Skocz do zawartości

Platforma rampa MX i inne...


greg55
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jak się maja do tego przepisy,wystawanie za obrys samochodu i powieszenie więcej na haku niż jest dozwolone?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do przepisów ma się w porządku i przepisy do tego też.

Jeśli nachodzą Cię wątpliwości wystarczy zajrzeć do przepisów PoRD.

Jestem sprzedawcą i raczej wszystkie moje zapewnienia będą w oczach

potencjalnych klientów mało wiarygodne.

Choćby Twoje pytanie odnośnie szerokości czy obciążenia też poruszane przez Ciebie

dwa lata temu w innym podobnym wątku.

Dopuszczalna szerokość to 255 cm, a obciążenie zgodne z zaleceniem producenta pojazdu,

nie mylić z pionowym naciśkiem na kulę haka, choć niektóre samochody ten

parametr "S" mają bardzo wysoki 150 a nawet 200 kg.

Coś jeszcze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak.

Atest, homologacja?

Kupuję, wieszam na tył i jadę mogąc czuć spokój, ze najbliższa kontrola policyjna nie zepsuje mi wyjazdu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne pytanie ;)

Trzeba by stworzyć nowe przepisy regulujące tą kwestię tak w Polsce jak i w UE.

Jak do tej pory to nie doszukałem się ich, a minęło już 5 lat jak nieustannie temat śledzę.

Żeby wydać homologację muszą istnieć przepisy, na których można by się "oprzeć".

Ustawodawca jak na razie nie przewidział takiego rozwiązania, pomysł jest rodem z USA

Realnie patrząc na sprawę to na takiej samej zasadzie funkcjonują w Polsce platformy za kamperami,

których o dziwo żadna policja się nie czepia, a spytaj się właściciela o homologację.

Czekam na dalsze pytania i wątpliwości tym też wzbogacę swoją wiedzę w tym aspekcie,

bo "wszystkich rozumów to jeszcze nie pozjadałem" :)

Tablica nie jest przełożona, a dorobiona kopia (naklejka)

Jest już uchwalona od marca ustawa odnośnie wydawania przez starostwa trzeciej tablicy

za 54 zł ale biurokracja tak działa, że WK jeszcze nie dostały wytycznych, a miało to nastąpić już w czerwcu ;(

Edytowane przez greg55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może kogoś to zainteresuje tylko nie pytać czy nada się do Golfa czy Matiza :(

 

matiz nie może mieć haka holowniczego a golf czemu nie ?

Pewnie dlatego że

 

a obciążenie zgodne z zaleceniem producenta pojazdu,

nie mylić z pionowym naciśkiem na kulę haka, choć niektóre samochody ten

parametr "S" mają bardzo wysoki 150 a nawet 200 kg.

 

większość małych samochodów mogących ciągać przyczepki o DMC w okolicach 700kg ma ten parametr 50kg -urządzenie opiera się na końcu haka całą masą więc jak waży z motocyklem 150kg to hak holowniczy musi mieć taki dopuszczalny nacisk pionowy bo crossówka nawet super lekka 125 2T to koło 100kg do tego waga urządzenia , i wychodzi że dlatego nie nadaje się do golfa czy małej osobówki a tylko do SUVów, terenówek czy busów i innych gdzie mogą ciągać 2 i 3 tonowe przyczepy bo wtedy dopuszczalny nacisk na kulę umożliwia montaż urządzenia bez niebezpieczeństwa uszkodzenia pojazdu......

 

pomysł jest zajebisty , nie powiem , plus napewno nad przyczepką że łatwiej trzymać i nie trzeba płacić OC za to , jak ktoś ma auto na którym da się to założyć to czemu nie, choć uważam że cena bardzo wysoka za tyle można kupić nową małą przyczepkę na 2 crossówki....

 

mnie też się podoba ale u mnie dopuszczalny nacisk z tego co mi wiadomo jest 50kg więc odpada...

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym plusem jest to, że można prawdopodobnie bez obaw lecieć te 140km/h autostradą. Do tego na pewno mniejsze spalanie niż z lawetą. No i na autostradzie na bramkach płaci się jak za osobówkę.

Tyle, że ten nacisk pionowy na kulę haka, to chyba właśnie to co wisi na haku niepodparte czyli waga stelaża + waga moto. Im dalej moto odsunięte od miesca mocowania, tym większy moment działa na mocowanie haka.

 

Pozdr.

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zepsuje, choćby z tego powodu, że nie jest widoczna tablica rejestracyjna. Z kolei zawieszać jej po za pojadem nie wolno. Takie niestety mamy przepisy. Oczywiscie, atest w tym przypadku, to priorytetowa sprawa.

 

Sytuacja analogiczna do "wieszaków" na rowery. Tyle że około msc temu czytałem że ponoć się za to mają zabrać i możliwe będzie dokupienie dodatkowej tablicy na tego typu ustrojstwa.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...