Skocz do zawartości

WSK 125 slizga się sprzęgło


turbogt10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.posiadam motocykl WSK 125. Kilka dni temu zaczęło się ślizgać sprzęgło .A dokładniej : jadę na pierwszym biegu , wrzucam drugi bieg , odkręcam manetkę gazu na full, motocykl ma maksymalne obroty a prędkość to 1\4 biegu drugiego.jednym słowem jak skuter wyje jak ciele a rozpędza się powoli.. Kupiłem tarczę sprzęgła.wymienilem je.zlozylem wszystko z powrotem. Wyregulowalem sprzęgło na srubce regulacyjnej tak aby klamka miała delikatny luz. Odpalilem przejechałem się z 200 m , wszystko okej nic się nie slizga , wrzucam jedynkę czuje że ciągnie trochę tzn ucieka delikatnie z pod dupy przy wcisnietej kłamcę sprzęgła to pojechalem do domu dokręcilem może z pół obrotu śrubki regulacyjnej. znowu przejażdżka i to samo się dzieje co przed wymiana tarcz, jakbym skuterem jechał.regulowalem dokrecalem i nawet dokręcilem ta srubkę regulacyjną na full że nie było sprzęgła i to samo. Spuscilem nawet olej i przejechałem się trochę .bez rezultatu. Oddam iż przy ruszaniu słychać jakby coś o siebie tarło bardzo głośno..

 

Teraz napisze to o co napewno spytacie :

Olej lux 10 ,dobry poziom oleju

Między popychaczami jest kulka

Zmienilem tylko tarczę sprzęgłwe

Spręzynki i przekładki zostały stare

Tak jak pisalem regulacja na srubce tam gdzie ślimak nie pomaga.

 

Zastanawia mnie właśnie jedno: dlaczego gdy pierwszy raz po wymianie tarcz i wstępnej regulacji działało okej a później już nie?

 

Proszę o pomoc i podpowiedzi no bo ją już nie mam pojęcia a nie sądzę żeby to były spręzynki lub przekładki.dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tego nie zrobiłeś to trzeba wymienić przekładki stalowe. Pod wpływem poślizgu rozgrzewają się i przez to deformują. Tarcze korkowe zaczynają stykać się tylko częścią powierzchni i przez to nawet nowe sprzęgło zaczyna się ślizgać.Ocena stanu przekładek jest dosyć prosta. Jeśli mają kolor fioletowo czarny, widoczne są przypalenia i przegrzania powierzchni to prawidłowo pracować sprzęgło nie będzie. Ważne też by na krawędzi kosza sprzęgłowego i wystającego wypustu w tarczy stalowej nie było wgnieceń i zagłębień. Powodują bowiem zacinanie się tarcz w jednym położeniu (te nie mogą swobodnie przesuwać się w rowku kosza) i też przez to sprzęgło może źle pracować. Nowe tarcze korkowe należy też sprawdzić, czy wkładki mają tę samą grubość i ułożone są w jednej płaszczyźnie. Jak trzeba to należy je wyrównać na arkuszu płótna ściernego rozłożonym na równym podłożu, np. kawałku szkła lub równym blacie stołu.

Wymiana sprężyn na nowe też jest ważna, bo z czasem sprężyny słabną, szczególnie kiedy sprzęgło jest notorycznie przegrzewane. Problemem jest tylko jakość tych dostępnych w sklepach ale poprzez oględziny tego się nie stwierdzi. Dopiero po założeniu i jakimś czasie używania wychodzi to, że szybko "siadają".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sprezynki sprawdz czy maja nominalny wymiar czy nie straciły sprezystosci i czy sa równej wyskosci pozatym w WSK to zadko spotykany objaw przy nowych tarczach chociaz z dzisiejszymi zamienikami to róznie bywa najgorsze sprzegła maja CZ 175 487 tam sa 3 sprezynki dociskowe i jak sa juz wyjechane to slizga sie niesamowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...