny być dokręcone opaskami, nie mogą się obracać. Sprawdź szczelność. Miałem identyczne objawy, powodem była świeca, kup na wszelki wypadek jeszcze jedną( u mnie padła irydowa oO i kolejna ze sklepu zwykła też była padnięta). Jak ogólnie z mocą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 ściągnij sobie manuala i na jego podstawie wyreguluj gaźnik... Wydaje mi się że po 30 latach może się okazać że manual może nijak się mieć do stanu obecnego jeśli chodzi o regulację gaźnika. Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Według serwisówki wysokość pływaka powinna być 17,5mm, a więc mam pół mm za mało. Króćce do gaźnika oczywiście, że są dokręcone opaskami, pisząc obracanie miałem na myśli wyjście króćca z airboxa. Mocy motocyklowi nie brakuje. Wykręcając świecę zauważyłem, że jest czarna i mokra. Może rzeczywiście jest padnięta.Nie rozbierałem wcześniej żadnych gaźników, nie jestem pewien czy membrana powinna być taka powyginana: Linki: http://postimg.org/image/otjvn3jp3/ http://postimg.org/image/wwdgkoewn/ Edytowane 8 Grudnia 2015 przez JakeKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 ja mam klr z 84 roku (ale nie wiem czy gaźnik też jest z tego roku ) jak ustawiałem gaźnik to dałem pół obrotu więcej na śrubie od składu mieszanki i działa elegancko te zdjęcia nie bardzo chcą się załadować, może tylko mi :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 A ile tam ma dokładnie być obrotów, bo nie mogę znaleźć w manualu :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 w mojej klr 600 jest 2,1/4 obrotu ja dałem 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Znalazłem u siebie 1 i 3/8 lub 1 i 1/2 obrotu. Sprawdziłem na gaźniku i miałem stanowczo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackpot Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Motocykl jest dosyć stary tak więc według mnie;Podejrzewam, że motocykl pali praktycznie od strzała co było atutem przy kupnie, jeżeli tak to nie jest to normalne czyli problem leży w gaźniku i ilości paliwa jaką dostaje. Ja obstawiam, że masz zjechane iglice i przepustnice źle się domykają w gaźniku. Sprawdzić dokładnie iglice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Zjechane czyli jakie, bo ja niestety nic podejrzanego w nich nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.