Skocz do zawartości

Tuning tłoka AM6


Yamaha Rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wpadłem na taki pomysł aby rozwiercić 2 rowek na 2 pierścień gdyż mój tłok posiada tylko 1 pierścień żeby miał większe sprężanie. Nie wiem czy takie rzeczy można robić i czy to bezpieczne dla silnika niech mi ktoś doradzi :) Cylinder pseudo "90" china.

Edytowane przez Yamaha Rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu , da się ale nic nie zyskasz.............w ogóle to ja zawsze uważałem że mniej pierścieni mniej problemów :D

 

sprężanie się nie zwiększy....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zwiększając tarcie, to i silnik potrzebuje lepszego chłodzenia. Większe tracie+słabe chłodzenie=zatarcie silnika.

Jak się nie mylę tłok AM6 jest z silnika am6 minarelii. Jakby producent przewidział, lepszy efekt dokładając o jeden pierścień więcej, to na pewno by to zrobił. U mnie w mojej CZ 175/487 są trzy pierścienie na tłoku, ale tam silnik nie osiąga tak wysokich prędkości, jak w am6. Więc prędkość obrotowa ma też dużo do powiedzenia. Dodatkowo wykonując ten drugi rowek, osłabiasz całą konstrukcje tłoka. A przypominam, że zwiększasz tarcie, i te silniki są już wysoko obrotowe. Nawet nie wiem, czy byś miał w tamtym miejscu materiał, i raczej nie wierceniem, tylko jak mi się wydaje skrawaniem/frezowaniem. Jedyne wiercenie jakie możesz przeprowadzić, to pod zamek pierścienia. O zapomniałem, zamek pierścienia też musisz umieścić w odpowiednim miejscu, tak by nie wpadał na okna w tłoku, i nie był pod zamkiem pierwszego pierścienia. I jeżeli już włożysz taki tłok do cylindra, to musisz ten pierścień też dotrzeć. No i trzeba by też coś zrobić z progiem w DNM. Wyobraź sobie, że ten drugi pierścień będzie uderzał w ten próg, zrobiony przez pierścień pierwszy. Nie dość że będzie uderzał w prób to jeszcze będzie natrafiał na, nominalną nie wyrobioną eksploatacją przestrzeń w cylindrze. Więc chcąc się bawić, trzeba zrobić szlif cylindra, kupić tłok na odpowiedni nad-wymiar, do tego dorobić według Ciebie ten drugi pierścień. Więcej szkody i pracy niż pożytku.

Edytowane przez Piotrx95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...