nitroMCZ Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Witam! Mam problem z wałem AWO 425s 59'.Końcówka wału jest skrzywiona. Wirnik wibruje ocierając o stojan. Jest to jakieś cztery dychy mierząc zegarem na końcówce wału. Jest sposób wycentrowania tego , czy inny wał ? Nie znam powodu skrzywienia, ale widzę jakieś spawy wewnątrz silnika, więc historia tego silnika może być "bogata"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Jezeli mozesz to wymien wal.Nie bardzo widze jak mozna ta koncowke wyprostowwac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Jezeli mozesz to wymien wal.Nie bardzo widze jak mozna ta koncowke wyprostowwac.Dziękuję Panie Adamie za odp. Zaczynam w końcu renowację kpl. tego motocykla, więc pewnie często będę się teraz udzielał :) Szukam teraz jakiejś okazji(wału)... Brązowy będzie . "Wszystkie" czarne a mój będzie w brązie :) Edytowane 30 Października 2015 przez nitroMCZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Części do AWO na portalach ogłoszeniowych i na motogiełdzie w Łodzi nie brakuje, więc na pewno znajdziesz to co trzeba. Przed kupnem proponuję zanieść twój wał do zakładu zajmującego się regeneracją (najbliższy renomowany jest w Poznaniu). Tam specjaliści sprawdzą gdzie tkwi problem. W wałach składanych takich jak u ciebie często bicie końcówki wynika z niewłaściwego wycentrowania całego wału spowodowanego złym wprasowaniem czopa korbowodu i wzajemnym ustawieniem korb. To daje się zrobić, o ile skrzywiona nie jest sam czop przedni (czyli nikt nie uderzył czymś w miejsce zamocowania wirnika).Co do koloru się nie wypowiem, bo w tych kwestiach jestem purystą i lubię wygląd oryginalny. Na taki jest potem zdecydowanie większe zapotrzebowanie. Wszelkie indywidualności są ciężko sprzedawalne. Może się więc okazać, że pieniądze i wysiłek włożone w odbudowę nie znajdą uznania u potencjalnych kupców. A wież mi nawet najbardziej wymarzone motocykle kiedyś się znudzą i przyjdzie moment ich wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaredo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 A nie bedziesz regenerowal wału ? Idzie to wyprostowac lecz nie jest to tania procedura wał nalezy rozbic rozchartowac skrzywiony element wyprostowac na tokarni po czym ponownie zachartowac i odpuscic zmierzyc twardosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 A nie bedziesz regenerowal wału ? Idzie to wyprostowac lecz nie jest to tania procedura wał nalezy rozbic rozchartowac skrzywiony element wyprostowac na tokarni po czym ponownie zachartowac i odpuscic zmierzyc twardosc Kolego, rozumiem, że jesteś nowy i chcesz się wykazać i trochę ponabijać postów. Nie ma sprawy. Ale, żeby pisać takie herezje, że wał trzeba rozhartować, wyprostować i ponownie zahartować to już przesadzasz. Jak żyję nie spotkałem się z taką technologią naprawy, ani w praktyce, ani w literaturze. A powód jest banalny. Po obróbce cieplnej detal musi być obrobiony cieplnie. Przy częściach posiadających swoje wymiary ostateczne brak jest naddatków na obróbkę. Dotyczy to zwłaszcza wszelkich czopów łączonych na wcisk. Owszem jest technologia napawania i szlifowania np. gniazd wpustów czy stożków, ale zawsze podkreśla się w literaturze, że to ostateczność.Należy zachować określone warunki prac i technologię obróbki cieplnej eliminujące naprężenia. Ale o całościowym rozhartowaniu to nigdzie nie wyczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaredo Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Napisałem ze jest to długi proces i nie warty czasem pieniedzy i rozchartowany jest tylko element naprawiany a nie caly wał A to ze jestem tutaj tzw swiezakiem nie znaczy ze sie na niczym nie znam. A herezje sieje jak na razie pewna partia Edytowane 20 Grudnia 2015 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Napisałem ze jest to długi proces i nie warty czasem pieniedzy i rozchartowany jest tylko element naprawiany a nie caly wał A to ze jestem tutaj tzw swiezakiem nie znaczy ze sie na niczym nie znam. A herezje sieje jak na razie pewna partia Nie twierdzę, że się nie znasz i że to, że jesteś nowy sprawia, że nie możesz wyrażać swoich opinii. Ale z uporem maniaka będę twierdził, że twierdzenie o rozhartowaniu wału w celu jego prostowania to herezja. Operacje prostowania są bowiem często stosowane w przypadku wałów silników samochodowych ale robi się to już po obróbce cieplnej.Natomiast absolutnie nie ma zgody na tym forum, by w dziale technicznym pisać o swoich preferencjach politycznych i czy któreś ugrupowanie prawi herezje czy nie. Do tego jest dział "przy piwie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaredo Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.