Skocz do zawartości

Honda CB50J problem


gadzik2245
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Posiadam pięknego klasyka, mianowicie Hondę cb50j. Opiszę wam jak najkrócej historie tego motorowera. Dostałem go od znajomego po 3 letnim postoju w piwnicy, porzucili ją ponieważ zgasła i nie mogli tego ogarnąć. Chciałem się nią zając więc oddałem go do mechanika, który kompletnie nic nie zrobił, a trzymał hondzie 2 lata :/. Czyli w sumie 5 lat postoju ma teraz. Zamówiłem do hondy nowy zapłon, zmieniłem olej, ustawiliśmy zawory (wg norm dzisiejszych 4t) i wyregulowaliśmy gaźnik. Odpaliła pochodziła ale jazda to kompletna porażka. Wyciąga maks 35 km/h, po dodaniu full manetki przerywa a na postoju gaśnie i trochę kopci z wydechu. Mamy podejrzenia, że pierścień puszcza olej na świecie, dlatego dymi i przerywa, ale dlaczego ma takiego muła, to nie mamy pojęcia, więc piszę tutaj i proszę o pomoc, bo nie mam serca porzucić tak pięknej maszyny.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie na niebiesko może potwierdzać przypuszczenia o braniu oleju. Czy winny jest pęknięty pierścień, czy po prostu silnik jest zużyty to trudno stwierdzić na odległość. Jeśli zaś dymi czarnym dymem i jest zamulona to winna jest za bogata mieszanka. Możliwe też, że zapłon jest niewłaściwie ustawiony. Powodów może być dużo. Zaczął bym od sprawdzenia poziomów paliwa w gaźnika, czy nie przecieka zaworek w pływaku i czy ten nie tonie bo to wszystko da zbyt bogatą mieszankę. Na sprawdzenie stanu pierścieni nie znam innej metody niż rozbiórka góry silnika.

A może mulenie wynika z tego, że ten motorower jest po prostu zdławiony i więcej nie pojedzie. Pozostaje cierpliwe szukanie i sprawdzanie po kolei wszystkich istotnych mechanizmów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć z którego, ponieważ na tabliczce nie jest napisane. Dymi na biało, praktycznie niewidocznie, w planach mamy rozebranie całej góry silnika, wyczyszczenie zaworów, gniazd, sprawdzenie stanu tłoka i pierścieni. Zapomniałem dodać, że honda ma kompresje 7-8 bar.

 

Na zagranicznej stronie znalazłem książke serwisową Hondy, po przeczytaniu uświadomiłem jakież to my błędy popełniliśmy :ohmy: . Gdy Tata wróci z delegacji od razu zabieramy się do prac. Będę pisał o czynionych postępach. :) Dzięki za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez gadzik2245
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie panowie, odnośnie regulacji zaworów. Jakby to powiedzieć, moment w którym mają być ustawione zawory jest okej. Problem leży w tym ze właśnie w tym miejscu zawory są luźnie, tzn chodzą sobie te półksiężyce co naciskają na zawór i nie mogę ustawić luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Założyłem nowy temat ponieważ nie odpowiedziano mi w poprzednim. Mam pytanie panowie, odnośnie regulacji zaworów. Jakby to powiedzieć, moment w którym mają być ustawione zawory jest okej. Problem leży w tym ze właśnie w tym miejscu zawory są luźne, tzn chodzą sobie te półksiężyce co naciskają na zawór i nie mogę ustawić luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio też miałem podobny problem, pojechałem od razu na Kamienną we Wrocku do serwisu, który polecał mi kumpel (sam nie jestem z Wrocka) i tam od razu mi wszystko zrobili za niewielkie pieniądze więc lepiej nie czekaj tylko dawaj do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda stoi własnie u mnie po powrocie od mechanika. Aż żal mówić, ale stała u niego 2 lata i prawdopodobnie kilka mies na zewnątrz... Jeszcze do tego nic w niej nie zrobił mówiąc, że części trzeba sprowadzać z USA, dlatego jakoś już nie mam zaufania do mechaników. Chcę ja zrobic na własną rękę, dlatego piszę tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, chęci to jedno ale wiedza to drugie. Tak jak w szkole aby czytać lektury trzeba najpierw nauczyć się abecadła. Musisz poczytać trochę książek, poszperać w necie by tam poznać podstawy. Jak pytasz co to wałek mimośrodowy to nie dziw się, że mało kto chce ci odpowiedzieć. Po prostu ludzie zakładają, że szkoda czasu na elementarz i nic nie piszą. Ja proponuję, byś zaczął od poszukania serwisówki lub instrukcji obsługi do twego modelu. Tam będziesz miał wyjaśnione jak reguluje się zawory i inne mechanizmy.Dzięki temu poznasz budowę mopeda i nie zepsujesz tego co chcesz naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówke posiadam do Hondy,owszem jest napisane jak ustawić zawory (oba na 0.05 mm) ale te dźwigienki zaworów mi się nie podobają. Na dwusuwach zjadłem zęby, ale z tak pięknym motorem nie potrafie sobie poradzić :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówke posiadam do Hondy,owszem jest napisane jak ustawić zawory (oba na 0.05 mm) ale te dźwigienki zaworów mi się nie podobają. Na dwusuwach zjadłem zęby, ale z tak pięknym motorem nie potrafie sobie poradzić :c

 

Przyjrzyj się jak zamontowane są dźwigienki w głowicy.

Osadzone są na wałkach,które mogły się wytrzeć. Otwór w dźwigience na wałek też do zbadania

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...