xope19 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Witam, wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post, także prosilbym o wyrozumiałość :) Po nie udolnych próbach "palenia gumy" zjarałem w swojej Hani sprzęgło. Wczoraj zdemontowałem tarcze i definitywnie są do wymiany tak samo jak sprężyny, odbiegają od minimalnej normy serwisowej mają 47,5mm. Pytanie moje to jak poznać czy przekładki są też do wymiany? Mogę powiedzieć o nich, że są proste, nie zdeformowane pod wplywem temperatury, grubość przekładki jest taka sama mierząc ją suwmiarką od strony zewnetrznej jak i wewnętrznej jedynie są przebarwione i czy to nie przeszkadza w dalszej eksploatacji? Kolejne pytanie, podczas zakładania nowych tarcz, trzeba je zakladac wedlug jakies kolejnosci? Wiadomo, ze ta mniejsza tarcza idzie na spod zachodzac na taki pierścien pozniej przekladka i dalej jak? Sa na nowych tarczach jakies numeracje w jakiej kolejnosci je zakladac? Wyczytałem gdzieś, że nowe tarcze trzeba cała noc moczyc w oleju inni, zaś twierdzą, że wystarczy palcem rozsmarować olej po tarczy i ja złożyć, co o tym sądzicie, ktory sposob jest lepszy? I ostatnie pytanie jakie proponujecie tarcze? Myslalem nad NHC albo EBC, sprężyny EBC. Moze mial ktos z was stycznosc z tymi NHC i moze mi powiedziec jak one sie sprawuja? Wiem, ze wielokrotnie ten temat byl poruszany ale chcialbym go odswiezyc. Z góry dzieki za wasza pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Tarcze na całą noc zanurz w oleju, najlepiej takim, jakim jest zalany silnik. Po takim zabiegu składasz sprzęgło i działa od razu jak trzeba, tarcze się nie sklejają.Z doświadczenia powiem Ci tyle - jak robisz sprzęgło to wymieniaj wszystko: tarcze, przekładki, sprężyny. Plus nowa uszczelka dekla. Jak złożysz na starych przekładkach to może się okazać, że one nie trzymają parametrów na skutek przegrzania i będziesz jeszcze raz wszystko rozkręcał. NHC nigdy nie zakładałem ale za to EBC już kilka razy i nigdy się nie zawiodłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xope19 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Ok dzięki za rade, a tarcze w jakiejś określonej kolejności trzeba zakładać? Czy nie robi to różnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Jaki model masz tej CB?? na starym silniku czy nowym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xope19 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Chyba na starym silniku jeszcze CB600F3 Najgorsza sprawa to z tymi przekładkami bo nie wiem czy przebarwione mogę z powrotem wrzucić do kosza. Może ktoś mi pomóc? Z góry dzięki wielkie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 (edytowane) zrób tak jak napisał Qadrat wymień tarcze przekładki i sprężyny nie ma co oszczędzać a jak założysz stare przekładki i po odpaleniu okaże się że je tez trzeba wymienić to będziesz sobie pluł w,,brodę" że ładna pogoda a ty z powrotem rozbierasz moto polecam zestaw EBC Edytowane 21 Czerwca 2015 przez erykkyre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Przebarwione przekładki będą krzywe. Te krzywizny są małe ale już w złożeniu daje to wymiar uniemożliwiający prawidłową pracę sprzęgła. Quadrat już przedstawił słuszna drogę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xope19 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Myślałem, że może coś z nich jeszcze będzie ale w takim razie kupie nowe firmy EBC albo TRW. Jeszcze jedno pytanie mam jak długo muszę sprzęgło docierać? tzn. ile muszę przejechać km aby wszystko się dobrze ułożyło, abym nie musiał obchodzić się z nim bardzo delikatnie? :)Z góry dzięki za pomoc Panowie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 z tym docieraniem sprzęgła nigdzie się nie spotkałem u siebie zrobiłem tak po namoczeniu tarcz złożyłem wszystko do kupy zalałem oliwą odpaliłem moto poczekałem parę minut aż się oliwa nagrzała przejechałem spokojnie około 700 m a później kat :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nigdy nie bawiłem się w żadne docieranie sprzęgła. Po złożeniu odpalałem motocykl, sprawdzałem czy biegi wchodzą jak trzeba i czy nie ciągnie. W moim przypadku zawsze wszystko było w porządku więc wsiadam na motocykl i robię jazdę testową, przeważnie "na ostro" żeby sprawdzić działanie sprzęgła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xope19 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Gdzieś mi się obiło o uszy z tym docieraniem i wlaśnie pytam bo w moto pierwszy raz robie sprzęgło i sam dokładnie nie wiem ale skoro twierdzicie, że nie trzeba docierać to micha sama już się cieszy hehe :) Dzięki wszystkim za pomoc. LWG! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Pamiętaj że jedna tarcza jest inna (pierwsza od zewnętrznej strony) i jest zamocowana inaczej niż pozostałe, tak samo wewnętrzna część kosza i docisk mają znaczniki które należy zgrać oraz nie pomyl kolejności sprężyny i gniazda (ten duży okrągły pierścień pod pierwszą tarczą). Najlepiej zassij sobie manuala z neta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xope19 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Właśnie dorwałem manuala do mojej Hornetki i będę składał według instrukcji, teraz tylko czekam na części kiedy mi przyjdą i mam nadzieję, że wszystko dobrze złoże. Dzięki raz jeszcze za pomoc.Pozdrawiam, LWG! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.