Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 A ja Ci mogę powiedzieć, że chyba jednak nie do końca. Przykłady? Proszę bardzo.1 - spacerowa prędkość. Codziennie kilka razy zanim wjadę do siebie do ogródka. Po minięciu ściany skręcam kierę w lewo i - ku*wa no, sam nie wierzę teraz!! - jadę w lewo! Przy kręceniu do przejazdu przez bramę w prawo, skręcam kierę w prawo i kierownica obija się o ogranicznik.Podczas ćwiczeń z instruktorem nigdy nie zauważyłem działania przeciwskrętu przy bardzo niskich prędkościach, to samo chyba autorzy kilku filmów instruktażowych, które dane mi było widzieć.2 - prędkość niespacerowa. Przeważnie jakieś większe rondo albo patelnia. Wchodzę z odepchnięciem kiery lewą ręką (tutaj mam jedno konkretne rondo na myśli), przerzucam moto odpychając kierę prawą ręką i co dalej? Skręcam w prawo (lub jeżdżę w kółko, też w prawo), więc żeby docisnąć moto, odpycham rurę prawą ręką i nieco dodaję gazu, tak żeby wyjść na pełnej pi*dzie na prostą :) Tutaj to działa jak najbardziej. Poza tym przy prędkości 1 km nie zrobisz przeciwskrętu bo razem z tym przeciwskrętem będziesz leżał i kwiczał. Musisz nabrac odpowiedniej prędkości.Ooo, widzę zaczynasz pokazywać pazurki :D. Zdradź mi chociaż swoje imię, o piękna nieznajoma :D :D :D Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil2255 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) 1 - spacerowa prędkość. Codziennie kilka razy zanim wjadę do siebie do ogródka. Po minięciu ściany skręcam kierę w lewo i - ku*wa no, sam nie wierzę teraz!! - jadę w lewo! Przy kręceniu do przejazdu przez bramę w prawo, skręcam kierę w prawo i kierownica obija się o ogranicznik. Bo przesuwasz masę w kierunku skrętu nieświadomie wymuszając przeciwskręt.Odchyl się w prawo skręcając w lewo. :P Ooo, widzę zaczynasz pokazywać pazurki . Zdradź mi chociaż swoje imię, o piękna nieznajoma Skąd wiesz że to kobieta, może w rzeczywistości to łysy koks. :D Edytowane 4 Października 2015 przez kamil2255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dreamof Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Jeżeli środek ciężkości przesuwa się w przód to masa również przesuwa się do przodu czy to takie trudne. Trudne nie ale przy skręcaniu środek cięzkości nie przesuwa się w przód tylko względem linii jazdy Ooo, widzę zaczynasz pokazywać pazurki :D. Zdradź mi chociaż swoje imię, o piękna nieznajoma :D :D :D Powiadają: Szukajcie a znajdziecie:) Skąd wiesz że to kobieta, może w rzeczywistości to łysy koks. :D Chyba zrobię Ci kuku:P Wrrr... żebyś mnie porównywał do łysych koksów? To już się nie mieści w fochoskrętach! To jest jakiś skręto foch:P No to SE pojeździłem tak aż skasowałem przód 125, krew się polała bo zapomniałem o rękawiczkach. Dlatego ja od samego początku jeźdzę w pełnym opakowaniu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Znalazłem :D... Teraz jak już wiem jak masz na imię, to muszę przyznać, że jesteś jeszcze ładniejszaAle burak ze mnie, nawet Cię nie przywitałem na forum :DOdchyl się w prawo skręcając w lewo. :PWtedy na bank się wypierdolę :D Edytowane 4 Października 2015 przez Major87 Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil2255 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Znalazłem :D... Teraz jak już wiem jak masz na imię, to muszę przyznać, że jesteś jeszcze ładniejsza Ale burak ze mnie, nawet Cię nie przywitałem na forum :D Wtedy na bank się wypierdolę :D No i widzisz mistrzu w ten sposób doszedłeś do meritu przeciwskrętu. