Skocz do zawartości

[ROZ] zr7 nie schodzi z obrotów


el_ninio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem, otóż kawasaki zr7 czasami nie schodzi z obrotów. Na zimnym silniku występuje

takie zjawisko czasami, jednakże na ciepłym ( podczas jazdy ) jest to praktycznie cały czas. Motocykl

zatrzymuje się na 3-5tys i faluje, czasami zejdzie sam czasami nie. Jeżeli w międzyczasie gdy obroty

stoją na tych 3-5 tys pokręce śrubką od powietrza ( tą ręczną plastikową ) to obroty spadną i motocykl

pracuje pięknie. Co może być tego przyczyną ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzisz że to to ? a istnieje możliwość że regulacja gaźnika ? jeżeli króćce to dlaczego dzieje się to na zimnym silniku nieregularnie ?

 

I jeszcze pytanie, czy można wymienić np. 2 króćce czy trzeba wszystkie 4?

Edytowane przez el_ninio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpal silnik i w okolicach króćców rozpyl jakiś plak albo samostart, jeśli obroty podskoczą to znaczy, że króćce.

jak króćce masz uszkodzone to możesz próbować je uszczelnić np. taśmą samowulkanizującą, ale na dłuższą metę to nie ma sensu, króćce z reguły powinno się wymieniać 4, ale możesz wymienić tylko te uszkodzone ;)

 

 

@

jeśli się okaże że to nie króćce to sprawdź wszystkie przewody od podciśnienia, a jeśli to nie to, to gaźniki do czyszczenia i sprawdzenie membran

Edytowane przez majster96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci bardzo majster96 za pomoc! :)

 

Od poniedziałku działam przy tym, najpierw sprawdzę króćce metodą opisaną przez Ciebie. Przewody od podciśnienia

też przejrzę jak tylko się da. Powiedz mi tylko czy przy uszkodzeniu membrany da radę ją jakoś zregenerować czy muszę

kupić nówke ? bo widzę że cena za membrane jest kosmiczna bo 200zł, a gdyby były uszkodzone 4 to 8 stów :ohmy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrany padają bardzo rzadko, prrzeważnie w sprzętach które bardzo długo stoją nie odpalane.

Jak test króćów wyjdzie że nieszczelne, możesz użyć doraźnie kleju do szyb. W wielu sytuacjach pomaga, choć wygląda ordynarnie.

Jak króćce ok to (najlepiej po regulacji zaworów, którą w tym silniku lepiej robić często) ustaw składy mieszanki na o wiele bardziej bogato niż instrukcja chce, po czym opuść obroty na śrubce, zrób synchro i powinno hulać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikałem tym plakiem i nie było jakichś skoków obrotów, ale pewności nie mam co do tego :/

 

Może coś dadzą nagrania które Wam pokaże. Czy jak lewe potwietrze by było to co jakiś czas chodziłby dobrze ?

 

ŹLE -

DOBRZE -

 

Obydwa filmiki na ciepłym silniku, co sądzicie o tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba przyczynę!! 3 lub nawet 4 króćce wchodzące do airboxa ( połączenie z airboxem ) miały prześwity 2-3mm bo

nie były założone poprawnie, czy to może być to ? Cholera tylko nie sposób to nałożyć, macie jakieś sposoby ? czy będę

musiał odkręcać gaźniki ? i jeżeli tak to czy lepiej odkręcać od silnika razem z króccami ssącymi czy ściągać opaski z króćców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak, że jak nie miałem założonego airboxa albo założony nieszczelnie, to motocykl nie chciał się wkręcać na wyższe obroty, bo dostawał za dużo powietrza. Ale czy to może powodować, że obroty nie będą spadać, to nie wiem.

Gaźniki odkręcaj razem z króćcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ta śrubka o której piszesz i którą kręcisz na filmiku to śrubka od regulacji prędkości obrotowej na biegu jałowym i to się generalnie ustawia na rozgrzanym silniku. Więc jeśli na rozgrzanym piszesz że obroty Ci nie spadają to widać masz je za wysoko ustawione po prostu. Ja w swoim leciwym motocyklu robię tak, że przy rozruchu ustawiam wyższe obroty, a jak motocykl się nagrzeje to je zmniejszam.

 

A te kroćce między gaźnikami a airboxem o których piszesz, to powiem Ci że też w tej chwili mam ból z nimi, bo u mnie też się nie da ich porządnie założyć, są zrobione z jakiegoś kompletnie nieelastycznego sztywnego tworzywa, myślę żeby kupić jakąś obejmę do rur, żeby je trzymały i uszczelniły http://allegro.pl/obejma-montazowa-do-rur-wezy-przewodow-55mm-szer15-i5827039483.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się je założyć, na dniach będę to wszystko skręcał i odpalał. Powiedzćie tylko mi czy z gaźników powinny odchodzić 2 wężyki odprowadzające w razie co benzyny ? bo mi zostały 2 nie podłączone i nie mam pewności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...