JakeKP Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Witam,motocykl stał na biegu i przypadkiem przewrócił się na mnie, na lewą stronę. Teraz nie mogę wbić żadnego biegu. Proszę o pomoc, rady, diagnozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 dzwignia biegow nie podgiela sie i nie blokuje o cos ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Próbowałeś na odpalonym silniku czy zgaszonym? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
batko lenin Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 J.W. Wygląda to na usterkę mechaniczną. Tylko na miłość boską młotka nie używaj :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) Bardzo dziękuję za odpowiedzi. dzwignia biegow nie podgiela sie i nie blokuje o cos ?Nie, nie blokuje. Motocykl, można tak powiedzieć, prawie że położyłem, bo chciałem uniknąć mocnego uderzenia. Chociaż walnął na miękkie podłoże, wilgotną, trawiastą glebę, to ułamało mi klamkę, którą musiałem wymienić. Zdjąłem więc linkę przy klamce, oczywiście wcześniej luzując śrubami naciąg przy mechanizmie wybieraka. Może to ma jakieś znaczenie, aby to dokładnie wyregulować, bo dość długo czekałem na oryginalną klamkę przez co motocykl długo stał i nie pamiętam w którym miejscu było to skręcone. Skręciłem sugerując się nalotem na gwincie. Próbowałeś na odpalonym silniku czy zgaszonym?Tylko na zgaszonym, bo nie mogłem wrzucić luzu. Udało się jednak go wrzucić ręką i zauważyłem, że mogę wrzucić jedynkę i luz wciskając sprzęgło. J.W. Wygląda to na usterkę mechaniczną. Tylko na miłość boską młotka nie używaj :wink:Boże mam nadzieję, że to nie będę musiał wymontowywać silnika... Nieźle się namęczyłem przy dokładnym regulowaniu gaźnika, bo okazało się, że tutaj dziesiąte milimetra na blaszce pływaka mają znaczenie... Moją kawkę młotkiem?! :) Reasumując. Mogę teraz wbić jedynkę i luz. Próbowałem go odpalić, ale nawet rozrusznik się nie odzywa. Widocznie stał zbyt długo i rozładował się akumulator, chociaż aku jest nówka, a moto nie ma żadnego alarmu ani nic co mogłoby żreć prąd. Ładowanie ma sprawne. Co robić dalej? Wczytałem w google o cięgnach wybieraka, że mogły pierdzielnąć, a wtedy jak nic trzeba wykręcać silnik tyle, że było to w VN750, a to już całkiem inna maszyna, a nigdzie nie znalazłem żadnego tematu o jakimkolwiek większym problemie ze skrzynią w KLR 650 zwłaszcza tych starszych. Dlatego kurcze nie wiem co dalej robić. Chcąc wbić dwójkę czuć opór. Tak jakbym miał wcisnąć wajchę między coś na chama. Próbowałem odpychać się w przód i tył ale bez skutku. Dodam jeszcze, że po upadku znalazłem usterkę w postaci flaka z tyłu. Przed tym jak dostałem klamkę wymieniłem z tyłu dętkę, tj. demontowałem koło. Czy to może mieć jakieś znaczenie? Coś gdzieś wyczytałem o naciągu łańcucha, ale naciągnąłem go według serwisówki co do mm. Edytowane 25 Listopada 2015 przez JakeKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Ehh, naładuj aku, odpal moto i wtedy zmieniaj biegi. Nic tam się nie stało. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 ja miałem w swojej kawie tak że mogłem wbić tylko jedynkę a luz tylko ręką przyczyną bała blaszka sprężynująca (rozgiąłem ją trochę) na końcu drążka zmiany biegów jest schowany pod koszem sprzęgłowym tu masz linka do manuala http://www.manualslib.com/manual/756717/Kawasaki-Klr650.html?page=37#manual mam nadzieje że jakoś to wytłumaczyłem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 masz centralną podstawkę? jeśli chcesz się uspokoić to postaw na centralną podstawę albo w inny sposób podnieś tylne koło i nawet bez użycia dźwigni sprzęgła spróbuj zmieniać biegi kręcąc jednocześnie tylnym kołem - zakładam jak wyżej już wspomniano, że będzie się dało i wszystko jest OK Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Nie potrzeba centralki, wystarczy pobujać motocyklem przód tył. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) można ale z centralną podstawką łatwiej i szybciej przejść przez wszystkie biegi ;) Edytowane 25 Listopada 2015 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Witam ponownie! Ehh, naładuj aku, odpal moto i wtedy zmieniaj biegi. Nic tam się nie stało.Naładowałem akumulator, ale po wciśnięciu startera nadal brak reakcji. Zielona lampka luzu się pali, ale starter zachowuje się jakby tego nie zajarzył... :/ ja miałem w swojej kawie tak że mogłem wbić tylko jedynkę a luz tylko ręką przyczyną bała blaszka sprężynująca (rozgiąłem ją trochę) na końcu drążka zmiany biegów jest schowany pod koszem sprzęgłowym tu masz linka do manuala http://www.manualslib.com/manual/756717/Kawasaki-Klr650.html?page=37#manual mam nadzieje że jakoś to wytłumaczyłem :)Mógłbyś mi napisać, które to dokładnie na tym schemacie? To jest ta blaszka w kształcie odwróconej litery "C"?masz centralną podstawkę?jeśli chcesz się uspokoić to postaw na centralną podstawę albo w inny sposób podnieś tylne koło i nawet bez użycia dźwigni sprzęgła spróbuj zmieniać biegi kręcąc jednocześnie tylnym kołem - zakładam jak wyżej już wspomniano, że będzie się dało i wszystko jest OKNiestety mam podstawkę boczną.Nie potrzeba centralki, wystarczy pobujać motocyklem przód tył.Próbowałem niestety nie mogę dalej wbić wyższego biegu niż 1. Co robić dalej? Proszę o pomoc.@Edit:Dokładnie przejrzałem serwisówkę. Z faktu iż motocykl ma awarię, długo go nie używam, a z drugiego iż mam go krótko nie zauważyłem skrzywienia dźwigni zmiany biegów podczas omawianej wywrotki. Zatem pomysłdzwignia biegow nie podgiela sie i nie blokuje o cos ?okazał się strzałem w dziesiątkę! Delikatnie odgiąłem dźwignię tak, aby była równolegle do podnóżka. Poruszałem motocykl w przód i tył próbując wbić dwójkę i udało się! Weszły wszystkie biegi!Niestety brak odzewu na starter... :/ Edytowane 28 Listopada 2015 przez JakeKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 czujnik jakis pewnie, od klamki sprzegla moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 w moim klr 600 czasami jest tak że naciskam starter i też nic nie reaguje ale wystarczy wcisnąć i puścić sprzęgło i kręci :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakeKP Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Działa! W czujniku od klamki sprzęgła nie było kontaktu styków, bo jeden się obluzował i przesunął zbyt daleko drugiego. Po rozkręceniu wszystkiego i złożeniu porządnie, motocykl uruchomił się i śmiga! Cieszę się, że nie musiałem pierwszy raz wymontowywać silnika... Dziękuję wszystkim za pomoc! :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.