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Przy takich prędkościach też się nie liczy, oszukujesz jak te dupki z BSB :P Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 skręcając w prawo odchyl się w lewo....błagam powiedzcie co bierzecie ja też chce :D ja nie wiem skąd ludzie biorą teorie że odchylanie się w prawo pomaga w skręcie w lewo :laugh:Np mój brachol ma taką obsesję że jak ja się lekko pochylę na moto bo skręcam w lewo ( na moim krosie na shitasach na kolano nie zejdę bo te opony nie mają w ogóle trzymania bocznego na czarnym ale 100% wyprostowany też nie skręcam ) to on zaraz przerażony że się wywalimy usiłuje kontrować moje złożenie przechyłem w prawo w efekcie już 2 razy pojechałem nie tam gdzie chciałem i była krew i flaki a to niby jest przeciwskręt i pomaga w skręcaniu :blink: ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil2255 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) No to w takim razie przy prędkości spacerowej użyj zdecydowanego przeciwskrętu, motocykl natychmiast się przechyli w kierunku przeciwskrętu a kierownica gdy pozwolisz jej swobodnie działać skręci się mocno do ogranicznika. Edytowane 4 Października 2015 przez kamil2255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Ale ma się przechylać w przeciwną stronę do przeciwskrętu?? Ja już zaczynam głupieć powoli... Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Ale ma się przechylać w przeciwną stronę do przeciwskrętu?? Ma sie pochylic .... w doł i tak zostac :biggrin:Kurde, chwile mnie nie ma a tu takie teorie .....Zaraz nasza białogłowa strzeli chyba super focha :P Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dreamof Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Pasażer czy kierowca?:PA dllaczego miałabym strzelić focha? :) Cieżko mu tak będzie cały czas w dole:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 No, dobrze że rozmawiamy tylko o przeciwskręcie, a nie jeździe bez sprzęgła :D...Moi pasażerowie się nie przechylają w drugą stronę na szczęście... Ale czasami zdarzy im się pisnąć :P :D Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 A dllaczego miałabym strzelić focha? :) Bo dobrze Ci to wychodzi :P Mega foch .. super foch ...Ciekawe co jeszcze masz w zanadrzu :biggrin: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dreamof Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Bo dobrze tych pasażerów informujesz...to podstawa:P albo kwestia intucji...na co ja osobiście bym nie liczyła.Po to jestem kobietą, żeby wam facetom strzelać fochy:P Bez nich świat byłby taki nudny:P ....A tak swoją drogą najlepiej jest hamować przed zakrętem i tylnym i przednim by zachować stabilność i nabrać takiego nawyku gdyby w zakręcie się jednak okazało, że trzeba po raz kolejny zmniejszyć prędkość. Sam tył albo sam przód może znacznie obniżyć przyczepność więc po co sobie utrudniać życie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 A tak swoją drogą najlepiej jest hamować przed zakrętem i tylnym i przednim by zachować stabilność i nabrać takiego nawyku gdyby w zakręcie się jednak okazało, że trzeba po raz kolejny zmniejszyć prędkość. Sam tył albo sam przód może znacznie obniżyć przyczepność więc po co sobie utrudniać życie:PNo i koniec, jak już sobie sama wskazówki dajesz, to znaczy, że trza zamknąć temat :D ;) Bo dobrze tych pasażerów informujesz...to podstawaO kontrowaniu przez pasażera przekonałem się podczas ćwiczeń na rowerze i kilku pierwszych wypadów z plecakiem. Zadziwiające, jak nawet pozornie niewielka kontra pasażera może zmienić tor jazdy. Intuicja... eeee, nie ;).Do egzaminu podchodziłem dwa razy, miałem też dwa egzaminy próbne (mówię o MOD2) z różnymi instruktorami. Przed jazdą egzaminator zadaje kilka pytań z bezpieczeństwa i obsługi pojazdu, i na obu prawdziwych egzaminach pytano mnie o rady dla początkujących pasażerów. Po coś chyba tego nas uczyli, ja gadać lubię, więc 'no harm done' :D Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.