Skocz do zawartości

Platforma rampa MX i inne...


greg55
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jak się maja do tego przepisy,wystawanie za obrys samochodu i powieszenie więcej na haku niż jest dozwolone?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do przepisów ma się w porządku i przepisy do tego też.

Jeśli nachodzą Cię wątpliwości wystarczy zajrzeć do przepisów PoRD.

Jestem sprzedawcą i raczej wszystkie moje zapewnienia będą w oczach

potencjalnych klientów mało wiarygodne.

Choćby Twoje pytanie odnośnie szerokości czy obciążenia też poruszane przez Ciebie

dwa lata temu w innym podobnym wątku.

Dopuszczalna szerokość to 255 cm, a obciążenie zgodne z zaleceniem producenta pojazdu,

nie mylić z pionowym naciśkiem na kulę haka, choć niektóre samochody ten

parametr "S" mają bardzo wysoki 150 a nawet 200 kg.

Coś jeszcze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak.

Atest, homologacja?

Kupuję, wieszam na tył i jadę mogąc czuć spokój, ze najbliższa kontrola policyjna nie zepsuje mi wyjazdu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne pytanie ;)

Trzeba by stworzyć nowe przepisy regulujące tą kwestię tak w Polsce jak i w UE.

Jak do tej pory to nie doszukałem się ich, a minęło już 5 lat jak nieustannie temat śledzę.

Żeby wydać homologację muszą istnieć przepisy, na których można by się "oprzeć".

Ustawodawca jak na razie nie przewidział takiego rozwiązania, pomysł jest rodem z USA

Realnie patrząc na sprawę to na takiej samej zasadzie funkcjonują w Polsce platformy za kamperami,

których o dziwo żadna policja się nie czepia, a spytaj się właściciela o homologację.

Czekam na dalsze pytania i wątpliwości tym też wzbogacę swoją wiedzę w tym aspekcie,

bo "wszystkich rozumów to jeszcze nie pozjadałem" :)

Tablica nie jest przełożona, a dorobiona kopia (naklejka)

Jest już uchwalona od marca ustawa odnośnie wydawania przez starostwa trzeciej tablicy

za 54 zł ale biurokracja tak działa, że WK jeszcze nie dostały wytycznych, a miało to nastąpić już w czerwcu ;(

Edytowane przez greg55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat

 

Może kogoś to zainteresuje tylko nie pytać czy nada się do Golfa czy Matiza :(

 

matiz nie może mieć haka holowniczego a golf czemu nie ?

Pewnie dlatego że

 

  Cytat

a obciążenie zgodne z zaleceniem producenta pojazdu,

nie mylić z pionowym naciśkiem na kulę haka, choć niektóre samochody ten

parametr "S" mają bardzo wysoki 150 a nawet 200 kg.

 

większość małych samochodów mogących ciągać przyczepki o DMC w okolicach 700kg ma ten parametr 50kg -urządzenie opiera się na końcu haka całą masą więc jak waży z motocyklem 150kg to hak holowniczy musi mieć taki dopuszczalny nacisk pionowy bo crossówka nawet super lekka 125 2T to koło 100kg do tego waga urządzenia , i wychodzi że dlatego nie nadaje się do golfa czy małej osobówki a tylko do SUVów, terenówek czy busów i innych gdzie mogą ciągać 2 i 3 tonowe przyczepy bo wtedy dopuszczalny nacisk na kulę umożliwia montaż urządzenia bez niebezpieczeństwa uszkodzenia pojazdu......

 

pomysł jest zajebisty , nie powiem , plus napewno nad przyczepką że łatwiej trzymać i nie trzeba płacić OC za to , jak ktoś ma auto na którym da się to założyć to czemu nie, choć uważam że cena bardzo wysoka za tyle można kupić nową małą przyczepkę na 2 crossówki....

 

mnie też się podoba ale u mnie dopuszczalny nacisk z tego co mi wiadomo jest 50kg więc odpada...

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym plusem jest to, że można prawdopodobnie bez obaw lecieć te 140km/h autostradą. Do tego na pewno mniejsze spalanie niż z lawetą. No i na autostradzie na bramkach płaci się jak za osobówkę.

Tyle, że ten nacisk pionowy na kulę haka, to chyba właśnie to co wisi na haku niepodparte czyli waga stelaża + waga moto. Im dalej moto odsunięte od miesca mocowania, tym większy moment działa na mocowanie haka.

 

Pozdr.

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 19.07.2015 o 19:21, mongor napisał:

Raczej zepsuje, choćby z tego powodu, że nie jest widoczna tablica rejestracyjna. Z kolei zawieszać jej po za pojadem nie wolno. Takie niestety mamy przepisy. Oczywiscie, atest w tym przypadku, to priorytetowa sprawa.

 

Sytuacja analogiczna do "wieszaków" na rowery. Tyle że około msc temu czytałem że ponoć się za to mają zabrać i możliwe będzie dokupienie dodatkowej tablicy na tego typu ustrojstwa.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.07.2015 o 19:00, mongor napisał:

Ale zrobić stoppi, czy na koło?

 

A to zależy kto co lubi.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...